Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe lang 18/24? critical

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hoe lang 18/24? critical

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb 6x critical uit zaad nu in RDWC.
    Ze staan nu 12 dagen (sinds kopje boven) in 18/24 uur onder metal halide lampen
    ze zijn nu 12 cm.

    ik vraag dit omdat ze vorige keer door het dak zijn gegroeid na 14 dagen 18/24. maar toen had ik wel 12 planten op 120x120 (waarschijnlijk stonden ze te dicht op elkaar waardoor ze fight for light hebben gedaan en mega gestretcht zijn?) ook stonden ze toen volgens mij te snel onder HPS-lampen met warmer licht. Onder metal halide groeien ze compacter...

    dus: wanneer switch ik naar 12/24 voor 6 planten in een 120x120 tent met 25 liter per bak in RDWC ?

    thanks!
    Attached Files
    Last edited by Manfred; 10 October 2021, 17:26.

    #2
    Mwoah, 40/50 % oppervlakte vol bij scrog, en bij geen scrog, als je niet topt krijg je waarschijnlijk problemen met de lamp en moet je snoeien.

    Comment


    • Manfred
      Manfred commented
      Editing a comment
      ik zou nu willen toppen, aan internode 4, en scroggen ook, tis te zeggen, een net gebruiken met Low stress training en zo... ze zijn wel nog klein in lengte ...

    #3

    Comment


      #4
      Eerst een disclaimer... ik heb zelf nog nooit met HPS gekweekt.... Maar omschakelen naar 12/12 doe ik zodra ik 2/3 van de gewenste hoogte heb bereikt of 2/3 van het net vol (uitgaande van scrog). Ik heb mijn verlichting tijdens de eerste 2 weken vegetatieve fase op zo'n 70% draaien en daarna ga ik naar 100%. Fight for light heb ik ook meegemaakt maar toen had ik geen scrognet in gebruik. Het leverde een hoop fluffy wiet op en alleen bovenin mooie compacte toppen. Dat is dan ook de reden geweest om weer gewoon te gaan scroggen want in mijn ervaringen is de opbrengst minstens 25% hoger maar vooral veel beter van kwaliteit. Daarnaast heb ik met scrog nog geen ernstige toprot gehad en dat was zonder scrog helaas 2x achter elkaar wel het geval.
      Bijkomend voordeel van scroggen is dat je min of meer gedwongen wordt om dagelijks ALLE toppen te inspecteren om het overzicht te behouden.. Ik ben ervan overtuigd dat hierdoor ellende ook eerder gezien wordt.
      Lopend Verslag

      Comment


      • Manfred
        Manfred commented
        Editing a comment
        toen ik er 16 deed op grond of 12 op hydro, had ik enorme stretch... omdat ze te dicht op elkaar stonden dus? dus ook... nu moet ik ze langer op 18/6 laten staan? moest ik ze vroeger niet nu op 12/12 zetten, ze groeien door het dak... dus langer op 18/6 dan? maar door die metal halide groeien ze ook nit echt in de hoogte, is het dan niet beter van al mijn bloeilamp te hangen?

      #5
      18/6 bedoel je toch ? Of staan de lampen 18 uur aan en dan 24 uur uit ??
      2 de foto is na weekje of 5 de klok op 12/12 met 6 planten op 120x120
      Attached Files
      Last edited by Haze smoker; 11 October 2021, 15:10.

      Comment


      • Manfred
        Manfred commented
        Editing a comment
        ja, ik bedoel inderdaad 18uur aan /6 uit

      • Manfred
        Manfred commented
        Editing a comment
        gebruik je metal halide voor veg en hps voor bloei?

      • Haze smoker
        Haze smoker commented
        Editing a comment
        Ik had eerst een 600 w hps nu hangen er 2 x 300 w leds boven
    Bezig...
    X