Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorbereiding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voorbereiding

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,

    ik heb onlangs besloten zelf wiet te gaan kweken met behulp van een hydro kweeksysteem. Ik maak hierbij gebruik van een 100 x 100 x 200 silverline growbox, 400 watt lamp, superlemon haze zaadjes van greenhouse, atami kweeksyteem, steenwol blokken, hydrokorrels, 18 liter potten, een deense bodem waar de plantjes op staan en hieronder een bak met een dompelpomp erin, ventilator, luchtbevochter etc. voeding en de hele mikmak die ik vergeten ben op te noemen. Kort samengevat heb ik dus flink wat aankopen lopen doen om een zo'n goed mogelijk resultaat te behalen.

    In de eerste instantie zou ik de betalingen doen en een maat van mij het kweekproces. Helaas heb ik die vriend van mij onderschat en heeft hij binnen 7 dagen, 10 super lemon haze plantjes dood laten gaan. Ik ben het nu zelf maar gaan doen en heb veel research gedaan maar zoals jullie begrijpen ben ik als de dood voor het maken van fouten aangezien ik heb moeten beleven hoe erg je het kan verpesten met zelfs de beste apparatuur. Daarom hoop ik dat de ervaren kwekers hier mij kunnen helpen tot in de details

    Ik wil het dus als volgt gaan doen:
    Het ontkiemen de vorige keer goed gegaan dus daar maak ik me geen zorgen over. Ik heb begrepen dat het volgende wat je moet gaan doen de ontkiemde zaadjes 0,5 cm diep in steenwolblokken stoppen met natuurlijk de wortel naar beneden. Maar hoe vochtig moeten deze steenwolblokken zijn? Vorige keer waren ze helemaal doorweekt waarvan ik betwijfel of dat wel goed kan zijn aangezien je planten kan verzuipen. Ook wanneer je de steenwolblokken bewatert moet je de druppelaar er van boven insteken of meer van onder zodat de steenwolblokken het water van onder naar boven absorberen? De steenwolblokken die ik vorige keer gekocht had zaten ook al van te voren behoorlijke holtes in waarvan ik vermoed dat deze blokjes speciaal voor stekjes zijn.. Zijn deze steenwolblokken verkeerd? Moet je overigens direct de wortelstimulator toevoegen wanneer je het zaadje in het steenwolblok stopt of pas wanneer ze uit de grond groeien?

    Als alles goed gaat hoop ik een mooi kweekverslag te kunnen gaan plaatsen

    alvast bedankt!

    #2
    Re: Voorbereiding

    10 lemon hazedames dood laten gaan binnen de 7 dagen wat heeft ie daar dan wel mee uitgestoken begrijp enkel niet waarom sommigen direct op hydro beginnen, leer eerst growen op aarde denk ik dan verder kan ik zeker niet helpen, hydro is stap te ver voor me, geef mij maar die aardebuffer
    Wil je blowen, moet je het zelf growen

    Comment


      #3
      Re: Voorbereiding

      stop je zaadjes in stekblokjes, die passen inderdaad precies in de grotere gaten van de steenwolslabs. Hier hadden we trouwens nog een tussenmaat : startblokken. Dus van klein naar groot > stekblok / startblok / slab. Ontkiemen gaat prima in die blokjes, maar probeer dat als je al wat vertrouwen hebt opgebouwd...

      Te nat is als het water eruit komt druipen. Als ik tegenwoordig nog steenwol gebruik week ik ze voor zodat ze goed nat zijn (en bijvoorkeur in afgezuurd water met wat wortelstimulator erbij in), en dan bij het eruit halen een keer het water eruit slaan (niet op het blokje slaan maar vastpakken en je hand met een ruk naar beneden bewegen zodat het overtollige water eruit verdwijnt). Niet knijpen. Let op met dosering van wortelstimulator, ook dat kan teveel zijn. Te natte blokken zorgen ervoor dat de plantjes geen drive hebben om een uitgebreid wortelstelsel aan te maken...

      Fouten maken hoort erbij, en is DE aanjager van je leerproces. Uit de weg gaan waar het kan, maar jezelf niet teveel op de kop geven als het gebeurd. Want alle fouten die je maakt blijven hangen en dragen bij aan je volgende kweek, waar je die fouten dan niet meer hoeft te maken.

      Veel plezier !
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Voorbereiding

        als je blokjes heb met van die grote egale gaten
        BouaziziStamp.jpg
        kun je deze ook opvullen met zaai en stekgrond. natuurlijk week je altijd eerst je blokjes in!
        wees niet bang om fouten te maken, zo moeilijk is hydro niet, kwestie van rekenen en meten!
        als je het eenmaal onder de knie hebt(en dat is sneller als je denkt), is er niks mooiers dan die mooie groene planten!
        succes
        Last edited by Hennep; 20 January 2013, 22:31.
        sigpic
        Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

        Comment


          #5
          Re: Voorbereiding

          Inweken door gewoon even in water met een lage PH waarde dompelen? En dan dus die holte opvullen met stekgrond en het ontkiemde zaadje erin stoppen en 'n afgestemde hoeveelheid wortelstimulator erbij

          Comment


            #6
            Re: Voorbereiding

            Met een hydro systeem moet je nooit met aarde gaan werken dus ook geen stekaarde. Je kan, als je een groot gat in je blok heb zitten, een groot blok in 4e snijden en dan in hoogte inkorten tot bovenkant groot blok. Daar je zaadje/stekje in doen en dan de blokken in een laagje water zetten van 1cm in een stekkenbakje. Als je zaailingen opkomen dan kan je ze rustig 1 week in de stekkenbak houden voor je ze uitzet in mapito/korrels.

