Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aeroponics of toch net niet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aeroponics of toch net niet.

    Korting op 420shop
    2012-09-10 15.32.09.jpg2012-09-10 15.32.25.jpg

    aero.jpg
    Last edited by spank; 10 September 2012, 15:30.

    #2
    Re: Aeroponics of toch net niet.

    Deze manier van kweken is erg makkelijk maar zeer doeltreffend. Dit systeem loopt 24/7 en ik zou proberen om alle 4 die sproeiers aan de bovenkant te zetten want onderin komt water te zitten tot de helft van je tank dus die onderste 2 hebben niet veel nut. Je kan met goede digitale PH en EC (hand)meters werken, maar dat kan je zo duur maken als je zelf wilt, maar goede meters is wel een must op hydro anders gaat het geheid fout.

    Ben erg benieuwd als je zover bent, succes met het afbouwen!

    Comment


      #3
      Re: Aeroponics of toch net niet.

      Die pomp moet 24/7 aan inderdaad, en een pH en EC meter zijn geen overbodige luxe, in combinatie met goeie hydro-voeding natuurlijk

      nb. Een mistmaker maakt mist, wel eentje zoeken zonder ledje
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Aeroponics of toch net niet.

        Grootste fout van je systeempje is dat de bovenplaat niet lichtdicht is. Je krijgt dus op deze manier last van algen, wat weer problemen oplevert zoals ijzertekort.
        Maak het geheel lichtdicht en voeg nog wat zuurstof toe in de vorm van een bruissteen en af en toe wat waterstofperoxide en het zal aardig goed gaan werken.
        Nu zag ik wel dat je de bak zelf al afgeplakt had, dus je wist dit waarschijnlijk al wel?
        De sproeiers zijn waarschijnlijk prima, je kunt die het beste 24/7 laten draaien. Wanneer je netcups gebruikt kan dat in het begin wat aan de natte kant zijn, maar na enkele weken sluiten de wortels de cups helemaal af naar mijn ervaring. Feit is wel dat je planten kunt verliezen door stamrot na een week of 3-5. Waterstofperoxide helpt ook om dat tegen te gaan.
        Een mogelijkheid om je bak leeg te laten lopen en weer te vullen helpt ook om het allemaal goed onder controle te houden.
        Ikzelf gebruik een apart reservoir voor de voeding, dat door middel van een pomp en een overloop in de bak waar de wortels in hangen zorgt dat ik makkelijk voeding kan verversen en op juiste waarden kan brengen, zonder de wortels droog te zetten of te laten schrikken. Het draait dan gewoon zonder verversing door tot ik die opvoerpomp terug aan zet wanneer het reservoir de juiste waarden heeft betreffende PH, EC en temperatuur.

        Comment


          #5
          Re: Aeroponics of toch net niet.

          Bedankt voor de reacties, net wat ik nodig had een frisse kijk op de zaak!

          @ mathijs
          De deksel was ik inderdaad van plan af te plakken maar ik wil eerst de netcups monteren en even de reacties afwachten voordat ik verder gaat.

          Eerst mijn bestaande kweekje afronden, nog twee weken dan zijn ze volgens mij wel gereed om geoogst (kan net zo goed even een foto bijvoegen )

          2012-09-10 21.49.02.jpg

          Ik ga er vanuit dat het niet meteen goed zal gaan dus wil eigenlijk een half om half kweekje gaan doen 4 plantjes op aero/hydro en 4 op aarde ik hoop dat t een beetje past 1m2.

          Ik zal tegen die tijd wel een topic openen!

          Gr spank.

          Comment


            #6
            Re: Aeroponics of toch net niet.

            Dat gaat wel wat langer duren dan 2 weken hoor als je de plant zo ziet topjes beginnen net te ontwikkelen. Denk dat je je beter kan zeggen dat het nog een week of 5 a 7 duurt voor je echt klaar bent. Ze ziet er wel mooi gezond uit dus het zou zonde zijn als je die over 2 weken omhakt....

            Comment


              #7
              Re: Aeroponics of toch net niet.

              @ CannaRebel

              Ja toch wel? pfff volgende keer minder lang voor laten voor groeien(4weken)... Wacht het gewoon rustig af tot de trichomes amber gekleurd zijn.

              Comment


                #8
                Re: Aeroponics of toch net niet.

                Met langer voorgroeien verminder je de bloeiweken niet mee.... En ik zou ook niet alles amber laten worden, maar 1/4 maar dat is een eigen keus.

                Succes!

                Comment


                  #9
                  Re: Aeroponics of toch net niet.

                  hoi spank mooie wietplaantje is dat een autoflower een think different greets
                  Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                  Comment


                    #10
                    Re: Aeroponics of toch net niet.

                    @djw4

                    Dat is een powerplant van kera seeds.IMG_1860.jpgIMG_1856.jpgIMG_1862.jpg 9 weken bloei nu.


                    gr spank

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: Aeroponics of toch net niet.

                        Wat voor een vernevelaars gebruiken jullie?

                        Comment

                        Bezig...
                        X