Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afstand Led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Afstand Led

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik ben met mijn 3e kweek bezig, eerste 2 heb ik met cfl lampen gedaan maar nu toch maar een led gekocht en mijn kweekruimte wat groter gemaakt, deze was wel erg laag.

    Het is deze led geworden: RUBOL SAMSUNG LM301B QUANTUM BOARD V3 + CREE XP-E2 660NM+730NM 135W

    Ik vraag me nu alleen af hoever ik de led van mijn plant af moet houden/ hoe hoog ik de dimmer zet? ik heb nu de dimmer op +/- 60% staan en de lamp op 50cm vanaf de plant hangen,
    Met een app op me telefoon meet ik dat de licht sterkte ongeveer 16000 Lux is. ( ter hoogte van de plant)

    Mijn plan is om iedere dag de dimmer iets op te draaien totdat die op max staat of dat ik de eerste symptomen van licht stres zie, maar zover wil het liever niet laten komen.

    Mijn opstelling:
    70x70x200cm, DWC, 1x RQS Royal Gorilla.

    bvd.



    Attached Files

    #2
    Goed.plan. ik heb mijn SP-3000 op de helft van de afstand die de fabrikant voorschrijft.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Mijn sp3000 hangt op zo'n 10cm en dat veroorzaakt bijna geen lichtstress. Waarom ik dit doe en wat ik er tegen doe ga ik natuurlijk niet in dit verslag melden maar ik wil er mee aangeven dat 50cm echt veel te ver weg is. Ik zou op 30cm 70% vermogen op 50cm 100% vermogen. Ik denk dat 40cm 100% ook wel haalbaar is.
Bezig...
X