            Inweken met een PH van 5.5 en afzuren met PH- bloei.

            Succes!

            Comment


              #7
              Re: Voorbereiding

              Dankjewel, hier heb ik zeker wat aan. Maar als ik het goed begrijp is het beste voor mij om steenwolblokken te kopen zonder die holtes? dan hoef ik ook niet te knutselen met andere steenwolblokken Moet het water met PH- bloei worden afgezuurd of mag het ook met PH- min? lijkt met hetzelfde toch, ik kan hier in ieder geval weer ff mee vooruit, ik laat het weten wanneer ik nog een vraag heb

              Comment


                #8
                Re: Voorbereiding

                Dat ligt er een beetje aan van wie die PH- is?! Want er zit wel degelijk verschil tussen PH- bloei (dat is Phosforzuur) en PH- groei (dat is Salpeterzuur) en van die PH- groei blijft je PH van stuiteren dus die niet gebruiken.

                En als jij aan dichte blokken kan komen zou ik dat zeker nemen, anders is het scnijden een moeite van niets.

                Succes!

                Comment


                  #9
                  Re: Voorbereiding

                  Oorspronkelijk geplaatst door CannaRebel View Post
                  Met een hydro systeem moet je nooit met aarde gaan werken dus ook geen stekaarde.
                  met alle respect, verklaar je nader. want ik kweek al jaren zo zonder problemen. dat inie mini beetje stekgrond word uiteindelijk door de stam in het steenwolblokje geperst en zie je er niks mmer van terug. ook niet in de voedingsbak van mijn recirculerend systeem!

                  kijk anders ff dit filmpje en zie wat hier geplant wordt!
                  btw: dit is ni mijn systeem!

                  Last edited by Hennep; 25 January 2013, 23:24.
                  sigpic
                  Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

                  Comment


                    #10
                    Re: Voorbereiding

                    Het schijn toch zo te zijn dat ze in aarde andere wortels ontwikkelen dan in steenwol? nog trouwens een vraagje, de eerste poging was het lastig om de luchtvochtigheid te regelen wanneer de lamp aanstond, ik had het idee dat de damp uit de luchtbevochtiger gelijk weer condenseerde. met de lamp uit was de luchtvochtigheid zon 70/80% en met lamp rond de 40%.. De lekbak raakt ook behoorlijk vol wanneer die luchtbevochtiger en lamp tegelijk aanstaan

                    Comment


                      #11
                      Re: Voorbereiding

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hennep View Post
                      met alle respect, verklaar je nader. want ik kweek al jaren zo zonder problemen. dat inie mini beetje stekgrond word uiteindelijk door de stam in het steenwolblokje geperst en zie je er niks mmer van terug. ook niet in de voedingsbak van mijn recirculerend systeem!

                      kijk anders ff dit filmpje en zie wat hier geplant wordt!
                      btw: dit is ni mijn systeem!

                      Zoals Mathias zelf al aangeeft.....wortels op aarde zijn anders dan de wortels op hydro....Maar klooien kunne we allemaal.

                      @mathias
                      Als je lekbak volloopt van de luchtbevochtiger dan zit er iets niet goed. Die lekbak hoort pas vol te lopen als je pomp aangaat tot die tijd mag er niets in de bak komen.....

                      Comment


                        #12
                        Re: Voorbereiding

                        Met de lekbak bedoel ik eigenlijk de bodem in de kweektent. Het waterreservoir vangt prima het water op dat uit de deense bodem stroomt, probleem is dat de waterdamp uit de luchtbevochtiger direct condenseert wanneer die lamp aanstaat.,. althans, dat idee heb ik aangezien de luchtvochtigheid heel erg daalt wanneer de lamp aan gaat.

                        Comment


                          #13
                          Re: Voorbereiding

                          ok dat heb ik nog nooit meegemaakt dus kan je daar ook niet mee helpen. Het enige advies wat ik kan geven is dat je dat ding uit je tent verwijderd dan heb je daar ook geen last meer van en hydro kan over het algemeen wel een wat lagere LV hebben hoor. Heb wel eens op 35% gezeten de gehele kweek en als nog een goede oogst.

                          Succes!

                          Comment


                            #14
                            Re: Voorbereiding

                            Oh dat is in ieder geval mooi, op hoeveel gram per vierkante meter kan ik rekenen met super lemon haze van greenhouse? op de website stond 700 gram per vierkante meter en een instructie video met een boom van een plant die alleen al 650 gram produceerde.. Maarja zou me niks verbazen als 't anders uitvalt.. bedankt voor je info!

                            Comment


                              #15
                              Re: Voorbereiding

                              Op de website van hun vergeten ze erbij te zeggen dat hun onder een paar 1000W-ers kweken en niet onder 400w/600w. Wees als eerst maar blij als je er wat vanaf haalt.

                              Succes en ben benieuwd naar een topic van je.

                              Comment

                              Bezig...
                              X