Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderste blaadjes krijgen bruine vlekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onderste blaadjes krijgen bruine vlekken

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Mijn plant begint wat bruine vlekken op de blaadjes te krijgen startend met de oudste blaadjes.

    Dit is ongeveer een week terug begonnen.

    Mijn opstelling:
    - RQS Royal Gorilla. ontkiemt in een steenwolblokje en deze in klei korrels geplaatst.
    - 2 water pompjes in een 20 liter vat. met een fontijntje en topfeed.
    - Plagron Hydro A+B, power root, pure zym.
    - temp dag 23 graden, lucht vochtigheid +/- 40 - 60 % , snachts 20 graden 50 - 60% luchtvochtigheid.
    - Ph +/- 6
    - EC 1400 ( Leidingwater = 750)
    - Watertemp 20 graden.
    - electrische kachel en ventilatie in de ruimte
    - 70x70x2000cm
    - Quantum led board.

    Eerste dacht ik dat ze te nat stond, de top feed maakte de steenwol behoorlijk nat, deze heb ik dan ook een week terug gestopt.
    de plant lijkt overigens wel te groeien ( al zou het volgens mij wat sneller moeten gaan),
    Ik heb vanaf het begin best wel problemen met de luchtvochtigheid gehad, ( te laag) maar nu kan ik hem meestal boven de 50% houden.

    Toen het plantje net boven de grond was heeft hij iets te lang zonder/met weinig licht gestaan waardoor die behoorlijk gestrekt was.

    Wortels zien er gezond.

    met name het oude Blad lijkt een beetje weg te willen draaien.

    Bij mijn vorige kweek had ik ongeveer hetzelfde (de onderste 2 blaadjes werden bruin) maar toen bleef het daarbij.

    bvd.


    Attached Files
    Last edited by Mich000; 22 November 2021, 11:04.

    #2
    Alleen de onderste twee blaadjes toch?
    Bovenin ziet er prima uit. Zou er niks aan doen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Het is beperkt tot en met het eerste blad met 5 blaadjes. (waar alleen de middelste bruine plekken heeft)

      De rest groeit nog steeds, en ziet er naar mijn idee gezond uit. Dus ik vermoed dat ze er wel overheen komt.
      Maar nog steeds benieuwd waar het aan zou kunnen liggen aangezien ik de vorige keer (in iets mindere mate) hetzelfde had.

      Comment


        #4
        Die pure Zym is biologisch denk ik, dat kan je beter niet doen: enkel rhizo en a+b, in de bloei een booster en dan krijgde dikke vette toppen
        Ruikt je water nog fris?Zo niet --> water vervangen en geen pure zym.
        Als het alleen de onderste zijn, kan het zijn dat ze weinig licht krijgen en dan sterven ze af nadat de plant ze leegtrekt.

        Comment


          #5
          Die pure zym staat wel op de hydro kweekschema,
          het water ruikt prima, plant doet het ook goed.

          Ik vermoed te weinig calcium,
          ik heb nu de ph waarde iets hoger rond de 6.2 en gebruik 50% regenwater en 50% leiding water aangevult met calmag.

          In het leiding water hier zit volgens mij weinig calcium en magnesium maar wel veel andere (minder bruikbare) stoffen.

          Iemand die wat meer thuis is in deze cijfers ? Het liefst zou ik eigenlijk wel gewoon leiding water gebruiken namelijk.

          ps.
          precies waar ik getopt heb zitten 2 takken met 1 blad eraan, hier zie ik verder geen enkele nieuwe groei, blad is ook behoorlijk bruin maar groeit wel.
          Zou ik deze weghalen of nog laten zitten?




          Attached Files

          Comment

          Bezig...
          X