Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aanslag in voedingsvat: wat tegen te doen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    aanslag in voedingsvat: wat tegen te doen?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik gebruik plagron coco a & b.

    In mijn voedingsvat staat een fonteinpomp va n800l/hr voor circulatie maar nog steeds heb ik aanslag (neerslag) op de darmen, pompen, de ton, etc etc, dit is heel storend, want ook de kopjes in mijn irrigatiespinnen zitten verstopt met die troep.

    Zie foto's:


    PS het zijn toch geen algen hé?.

    Eerder schilfers als je het er met je vingers afschraapt...

    Hoe ziet het er bij jullie uit en welke voeding gebruiken jullie in een reservoir?

    Is het biologisch of enkel mineraal?

    Mvg MF
    Attached Files

    #2
    De pH verlagen kan helpen.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Manfred
      Manfred commented
      Editing a comment
      richting 5.5 ipv 6.5? ik kan ook niet te laag gaan natuurlijk...

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja rond de pH 5.5 kun je wel eens even proberen. Bij mij bleef het vat dan helemaal schoon zonder dat het water rondgepompt werd.

    #3
    Ja moet het eens reinigen
    Gewoon spoelen met warm water onder de kraan. En als het echt moet, er hard op blazen dat alle verstoppingen weg gaan.

    Je zet voor uw irrigatie ook best een extra filter, dan moet je die in de toekomst alleen reinigen.
    Keep it simple and don’t invent with your mouth.

    Comment


    • Manfred
      Manfred commented
      Editing a comment
      awel ja, ik heb er 1 gekocht, thanks. dat van het warm water wist ik niet...
      Last edited by Manfred; 25 April 2022, 15:09.

    #4
    Het is wel geen hydro wat ik doe. Het is cocos. Zou het kunnen dat de kristallisatie er komt door ijskoud water van de straat toe te voegen? Onderstaande grafiek geeft de temperatuur van het water weer. Max 24 min 16. Tempratuur straatwater is waarschijnlijk 12 ofzo, maar door steeds te mengen met water van 24 piekt het niet zo diep...



    2022-04-25 14_59_59-GroLab.png

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Straatwater!?

      Filters, waterstofperoxide, juiste voeding, juiste ph- dus niet biologisch, zou moeten helpen.

      Alleen a en b!? Offeh.......

    #5
    De coco lijn van plagron is volgens mij niet echt geschikt voor een recirculerend systeem.

    Ik denk dat je beter op de hydro lijn van plagron kunt overstappen

    Comment


    • Manfred
      Manfred commented
      Editing a comment
      ja sorry, post staat verkeerd, het is voor een voedingsvat van COCO, met dompelpomp & timer

    #6
    ja sorry, post staat verkeerd, het is voor een voedingsvat van COCO, met dompelpomp & timer

    Comment

    Bezig...
    X