Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ec en ph vrij onstabiel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ec en ph vrij onstabiel

    Korting op 420shop
    Hallo,

    sinds 2 weken is mijn ph en ec vrij onstabiel(mijn ec stijgt zonder dat ik iets doe??)
    Het valt mij wel op dat het is beginnen raar doen het moment dat mijn buds zich begonnen ontwikkelen.

    Is dit normaal? Maar hoe is het mogelijk dat de ec stijgt en de ph soms uit zijn eigen daalt.

    Ervoor ging de ph altijd stilletjes omhoog.

    #2
    Re: Ec en ph vrij onstabiel

    Het is heel goed mogelijk, maar je geeft hier veels te weinig info om een goed antwoord te geven. Leg eerst eens uit op welke manier je kweekt.

    Comment


      #3
      Re: Ec en ph vrij onstabiel

      als je de kennis heb om grondmonsters te nemen,weet je ook dat de ph in je medium bepaalend is voor de opnamen van elementen van je plant.daald de ph of stijgt ie meer dan 1 punt ,dan gaat het fout en begint je ec te stijgen,omdat je plant de zouten niet meer opneemt.en kan natuurlijk ook overvoeding zijn.

      Comment


        #4
        Re: Ec en ph vrij onstabiel

        Heb je het over je medium, of over je water ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Ec en ph vrij onstabiel

          Over mijn water,
          ik doe aan dwc + een druppel systeem.

          Ik gebruik trouwens:
          cellmax hydrobloom x+y
          pk boost
          super enzym.

          Comment


            #6
            Re: Ec en ph vrij onstabiel

            @ Tumble trimerd
            Je kan op hydro geen grondmonster nemen, alleen maar een drain meten, tenzij je mapito werkt, maar dan is het als nog een drain wat je meet.

            @ angeloffog

            Welke week zit je in de groei/bloei?
            om de hoeveel weken ververs je je vat? en als je bijvult hoeveel voeding maak je dan aan??

            De PH mag schommelen tussen de 5.5 en 6.1

            Grtz
            Last edited by THC Dude; 29 July 2011, 15:40. Reden: type foutje

            Comment


              #7
              Re: Ec en ph vrij onstabiel

              hydro voeding met kalkbuffer gebruiken

              Comment


                #8
                Re: Ec en ph vrij onstabiel

                Gebruik je warm water om je vat te vullen ?
                Warm water is altijd erg PH-onstabiel.

                Als je normaal koud water gebruikt, moet je het waarschijnlijk in je voeding zoeken.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Ec en ph vrij onstabiel

                  Ofwel, je gebruikt voeding die ammoniumstikstof of ureumstikstof bevat en door de omzetting naar nitraatstikstof zakt je ph en stijgt je EC. (ureumstikstof geeft een veel lagere EC dan na omzetting naar nitraatstikstof)
                  De wortels van je planten kunnen de boel ook verzuren, want die nemen voedingszouten op door middel van ionenwisseling. Op dat moment wordt dus een H-ion losgemaakt, waardoor de vloeistof kan verzuren.
                  Oplossing is voeding met enkel nitraatstikstof gebruiken, of zoals ik meestal doe, niet afzuren en de voedingsoplossing na een dag of 4 wanneer de PH te ver zakt en de EC te hoog wordt, vervangen.
                  Verder is de EC bij koud water lager dan bij warmer water. Ikzelf houd de EC altijd 0,2 lager bij het aanmaken van nieuwe voeding en kom dan nadat de vatverwarmer zijn werk gedaan heeft meestal exact op de juiste waarde uit.

                  Comment


                    #10
                    Re: Ec en ph vrij onstabiel

                    Het probleem is terug weg gegaan gelijk het gekomen is, vrij vaag dus.
                    Alvast bedankt voor de replies!

                    Ik zat in de 7de week.
                    Is enorm handig te weten van het koud/warm, want inderdaad mijn water is een 2-3 graden kouder dan in de bak!

                    Ik gebruik cellmax: hydrobloom(s+y), super enzyme, en pk booster.

                    Plant ziet er trouwens super uit!

                    Comment


                      #11
                      Re: Ec en ph vrij onstabiel

                      kom op met foto,s dan

                      Comment


                        #12
                        Re: Ec en ph vrij onstabiel

                        Binnen kort zal ik de oogst posten, denk nog een weekje ^^

                        Comment

                        Bezig...
                        X