Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PH up, PH down

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PH up, PH down

    Korting op 420shop
    ik kwam laatst een tip tegen dat aquarium zaken PH up en PH down middelen hebben, aangezien deze nodig zijn voor hydro

    maar nu kwam ik deze tegen

    IMG_20120928_105315.jpgis deze gewoon te gebruiken, ik weet niet wat KH precies inhoudt en of t gebruikt wordt in onze voeding en of dame.

    #2
    Re: PH up, PH down

    PH + gebruik je alleen als je PH lager ligt dan je nodig heb (bijv. PH5 dan gebruikt je PH+ om de PH naar 5.7 (voor hydro) terug te brengen Je moet PH- bloei hebben die blijft veel stabieler dan de PH- groei.

    Succes!

    Comment


      #3
      Re: PH up, PH down

      Oorspronkelijk geplaatst door CannaRebel View Post
      Je moet PH- bloei hebben die blijft veel stabieler dan de PH- groei.

      Succes!
      Ik twijfelde of de ph-meter stuk was maar heb ook ervaren dat dit aan de canna groei ligt

      Comment


        #4
        Re: PH up, PH down

        ik had zowel PH plus en down meegenomen voor de zekerheid, en voor die 4 euro per flesje had ik geen zin een 2de keer erheen te gaan

        maar gebruiken ze nu wel of niet KH waardes tijdens het process?
        ofwel kan ik zonder problemen t potje gebruiken aangezien het normaal voor aquariums is.

        Comment


          #5
          Re: PH up, PH down

          Ik heb geen verstand van aqaria maar weet wel dat we in PH waarden meten. Maar als hij je PH naar benee haalt waarom zou het niet werken...misschien werkt het wel beter dat weet ik ook niet.

          Comment


            #6
            Re: PH up, PH down

            http://lmgtfy.com/?q=kh+waarde
            dan kom je te weten dat de KH waarde dekarbonaathardheid is en dit heeft te maken met een chemische binding tussen calcium/magnesium en co2

            bron de bovenste link !
            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

            Comment

            Bezig...
            X