Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe vaak pomp/druppelaars aan per dag met hydrokorrels?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe vaak pomp/druppelaars aan per dag met hydrokorrels?

    Korting op 420shop
    Hey, ik heb een atami wilma hydrosysteempje besteld.

    Aan de telefoon met de leverancier werd me verteld dat de systeem geen drukregelaars heeft en gewoon AAN/UIT gaat door een tijdklok.

    Ik ga hydrokorrels gebruiken als medium, maar ik heb geen idee hoe vaak en voor hoe lang per dag de irrigatie-pomp aan moet?




    gr

    #2
    Re: Hoe vaak pomp/druppelaars aan per dag met hydrokorrels?

    Begin met 4x per dag 10min. pompen, en bouw dat langzaam af naarmate je kweek vorderd tot op het eind van 2x per dag van 5min.

    Succes!!!

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Hoe vaak pomp/druppelaars aan per dag met hydrokorrels?

      Is dat niet weinig? Mij werd verteld om het 6 keer per dag een half uur aan te zetten. Natuurlijk weet ik ook niet precies hoeveel water eruit komt maar het druppelt redelijk traag...

      Comment


        #4
        Re: Hoe vaak pomp/druppelaars aan per dag met hydrokorrels?

        Ik zit met het zelfde dilema :p. Bij mij staan me plantjes nu 2 weken in bloei en ze hebben tot nu 24/7 water gehad zonder enige problemen. Dit werd me dan ook aan geraden (in de shop waar het setje vandaan komt) aangezien dit een continu systeem is. Hoe dan ook nu ben ik meedere forums gaan cheken een daar heb ik een aantal topic gevonden waar men aanraad om om de 2uur te drippen voor 15min. Maar aangezien er met korrels gewerkt word gaat het medium dan ni rap droog staan? Dus twijfel nog en heb ze voorlopig nog op 24/7 staan

        Comment


          #5
          Re: Hoe vaak pomp/druppelaars aan per dag met hydrokorrels?

          Als het goed werkt, moet je niks veranderen. Never change a winning team.

          Comment


            #6
            Re: Hoe vaak pomp/druppelaars aan per dag met hydrokorrels?

            als je om de 2 uur water geeft droogt er niks uit, ik heb zelf op de big 4 om de 2 uur(in de nacht om de 3 a 4 uur), 3minuten per keer gewatert op korrels, na de oogst een pot vol met parlemoer witte wortels. echter raad ik aan om in de big pot systemen twee drippers per pot te hangen voor een goede verdeling.
            sigpic
            Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

            Comment


              #7
              Re: Hoe vaak pomp/druppelaars aan per dag met hydrokorrels?

              nee hydrokorrels zijn niet voor niks 'hydro' die houden water vast... je kan 1 dag niet druppelen en tis nog nat.. maar ik zie veel ec en ph veranderingen in mijn watertank op mijn hydrosysteem (atami wilma 8x)..als ik 24/7 zal druppelen hebben die planten ook telkens met ph en ec veranderingen te maken omdat ik nooit tijd heb te corrigeren .. is dat niet slecht?

              Comment


                #8
                Re: Hoe vaak pomp/druppelaars aan per dag met hydrokorrels?

                Kleikorrels houden geen water vast. Instabiele EC is een probleem, mogenlijk is je voedings water te oud. De PH is vrijwel nooit helemaal stabiel, zolang het bij 0,1 of 0,2 per dag is zou ik het acsepteren (hier met 0,2 omlaag in 5 dagen).
                Tijdgebrek en hydro kweken gaan niet samen, je waardes moeten goed zijn.


                Grtz.

                Comment


                  #9
                  Re: Hoe vaak pomp/druppelaars aan per dag met hydrokorrels?

                  nee zelfs met nieuwe water, de tank ligt onder de wilma zelf. het is een recirculerend systeem, de drain valt meteen weer terug in de tank. ik denk omdat de planten meer vocht opnemen dan zouten + de omgevingstemperatuur (verdamping) dat hierdoor mijn EC sterk oploopt, en ik bedoel echt met 0.3-0.4 per dag

                  dan zal ik elke dag afgezuurd water in de tank bij moeten gooien om de EC stabiel te houden, maar dan heb je op gegeven moment zoveel 'ph-' in de tank zitten dat je nutritient blokkades krijgt.


                  ps. ik had laatst het idee om de wilma als drain-to-waste te gebruiken door de irrigatiepomp in een watertank buiten de tent de laten en de tank van de wilma zelf gebruiken om de drain op te vangen alleen. maar met hydrokorrels en vaak druppelen per dag zal ik de tank buiten de tent bijna om de dag moeten vervangen samen met de wilma tank want die zal vol raken, en dat ding heeft geen drainage pijp/kraan dus het is telkens met aquariumpomp leegmaken enorm veel werk. pff haha
                  Last edited by RocoCoco; 12 June 2012, 11:58.

                  Comment


                    #10
                    Re: Hoe vaak pomp/druppelaars aan per dag met hydrokorrels?

                    Ok, hoe ver ben je met je ronden?. Net van start?, dan is het mogelijk dat er nog voedings zouten vd vorige ronden aanwezig zijn in je systeem. Halverwegen bloei?, heb ik ook last van een oplopende EC (door verdamping), dus opletten met het aanvullen van het reservoir.

                    Zolang je er vers water bij doet, zal je buffer (als het goed is) intact blijven. Wel kan er door een verkeerde PH waarde (onder de 5,2 en boven de 6,0) een blokkade optreden.

                    Heb zelf ook last gehad van instabiele waardes, dit heb ik opgelost door water preperaat (voor aquarium water), zuurtof en tempratuur toe te voegen aan het water tijdens het prepareren, zodat de waardes stabiel blijven tijdens het aanvullen.

                    Drain 2 waste vind ik persoonlijk zonden vd voeding.

                    Hier staat mijn tentje vlak bij de trap, dus hevel het water er met behulp van zwaartekracht er uit (rainforest 66 earoponics).

                    Grtz.

                    Comment


                      #11
                      Re: Hoe vaak pomp/druppelaars aan per dag met hydrokorrels?

                      Gebruik je wel voeding voor recirculatie??? Zo niet....dan vind ik het niet raar dat je EC zo stijgt. Op die wilma systemen is 4x per dag 5min. meer als genoeg voor bewatering. Als je meer gaat geven komen ze te nat te staan en dat vinden ze niet lekker.

                      Heb zelf ook recirculatie gehad en nooit last gehad van grote schommelingen, tenzij je "gewone" voeding gebruikt.

                      Succes

                      Comment


                        #12
                        Re: Hoe vaak pomp/druppelaars aan per dag met hydrokorrels?

                        ik doe 3x per dag 15min en de laatste 3 weken 3x 10min in de lichtperiode

                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...utomatic-maria
                        Last edited by mr pitbull; 27 July 2012, 19:41.

                        Comment


                          #13
                          Re: Hoe vaak pomp/druppelaars aan per dag met hydrokorrels?

                          gewoon je pompen afleggen en kijken hoe lang het duurt voor er bijna geen water meer uit de potten loopt als je er wat mee beweegt
                          meestal 4x 15min per dag in groeioei en 3x 15 min in bloei (heeft in donker minder water nodig)

                          Comment

                          Bezig...
                          X