Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

green sensation en GHE ripen mag ik dat samen mengen ????????????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    green sensation en GHE ripen mag ik dat samen mengen ????????????

    Korting op 420shop
    heeft iemand dat al een keer geprobeerd ??

    #2
    Re: green sensation en GHE ripen mag ik dat samen mengen ????????????

    Dit is duidelijk geen informatie voor Hydro kweken, vandaar dat ik je thread even verplaatst heb naar vragen Hydro kweken
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Re: green sensation en GHE ripen mag ik dat samen mengen ????????????

      bedoel ripen ipv rijpen

      Comment


        #4
        Re: green sensation en GHE ripen mag ik dat samen mengen ????????????

        Ik zou toch gaan opletten tinus. Wanneer pas je die ripen toe?
        Ik lees hier dat het eigenlijk een basisvoeding is dus zou je in principe wel green sens kunnen toevoegen als booster. Een ec meter is altijd handig maar ik zou heel voorzichtig gaan opbouwen.

        Grtz $iR
        sigpic

        Comment


          #5
          Re: green sensation en GHE ripen mag ik dat samen mengen ????????????

          laatste 2 weken pas en die green s wil ik laatste 3 weken er op doen ,maar weet niet als het samen gaat ,mijn lijk het wel een goede combi ,de ripen versneld de proces en de green s
          geeft nog het extra tje wat denk jij er van $ir
          grtjes tinus

          Comment


            #6
            Re: green sensation en GHE ripen mag ik dat samen mengen ????????????

            hoy tinus,

            http://www.head-nature.com/04413

            GHE Ripen -LATE FLOWERING NUTRIENT
            N - P - K : 0 - 6 - 5
            GHE Ripen is a unique product in our industry.GHE Ripen It is neither an additive nor a stimulator but a complete fertilizer that includes all that a plant needs to bring to term its ripening process... and nothing else.

            Aangezien green sensation enkel en alleen uit K bestaat (en geen P bevat) zou ik besluiten eerst de Ripen toe te dienen alvoor aan te vangen met de green sens. Zelf ken ik het product niet maar met het oog op de NPK verhouding zou ik de basisbloei stelselmatig afbouwen en aanvangen met Ripen na de 4e week volle bloei. Om dan in week 6 opnieuw wat af te bouwen en gelijdelijk te vervangen door green sens.
            Echter heb ik geen ervaring met de ripen dus zal het wat proberen worden in het begin vrees ik (en eventueel eens op je bek gaan). Pas altijd op en geef liever net iets te weinig dan net iets te veel!!! Denk dat je voor de absolute zekerheid eventueel beter hier of op google zoekt naar mensen die vertrouwd zijn met dit product, hoe hun booster dan in het spel komt en hoe zij dit in de praktijk gaan toepassen?

            Grtz $iR
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: green sensation en GHE ripen mag ik dat samen mengen ????????????

              wat een advies,een afbloeiversneller zo vroeg te laten gebruiken,gewoon inplaats van de laatste week alleen water rippen gebruiken,dan zal je zien dat je meer oogst haalt dan alleen water,dat je het voor een ander doel gekocht heb is bijzaak voor de maker van rippen,

              Comment


                #8
                Re: green sensation en GHE ripen mag ik dat samen mengen ????????????

                Hoy TT,

                Zoals gesteld ken ik het product niet en ga af op de NPK verhoudingen en de beschrijving van de producent. Wat een afbloeiversneller is weet ik niet, ik lees enkel dat het een volledige bemester is voor de late bloei die het rijpproces op gang brengt. Naar mijn mening is het onmogelijk het afbloeien (verkleuren van trichomes) te versnellen.
                Als ik ga opbouwen in week 4 volle bloei zit ik ergens in week 5 op maximale dosis, wat ver voorbij de helft is voor een 9w bloeier die de laatste week niets meer krijgt. De buffer die je voordeel is op aarde speelt hier in je nadeel, het duurt ff voor je de effecten waarneemt/de plant het aangeboden goedje kan opnemen. Gedurende die periode vraagt je plant om een stijgend K niveau maar zeker om een stijgend niveau aan P (om alles te transporteren). dit is ook de reden waarom mensen PK 13/14 sneller gaan toepassen. Na analyse van de NPK verhoudingen in green sensation en in de GHE rippen was de conclusie snel genomen.
                Toch zou ik ze zo toepassen (want dat doe ik nu ook maar met individuele elementen) maar zoals reeds eerder gesteld is het beter te rade te gaan bij iemand die het product door en door kent.
                Daarnaast zou ik opletten om ze in de laatste week aan je spoelwater toe te gaan voegen. De bedoeling is toch om een 'clean' weedje over te houden met geen nasmaak van voeding. Een NPK verhouding van 0-6-5 lijkt me daarvoor alles behalve wenselijk... Zo kun je toch ook gewoon je basisvoeding (NPK 1.5-13-14 bvb) tot op het eind doorgeven op halve dosis?
                Als je eens goed stilstaat bij de NPK verhoudingen dan merk je al snel op dat er in feite nog wat K ontbreekt tov een standaard basis bloei voeding voor canna, vandaar komt de K booster green sensation pas later in het spel.

                Grtz $iR
                Last edited by SirSmokeAllot; 20 June 2011, 12:27.
                sigpic

                Comment

                Bezig...
                X