Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afmeten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Afmeten

    Korting op 420shop
    Hoy,

    Ik ben vollop aan het wachten op mijn tafels en mij mentaal aan het voorbereiden op de hydrokweek. En zit met een vraagje.

    Hoe meten jullie voeding af? Klinkt simpel water toevoegen dan voeding inkappen maken dat de ec goed zit en dan de ph bijstellen tot die juist is.

    Maar als we dat even met een vergrootglas bekijken en in een voorbeeld met plagron.

    Ik vermoed dat je de bak niet volledig vult met water zodat als er teveel gevoed is je kan aflebgen met wat (correct?)

    1)Je meet de hoogte om te berekenen hoeveel watervoedingsstof er opgedronken is van de dag voordien.

    2)berekend hoeveel water bij te voegen en de hoeveelheid voeding.

    3) je voegt eerst de berekende hoeveelheid additieven erbij

    4)je doet de berekende hoeveelheid plagron a en b erbij

    5) je meet de ec waarde, als die te hoog is water geleidelijk aan bijvoegen. Is de ec waarde te laag enkel plagron a en b toevoegen tot de juiste ec waarde bereikt is.

    6) je meet de ph. Te hoog ph - gebruiken, te laag ph+ gebruiken

    7) je meet de huidige hoogte en schrijft ook met iedere voeding op hoeveel erin gedaan is om de volgende dag van 1 te beginnen en de wiskundige regel van 3 te gebruiken om ongeveer te weten hoeveel je de volgende dag mag toevoegen?

    Mss maak ik het te ingewikkeld in mijn hoofd maar hoe gaan jullie te werk?

    #2
    Oja en als de blaadjes het tonen zeker de ph waarde checken en de ec waarde aanpassen dat je probeert te handhaven

    Comment

    Bezig...
    X