Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaadjes ontkiemen op steenwol

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaadjes ontkiemen op steenwol

    Korting op 420shop
    Hallo allen,


    ik zou graag mn zaadjes ontkiemen op steenwel om ze dan in een eb en vloed systeem te zetten.
    De zaadjes zouden eerst ontkiemen tussen vochtig papier (geeft beste resultaat voor mij)


    Vragen:
    -Kan ik steenwol gebruiken vanuit de doe-het-zelf zaak?


    -Als ik deze zaadjes in de steenwol heb geplant. Is het dan voldoende als ik wortelstimulator geef( rizothonic).
    Of moet hier nog extra voeding bij het water??


    Bedankt voor de hulp.

    #2
    Re: Zaadjes ontkiemen op steenwol

    steenwol cubes zijn zeer goedkoop bij je lokale growshop ideaal en precies ervoor gemaakt

    Comment


      #3
      Re: Zaadjes ontkiemen op steenwol

      Hallo fre024


      Ik zou geen steenwol van de doe het zelf zaak nemen deze zijn gemaakt om water af te stoten en bevatten een olieachtige substantie.
      Kun je ze niet gewoon op cocos pluggen ontkiemen of steenwol pluggen ?
      Ik zelf geef de voorkeur aan cocos pluggen hier wortelen ze naar mijn mening wat beter in.


      Qua voeding zou ik alleen wortels stim. Geven de eerste dagen daarna rustig opbouwen

      Comment


        #4
        Re: Zaadjes ontkiemen op steenwol

        Ik zou idd geen steenwol gebruiken uit de bouwmarkt die is daar helemaal niet voor geschikt. Je kan die blokjes loskopen via online shops en anders als je grote blokken kan kopen dan kan je die grote blokken in 4e snijden en dan heb je ook stekblokjes.

        Gewoon water aanmaken met een ph van 5.5 steenwol blokjes erin en zaadjes 0.5mm diep in het blokje en ddan een laagje water onderin je bakje doen waar de blokjes in staan. Wel zorgen dat er constant een laagje water instaat van halve cm.

        Succes!

        Comment

        Bezig...
        X