Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuur problemen....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Afzuur problemen....

    Korting op 420shop

    Tijdens mijn zoektocht naar de ideale af zuur methode, ben ik gestuit op een van de bouwstenen van leven.
    Omdat mijn voeding PH verlagend is, kan ik dit (ook) niet direct in mijn vat gooien. Als ik op 1L ga mengen, om de EC met +/-0,15 op 50L te laten stijgen, kom ik uit op een EC van 7,75 en een PH van 2. Waar neer ik er PH+ (kaliloog) bij doe, vormt dit een membraam. Nu ff serieus, om de PH weer naar 5,4 te krijgen moet ik er buiten proportioneel PH+ bij doen. Om 50L EC 0,61 met PH 0,2 te laten stijgen, gebruik ik 1cc PH+. Om het bovengenoemde brouwsel (1L) met PH 0,5 te laten stijgen, gebruik ik 3cc PH+.

    Kan iemand mij vertellen waarom ik zo veel loog moet gebuiken, bij een hoge EC?
    Voeding en kaliloog zijn in vloeibare vorm, dus kan ik dan verzadiging uit sluiten?

    Grtz.

    #2
    Re: Afzuur problemen....

    Je voeding is volledig vloeibaar, waarschijnlijk juist omdat het zuur is. Wanneer je daar een basisch component aan toevoegt in hoge concentraties reageert dat en dan krijg je die neerslag. Daarom kun je A-B voeding ook niet mengen in hoge concentraties, maar dient het in grote verdunning aan elkaar toegevoegd te worden.
    Wanneer je de voedingsoplossing verdunt zonder de PH terug omhoog te brengen kun je dat toch gewoon gebruiken? Of een bak van 50 liter aanmaken en je rainforest leeg laten lopen om daarna met behulp van een dompelpompje en een slang de aangemaakte voedingsoplossing weer naar de rainforest te pompen?
    Ik ben zelf trouwens van mening dat je beter silicaat (kaliwaterglas) kunt gebruiken om de PH omhoog te brengen in plaats van kaliloog. Daar hebben je planten namelijk meer aan, zeker bij een teelt zonder medium.

    Comment


      #3
      Re: Afzuur problemen....

      Bedankt Mathijs, dus een te hoge concentratie A+B voeding, geeft deze reactie. Ben nogal lui, dus ga het op 10L (uit reservoir) proberen. Ff kijken of ik dan proportioneel loog kan toevoegen, ook ga ik me ff inlezen op silicaat.
      --------------------------------------------------------------------------------------------

      Kun je kaliwaterglas als PH+ gebruiken, zonder de EC te veel te laten stijgen? PH stijgt nu met +/- 0,1 per dag.


      Grtz.
      Last edited by Poffertjesporem; 22 November 2012, 17:51.

      Comment


        #4
        Re: Afzuur problemen....

        De EC stijgt er wel degelijk van. Wat ik zelf heb gedaan om het probleem niet te hebben de wortels bloot te stellen aan buitensporige waarden en wolken zuur tijdens het aanmaken van voeding, is een extern reservoir.
        In mijn wortelbak zit een liter of 25. De vortex sprayer is een cm of 5 onder water. Een keer in de 2 uur pomp ik er zo'n 50 liter bij en loopt het daarna gemengd terug in het grote reservoir van 90 liter dat eronder staat.
        Zo kan ik voeding verversen en aanmaken zonder dat de planten er iets van meemaken. Dat valt bij jouw setup natuurlijk ook te maken, voordeel is meteen dat de buffer veel groter is dan enkel die 50 liter en het dus ook minder snel schommelt.

        Comment


          #5
          Re: Afzuur problemen....

          Das idd de oplossing, zit alleen krap in mijn muntjes, leef al 2 jaar van 50 euro per week, dus moet er ff voor sparen.

          Kaliwaterglas zou ik wel binnen kort kunnen halen, maar eerst nog ff een ralais voor mijn 600w HPS scoren.

          Grtz.

          Comment

          Bezig...
          X