Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voedingsvragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voedingsvragen

    Korting op 420shop
    Hey,

    Heb een vraagje over voeding.

    Als je op hydro werkt met kleikorrels, met een atami 9 systeem, om de hoeveel tijd moet je dan je voedingbak verversen ?
    Ik ga ervan uit dat je 1 week voor de oogst alles ververst en gewoon met zuiver water werkt, maar wat dan tijdens de groei en bloei . . .?

    Heb me als voeding het volledig pakket gekocht van canna voor hydro .
    Nu zat er een volledig dosseerschema bij voor een kweek, is het nu best dat ik dit gewoon volg , en zou ik me dan geen zorgen moeten maken over mijn EC?
    Of is het beter naar ec waardes te streven en schema niet te volgen?

    nu heb ik ook een cleaner bijgekocht maar op welke wijze wordt deze gebruikt ?
    Iemand zei me dat dit gewoon bij de voeding mocht bijgemengd worden . . . ? niet schadelijk voor de planten dus ?

    En is de verdeelpomp voldoende om circulatie in je voedingsbak te creeren zodat alles mooi gemengd blijft zonder bezinksel , want ik veronderstel dat dit toch belangrijk is ?

    TEACH ME

    #2
    Re: Voedingsvragen

    Dan ben je lekker slim bezig geweest, en heb je je goed in laten lichten over het wilma systeem, maar niet heus....

    Wilma systeem is recirculerend, dus je gebruikt je voeding meerdere malen. Die voeding die jij gekocht heb van canna is drain to waste voeding. Dat betekend dat je de voeding maar 1 x gebruikt en dat het daarna wegspoeld het putje in.

    Je heb van zowel canna als atami speciale reciculerende voeding. Van atami is dat de AWA ATA lijn, en van Canna is dat de Aqua lijn.

    En als jij zo een systeem koopt dan zit er alles al bij en hoef je geen pompen of iets dergelijks erbij te kopen.

    Goed, dat gezegd..... Op dat wilma systeem kan je het best, in de groei, om de 2 weken het vat verversen, en in de bloei vanaf week 4 elke week verversen, om ophopingen te verkomen. En die cleaner is altijd handig om te hebben, dat houd je druppelaars schoon.

    Wat er op die schema's staat aan voeding dosis geld alleen voor stekken, niet voor zaad, dan moet je minder voeding gaan geven in de eerste paar weken.

    Veel succes.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Voedingsvragen

      Heb volgende producten :

      cannazym 1L
      canna PK13/14
      canna rhizotonic 1L
      canna boost accelerator 1L
      canna flores A en B 1L+ 1L
      canna vega A en B 1L+ 1L
      canna PH- pro groei 1L
      canna PH - pro bloei 1L

      voor de rest kan ik aan de flessen niet afleiden of dit hydro of aqua is , op sommigen staat er : geschikt voor elk substraat
      zijn deze dan geschikt ?
      de man van de growshop zei me van wel . . .

      Comment


        #4
        Re: Voedingsvragen

        Had je misschien beter eerst hier kunnen vragen, of lezen ?
        Nu is de meneer van de growshop er mooi beter van, met z'n advies.
        Zou even kijken in het schema wat je precies nodig hebt, en dan terug naar de shop en ruilen.
        Als-ie het niet heeft, dan bestelt-ie het maar.

        klik> Canna Aqua Kweekschema.pdf
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Voedingsvragen

          GHE voeding ververs je elke drie weken.
          En geeft goede resultaten.

          http://www.eurohydro.com/publication...-SERIES-NL.pdf
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6
            Re: Voedingsvragen

            Canna Aqua voedinglijn is prima ook.

            Kleikorrels is wel lastig om op te starten, snel last van gebreken. Komt voornamelijk door verzouting. Het water op het oppervlak van de korrels en dus wortels verdamp erg snel, zoutresidu blijft achter.

            De ec in de vooraad bak gaat oplopen als het water verdampt. Vul dat aan. Laat je pH fluctueren tussen 5.6 / 6.5 voor juiste opname.

            Stel je ec in de atamisytemen iets lager af als de schema's voorschrijven. Zorg dat het water bij verversen globaal dezelfde temperatuur houd.

            verrijk week 4 / 5 iets met P na een paar dagen

            Ververs een keer in week 6. Draai de eerste/tweede dag op water, mgo, ca, en wortelstim. pH 5.8 Pas daarna voeding erbij + pk

            verrijk week 8 / 9 met K voor een zwaar eindresultaat.

            Kijk uit met enzym, niet laten circuleren. Max 1 dag laten circuleren als je verzouting wilt uitspoelen.

            Gebruik MAPITO potten. Dat zijn potten met een reservoir onderin met een overloop pijpje systeem. Zo heeft de plant altijd vocht op hetzelfde nivo. Het pijpje onderin zorgt voor rustige verversing, wortels houden niet van verandering.
            Last edited by 123harry; 2 November 2011, 19:20. Reden: pottenverhaal vergeten
            No-nonsens kweker

            Comment

            Bezig...
            X