Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

    Korting op 420shop

    HALLOOOOOOOO

    Ik zou bijzonder graag een dutch aero pot systeem aanschaffen,
    twijfel wel nog tussen 1 of 2 meter . . .

    Heeft er iemand hier reeds mee gekweekt en hoe was het resultaat ????

    please convince me

    #2
    Re: Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

    AERO !!! HELP . . .

    HEEFT ER DAN SOMS IEMAND ERVARING MET ENIG ANDER AERO-SYSTEEM ?

    VOLGENS WAT IK ME LATEN VERTELLEN HEB ZOU DIT TOCH EEN ZEER RENDABEL SYSTEEM ZIJN,
    MET VEEL MINDER KANS OP OVERBEVLOEING EN OVERBEMESTING DAN MET HYDRO SYSTEEM . . .
    ENIGE NADEEL IS DAT SYSTEEM SOMS TOT 60 CM HOOG IS, DUS BIJNA VERPLICHT OM TE KIEZEN VOOR MEERDERE KLEINE PLANTEN, OF SCROG , DACHT IK . . .

    ALLE INFORMATIE MEER DAN WELKOM

    Comment


      #3
      Re: Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

      AERO-SYSTEEM verkopen,levert de growshop niet veel op.je heb geen medium,veel minder kans op beestjes en schimmels,en je gebruikt veel minder voeding.als iedereen aan de aero gaat,gaan veel kleine shops op de schop.ook loopt de kans om gepakt te worden terug,omdat er veel minder transport bewegingen zijn.op buitenlandse forums zie je veel meer verslagen,omdat ze daar iets banger voor de straffen zijn,en ook veel minder growshops.de laatste tijd is de nederlandse wietvoeding,veel meer ph stabiel geworden,dus voedingscomputer heb je niet nodig.als je dit echt leuk lijkt moet je gewoon met 1m2 beginnen,en pas uitbreiden als je het kweken ermee onder de knie heb.

      Comment


        #4
        Re: Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

        Het kweken op aero is super simpel. Het werkt met verstuives die je wortels nat houden. Het voedings gebruik is het zelfde als met een normale hydro opstelling, want het aantal liter water is vaak hetzelfde bij dat soort watertanks, rond de 70 a 100L.

        Het is idd een nadeel van deze systemen dat ze zo hoog zijn, maar als je een hok heb van 2m hoog, dan heb je als nog ruimte voor een plant van 90cm, dat is groot zat onder 400w. Heb je 600W dan kan je er iid voor kiezen om een scrog te zetten, maar dan moet je er niet teveel plaatsten anders krijg je kans op budrot omdat alles hutje mutje staat.

        Veel succes met je aero pot, en ik zie graag een topic tegemoet daarover!!!

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

          bestaan er eventueel ook grote en hogere lekbakken voor onder zo'n systeem te zetten ?

          Comment


            #6
            Re: Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

            Wat bedoel je met een "lekbak"? het watervat?? Ik denk dat als je zo een systeem koopt dat alles erin zit wat je moet hebben. En als ik dat zo op youtube bekijk met het in elkaar zetten van dat ding en die zit qua rond de 50 a 60cm.

            Comment


              #7
              Re: Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

              ik bedoel een lekbak zoals er in tenten altijd op de vloer liggen ,
              om dan onder zo n systeem te zetten voor moest er ergens n afloop verstoppen door n blad,dan zou de pomp deze pot toch kunnen laten overlopen
              maar vermits je met een grote waterinhoud zit heb je een veel groter opvangvolume nodig . . . maar waar vind je zoiets ? ?

              Comment


                #8
                Re: Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

                gewoon zelf maken,van hout,en vijverfolie

                Comment


                  #9
                  Re: Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

                  Er zitten toch overloopjes op je potten, die in het buizenframe onder je potten zitten, dat weer terug loopt naar je watervat dus overstromen kunnen ze niet. Het enige wat kan dicht slippen zijn je verstuivers die in je potten hangen, en dat is dan nie van het blad, maar van je voeding zouten die zich ophopen. Dus je zal wel een goede cleaner moeten hebben zoals ATA-Clean of iets anders.

                  Comment


                    #10
                    Re: Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

                    zijn er soms soorten die beter geschikt zijn voor scrog dan anderen?
                    en hoeveel planten maximum op 120x120 ? Denk met scrog op 55 cm te werken . . .

                    Comment


                      #11
                      Re: Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

                      Voor scrog kan je beter een sativa soort nemen, omdat die veel langer door groeien dan een indica. Met een scrog op die 1.20m2 zou ik niet meer dan 4 planten neerzetten om het hok te vullen.

                      40cm boven je potten van dat groene gaas hangen wat je hele hok opvult, dan je planten laten groeien tot aan het net, de planten toppen en dan op 12/12 zetten.
                      En blijven binden tot je daad werkelijke bloei ziet (als je echt beginnende kleine topjes ziet zitten van een 1cm doorsnee ofzo) daarna stop je met binden en knallen maar. Ik zou wel binden met van die vuilniszak binders en niet te strak binden.

                      En wat bedoel je met; Denk met scrog op 55 cm te werken . .

                      Wat heb je aan hoogte dan???

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

                        maar andere vraag , hoe ligt de opbrengst van een scrog op zelfde oppervlak met zelfde lamp tov gewone kweek (sog)

                        ---------- Post added at 17:48 ---------- Previous post was at 17:46 ----------

                        en antwoord op je vraag, dacht van scrognet 55cm boven potten te hangen, had dit reeds op paar grows gezien . . . zonder enige echte reden .

                        Comment


                          #13
                          Re: Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

                          A ja, jij bent er een die gelijk een paar kilo wiet van een paar plantjes verwacht in 1 ronde....... ik zal je gelijk uit je dromen halen DAT LUKT JE NIET!!!!

                          Zorg er eerst maar voor dat je de spulllen aanschaft, en een keer een ronde gedraaid heb voor je aan opbrengst gaat denken.

                          Veel succes met je kweekie, zet als eerst maar wat neer....dan help ik je wel verder.

                          Grtz

                          Comment


                            #14
                            Re: Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

                            het gaat niet om een hogere opbrengst,maar om kortere groei tijden,en ook iets kortere bloei tijden,als je het systeem doorheb.

                            Comment


                              #15
                              Re: Aerosysteem : Dutch pot aero informatie en ervaringen gevraagd

                              Ik heb 3 weken geleden een aeroponic systeem besteld uit Italie die komt elke moment.
                              Mijn probleem is.. op dat 1 m2 systeem zijn wel 40 gaten voor plantjes. Hoe lang moet ik ze voorgroeien om ze klein te houden? De bedoeling is dat ze gewoon 1 grote top worden ipv vertakken en overbossen...

                              Comment

                              Bezig...
                              X