Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp gezocht voor aerophonic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hulp gezocht voor aerophonic

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen!

    Binnen 2 maanden ga ik aan mijn eerste binnenkweek beginnen en aangezien ik het goed wil doen ben ik nu al ant zoeken naar de info over verschillende methodes enzo...
    Ik heb al ong. alle info i v m de tent, lampen ezv die ik nodig heb verzameld maar was nog nt zeker van welke medium en hoe ik ging gebruiken voor mijn kweek. Vnd heb ik voor de eerste keer een aerophonic installatie gezien en ik wist meteen : dit wil ik doen! Ik ben van plan om die volledig zelf te bouwen (zoals bv hier uitgelegd is http://www.youtube.com/watch?v=84zYe2Bq_zs ) maar ik heb helemaal geen info gevonden over :
    1. Grootte (Afmetingen, hoeveel liter enzo) van de bak (voor max. 4 plantjes)

    2. Aantal Watt en prijs van het pomp die drv gebruikt wordt

    3. Wat je moet doen als de wortels van je geliefde plantjes te lang worden en in het water terechtkomen (moet je dan met hydro starten en sproeiers uitzetten of een groter bak kopen? of iets anders?

    Kunnen jullie me aub. helpen door op deze vragen een antwoord te geven?

    Alle suggesties en adviezen die niet in verband met mijn vragen staan zijn ook welkom.

    P.S.: Ik weet dat ik nt zou moeten starten met AP maar ik heb al zoveel op verschillende forums gelezen dat ik denk dat ik het aankan (hopelijk).

    Met vriendelijke groenten

    Bushlover

    #2
    Re: Hulp gezocht voor aerophonic

    Hoi Bushlover

    Je kan met 4 panten goed uit de weg met een 50L vat, die kan je kopen bij de bekende bouwmarkten incl. deksel. Zorg wel dat je een stevige deksel heb anders zakt dat in als je planten groter worden.

    Prijs van de pompen kan je vinden op online growshops en de rest is daar ook te vinden. Het leiding werk is ook te verkrijgen bij de bekende bouwmarkten.

    En als ik dat filmpje bekijk wat jij erbij heb gedaan dan leggen ze je precies uit hoeveel liter bak je moet hebben, hoeleel liter/pu pomp je moet hebben, alles wordt erin uitgelegd. En er zijn meerdere filmpjes op die zelfde pagina waar nog meer wordt uitgelegt over dit systeem.

    Voor jouw gemak, 1 gallon is 4L dus reken maar uit hoeveel liter pomp je moet hebben.

    Zeg je wel alvast, dat als je weinig eraring met dit systeem heb, je flink op je bek kan gaan.

    Veel succes met het in elkaar zetten van je eigen bakkie!!!

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Hulp gezocht voor aerophonic

      gewoon 4 kuipen kopen van 65 liter,gaten onderin boren,en 4 waschmachine lekbakken kopen.vullen met mapito.wat hardhouten latjes onder de kuipen schuiven.en dan gewoon van boven wateren.zo kan je de drain meeten,met goede voeding,en goede ph en ec meeter heb je een huffterproof systeem,zonder pompen die kapot gaan of herrie maken.en de groei snelheid zal hetzelfde zijn.

      Comment


        #4
        Re: Hulp gezocht voor aerophonic

        Het maakt bij luchtteelt niet uit dat de wortels het water raken, dat water is zo zuurstofrijk dat de wortels prima hun ding kunnen doen dan.

        Comment


          #5
          Re: Hulp gezocht voor aerophonic

          @ TT

          Die wasmachine lekbakken zijn te laag voor mapito, dan valt je plant om na verloop van tijd en dat wil je niet.
          Last edited by THC Dude; 20 July 2011, 13:29.

          Comment


            #6
            Re: Hulp gezocht voor aerophonic

            Bedankt voor jullie reacties! wanneer ik alles heb aangeschaft (en gebouwd) zal ik een topic over maken. Het wordt zeker nt makkelijk maar het is volgens mij proberen waard.

            Comment


              #7
              Re: Hulp gezocht voor aerophonic

              het is de bedoeling dat je mapito in de 65 literkuipen staat,en op de goede ph gebracht is.de kuipen staan op een kleine verhoging,en de drain druppelt in de lekbak.simpeler kan niet gewoon je voedings ec afstellen op de uitkomst van je drain ec.de mapito van onderen water geven kan ook maar dan moet je steeds monsters van je mapito nemen,of een speciaale ec meeter kopen met voeler.die zijn erwel maar kosten dik 500 pleuro.

              Comment


                #8
                Re: Hulp gezocht voor aerophonic

                Hij heeft het hier over een aeroponic systeem, oftwel luchtteelt. Waarvoor die mapito dan in dit verhaal?

                Comment


                  #9
                  Re: Hulp gezocht voor aerophonic

                  omdat hij ook open staat voor andere meningen.wat ik beschrijf is huffterproof en geeft gegarendeerd hoge opbrengsten mits je een goede growshophouder treft

                  Comment


                    #10
                    Re: Hulp gezocht voor aerophonic

                    Ik sta idd wel open voor andere meningen plus ik leer zo ook veel bij. Ik ga nog nadenken over hoe en wat, wat ik al zeker weet dat het LED 120Watt Quad/TL kweek wordt in een tentje van 60x60x140

                    Comment


                      #11
                      Re: Hulp gezocht voor aerophonic

                      In dat geval kun je ook gewoon een standaard aeroponic oplossing kopen zoals een GHE product. En wat led betreft zou ik niet teveel verwachten, een kleine HPS geeft je een betere verwachte opbrengst.

                      Comment


                        #12
                        Re: Hulp gezocht voor aerophonic

                        als je hier heb zitten lezen waarom zou je dan voor led kiezen?

                        Comment


                          #13
                          Re: Hulp gezocht voor aerophonic

                          Grinz..
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Hulp gezocht voor aerophonic

                            Ik heb mijn redenen drv Wnr alles gezet is zal ik dr een verslagje van maken

                            Comment


                              #15
                              Re: Hulp gezocht voor aerophonic

                              ik zal niet voor alleen led gaan.. ik heb het geprobeerd en de plantjes zweten niet genoeg waardoor de hele process enorm slomer gaat. (bijvoorbeeld ipv 8 weken bloei moet je opeens 11-12 weken bloeien etc)
                              ik heb zelf 1x 250watt + de led gedaan en zo werkt het prima =)

                              Comment

                              Bezig...
                              X