Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydro ervaringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hydro ervaringen

    Korting op 420shop
    Hoy,

    Ik ben redelijk nieuw in het kweken en heb al veel opgezocht. Mijn hersenen zijn als eens spons momenteel. En ik zou graag jullie ervaringen even willen polsen.

    Voor de mensen die al meerdere hydrosystemen uitgeprobeerd hebben. Welke verkies je en waarom?

    Bij hydrokweken is iedere fout direct zichtbaar zoals ph en teveel of te weinig voeding. Hoeveel keer per dag of week zijn jullie bezig met water en voeding op te meten. Spreken we hier in de vorm van weken elke 3 dagen of dagelijks?
    Last edited by NewNoobie; 11 September 2022, 07:50.

    #2
    dwc - de meest simpele hydro setup
    + goedkoop alleen luchtpomp nodig
    + geen ander medium nodig dan water
    - meer ph schommelingen tov flood & drain dus wat vaker controleren
    - luchtpomp constant aan en kan luid zijn

    flood and drain, stil en meest stabiele setup
    + 1x per week reservoir hervullen/ vervangen
    + haast geen ph fluctuaties
    + stil systeem, alleen paar x per dag een waterpomp draaien
    - hydroton reinigen voor hergebruik

    Je hebt wel een goede ph/ ec meter nodig, alles met hydro gaat wat sneller.
    Heb nu alleen flood and drain setups staan omdat ik daar het minste werk aan heb en het meest stil is, ook verbruikt het minder energie.
    Ververs 1x p week water en kijk nog maar afentoe in de tent, alleen om te trainen of de benen te scheren.

    Comment


      #3
      IMG_20220908_021005.jpg

      simpele diy flood and drain bucket, groeit als kool

      oude dwc setup vervangen omdat ik de luchtpomp te luid vond in mn kamer
      dwc3.jpg

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Die foto is deepwater culture hydro systeem toch?

      • anoniemand
        anoniemand commented
        Editing a comment
        ja dwc emmer setup werkt prima ben wel overgegaan op flood and drain ivm herrie van de luchtpomp en minder stroomverbruik

      #4
      Als je het water maar 1 keer gebruikt scheelt dat heel wat kopzorgen, hè hork.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ja, die kiepmethode werkt ook.

        Ik bedoel dat jij heel wat minder problemen had gehad als jij dat nootwater niet had gerecycled.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Nou daar lag het niet aan, maar jonge stekken op hydrokorrels aan laten slaan is wat bij mij niet wil slagen.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Onder tl zetten, zoals je al momenteel doet.

      #5
      Het is wel voordelig dat ze sneller groeien. Maar dan is het best voor periodieke planten te kweken omdat je zo de cyclus verkleint en elektriciteit verkleint.
      Of zou je hier ook met autoflowers werken? Met dat deze een vaste periode hebt? Of dan kan je met minder aantal planten werken omdat ze groter worden?

      Comment


        #6
        Heb de meeste hydrosystemen wel geprobeerd en vind zelf steenwol het gemakkelijkst werken. Dat is vrij vergevingsgezind en onderhoudsarm.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #7
          anoniemand Die flood and drain van welk merk is dat? Waar let ik best op als ik iets aanschaf? Zou voor een tentje zijn van 1m2

          Comment


            #8
            Ik had een mooi systeem van growtool (merk).
            tis redelijk professioneel en icm led en co2 echt een top setup!
            Voorheen te koop in Nederland maar nu helaas niet meer.
            Bestelde meestal uit Duitsland, ging prima.

            kijk voor de setup maar op https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ar-ben-ik-weer

            Absoluut een aanrader en het beste systeem wat ik ooit heb gebruikt!

            Comment


              #9
              Goed mijn eerste post dan maar.

              Ik kan je niet helpen met de vraag welk hydro systeem te gebruiken aangezien ik niet verder als dwc kom
              Maar kwa onderhoud vind ik het erg meevallen ik check 1x per dag de waardes (ph en ec) en 1x per week al het voedingswater afzuigen en verversen. Zodra de plant wat groter is gaat die meer drinken en vul ik 1x in de 2 dagen het voedingswater bij.

              Het is aan te raden om de waardes te laten schommelen tussen 5,5 en 6,5 (ph) maar bij mij komt die er ook wel eens buiten voor een half dagje en daar zie je niks van terug kwa plant.

              Comment


              • NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Ik heb ondertussen een druppelsysteem die ik ga laten werken met rockwoll en hydroton. Ik zie dat je nieuwbent. Best zichzelf voorstellen😉
            Bezig...
            X