Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek in hydro: Wat gaat er mis met mijn purple queen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek in hydro: Wat gaat er mis met mijn purple queen?

    Korting op 420shop
    Hallo, sinds kort heb ik een hydro 3-in-i van g-tools in een kweekkast en ben nu bezig met mijn tweede kweek. De eerst ging hopeloos mis (te snel, ongeduldig, etc) en ben daarna met veel inlezen opnieuw begonnen. Ik ben nu in het begin van de vierde week van de kweek van een purple queen autoflower. De eerste week ging voorspoedig, maar daarna ging het al snel minder. De bladeren kregen eerst wat gelige nerf en sinds vorige week worden oudste bladeren ook bruin aan punten. Ik snap niet goed wat ik fout doe.
    Volgens mij doe ik alles volgens het boekje (alhoewel ik tweede week mogelijk wel wat te veel voeding heb gegeven, maar dat inmiddels heb gecorrigeerd). Wat ik doe? Elke week vers (of grotendeels vers) water, dan een dag hogere PH met helft aanbevolen hoeveelheid cal/mag op >6,4, daarna PH weer terug brengen naar 5,8. Ik gebruik voeding van pH perfect Sensi Grow A&B en houd me aan het beginnersschema, dus aangevuld met B-52 en voodoo juice. Ik gebruik sinds derde week de helft van de aanbevolen hoeveelheid van Grow A&B. Van B52 en voodoo juice 2/3 aanbevolen hoeveelheid. EC is nu rond 1,5 (water is 0,34, dus zit rond de 1,2, wat volgens mij prima zou moeten zijn, ppm zit rond de 800. Temperatuur rond de 23-25 graden, watertemperatuur tussen 19 en 21, vochtigheidsmeter zegt iets meer dan 30%, wat wellicht wat laag is, maar er staan ook drie bakjes water dus volgens mij zou er genoeg moeten verdampen. Verder heb ik een sanlight q3w, die nu op standje 2 staat, dus nog niet voluit. Uiteraard zitten er bruisstenen in het water voor extra zuurstof.
    Als ik zoek op bladafwijkingen, kom ik er niet uit. Iemand enig idee wat er fout gaat? Dank alvast voor het meekijken.
    tnx Bizzy
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Geen ervaring met hydro. Wel met AFjes. Overvoed lijkt me.

    Minder voeding als fem's, de helft van het schema geven. Evt. dan nog wat opvoeren tot je gele bladpuntjes ziet. Dan was het teveel.

    Zou nu gewoon verder moeten groeien. Je geeft nu minder voeding.

    Licht mag al even op 100%.

    Comment


    • bizzy
      bizzy commented
      Editing a comment
      tnx, dat zou dus goed moeten komen zeg je.

    #3
    Ec is 1.5 of 1.2?

    En wat is b52 en voodoojuice?
    Is dat biologisch/organisch?

    Wat voor calmag?

    Wat voor ph-?

    Comment


    • bizzy
      bizzy commented
      Editing a comment
      B52 zijn vitamines en voodojuice is wortelstimulator (beide van advanced nutrients), idem voor sensi cal/mag extra (ook van AN), de ec is 1,5 (waarbij ik dus 0,3 aftrek voor standaard waarde van het water). Ph- gebruik ik plagron.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Water ec is ook gewoon ec, snap echt niet waarom je dat er af haalt.

      En de wortelstimulator heb je niet meer nodig, ze hebben al genoeg wortels die goed groeien.

      Al gecheckt op wortelrot!?

    #4
    Wat ik niet helemaal begrijp... je gebruikt PH perfect van Sensi en toch zuur je het water aan.. Waarom? Zou de voeding dit niet moeten regelen?
    Lopend Verslag

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dutchpro net zo.

      Dat werkt alleen met de juiste hoeveelheid voeding, en de juiste water ph.
      Maar de ph loopt altijd op en dan moet je bijsturen.

    • bizzy
      bizzy commented
      Editing a comment
      klopt, de voeding verlaagt wel iets en met aarde gaat dit zeker goed/beter, maar met hydro is het onvoldoende, dus moet je nog steeds PH- gebruiken.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Alle (minerale) voeding verlaagt de PH. Het is namelijk licht zuur. Maar de genoemde voedingslijnen claimen de PH zelf te stabiliseren. Die van BAC doet dat ook maar juist daarom ben ik er afgestapt. Steeds een te lage PH.

    #5
    Ec 1.5 is nog aan de hoge kant, want ook in kraanwater zit kalk dat de plant opneemt. De Ec van het kraanwater niet tellen leidt snel tot overvoeden. Beter tel je de Ec van het kraanwater plus 1. Dus in jouw geval Ec 1.3. Aangezien de planten overvoedt zijn, kun je ook even een keer alleen aangezuurd kraanwater geven om de overtollige voeding er uit te spoelen. En dan terug naar Ec 1.3.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • bizzy
      bizzy commented
      Editing a comment
      tnx Hork, dat ga ik proberen

    #6
    waar heb je je plant instaan, en hoe geef je water?
    kan het zijn dat ze te nat staat ?

    Volgens mij zie ik kleikorrels op de fotos, maar als je bv een steenwol blokje heb gebruikt dan is die al snel te nat.

    Comment


    • bizzy
      bizzy commented
      Editing a comment
      ok, maar hoe kom je daar achter dan? Ik heb nu twee mandjes over elkaar, zodat het plantje iets hoger staat (was een tip die ik ergens las over dit specifieke systeem). Ik las ook dat je kunt overwegen het waterniveau te laten zakken (in basis kan dit systeem er twee hebben en dmv een pijpje wat je in de afvoer stopt kan het peil dus hoger of lager staan). Ofwel: Hoe weet je dat je plant te nat staat? En zijn gelige nerfjes (en later onderste bladeren die bruin worden) hier een teken van?

    • Mich000
      Mich000 commented
      Editing a comment
      ik weet niet of het hierdoor veroorzaakt word,
      bij te nat zou je ook verwachten dat het blad naar beneden hangt, wat volgens mij niet echt het geval is.

      Je zou de tijd tussen vloed wat kunnen verhogen,
      of het water nivo wat lager kunnen zetten.
      Hoever komt je steenwol in het water ? En hoevaak ?

    • bizzy
      bizzy commented
      Editing a comment
      tnx Mich000, ik denk het eigenlijk ook niet, lijkt toch meer voedingissue, zoals o.a. hork zegt. Ik gebruik trouwens geen eb-vloed maar DWC, maar water lager zetten is wel optie. Steenwol hangt bovenin het mandje, eronder zitten dus nog hydrokorrels en dan nog paar centimeter tussen het water en onderkant bakje. De bubbels van zuurstof bevochtigen wel de onderkant van het bakje, maar al met al staat steenwol sowieso niet in het water. Dank voor het meedenken allemaal!
Bezig...
X