Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydro ervaringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hydro ervaringen

    Korting op 420shop
    Hoy,

    Ik ben redelijk nieuw in het kweken en heb al veel opgezocht. Mijn hersenen zijn als eens spons momenteel. En ik zou graag jullie ervaringen even willen polsen.

    Voor de mensen die al meerdere hydrosystemen uitgeprobeerd hebben. Welke verkies je en waarom?

    Bij hydrokweken is iedere fout direct zichtbaar zoals ph en teveel of te weinig voeding. Hoeveel keer per dag of week zijn jullie bezig met water en voeding op te meten. Spreken we hier in de vorm van weken elke 3 dagen of dagelijks?
    Last edited by NewNoobie; 11 September 2022, 07:50.

    #2
    dwc - de meest simpele hydro setup
    + goedkoop alleen luchtpomp nodig
    + geen ander medium nodig dan water
    - meer ph schommelingen tov flood & drain dus wat vaker controleren
    - luchtpomp constant aan en kan luid zijn

    flood and drain, stil en meest stabiele setup
    + 1x per week reservoir hervullen/ vervangen
    + haast geen ph fluctuaties
    + stil systeem, alleen paar x per dag een waterpomp draaien
    - hydroton reinigen voor hergebruik

    Je hebt wel een goede ph/ ec meter nodig, alles met hydro gaat wat sneller.
    Heb nu alleen flood and drain setups staan omdat ik daar het minste werk aan heb en het meest stil is, ook verbruikt het minder energie.
    Ververs 1x p week water en kijk nog maar afentoe in de tent, alleen om te trainen of de benen te scheren.

    Comment


      #3
      IMG_20220908_021005.jpg

      simpele diy flood and drain bucket, groeit als kool

      oude dwc setup vervangen omdat ik de luchtpomp te luid vond in mn kamer
      dwc3.jpg

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Die foto is deepwater culture hydro systeem toch?

      • anoniemand
        anoniemand commented