Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afvoer voedingswater eb en vloed met mapito

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    afvoer voedingswater eb en vloed met mapito

    Korting op 420shop
    Ik ben al een poos niet meer op JD geweest.
    Puur vanwege het feit dat de plannen die ik eerder had niet doorgingen.
    wel blijft de ruimte die ik had beschikbaar en wilde ik het nu zelf gaan opzetten.

    Ik ga nu niet voor 3 x 600 zoals eerder, maar nu gewoon simpel 1 x 600 watt.

    Mijn bedoeling is om op mapito te gaan kweken vanaf zaad.

    Het meeste is mij wel duidelijk, echter vraag ik mij nog wel 1 ding af.

    Je ziet mooie systemen met 1 grote onderbak en daarin weer de kleine bakken gevuld met de mapito.

    de onderste bak ongeveer om de 3 dagen vullen met voedingswater, 10 minuten laten staan en dan weer afvoeren.

    en juist om dat laatste gaat het mij !

    als je een bak gewoon op de grond hebt staan dan kun je met bijvoorbeeld een vlakke dompelpomp bijna alles wel wegkrijgen.
    Maar er blijft denk ik een laagje water staan.

    Deze kan niet rotten of bederven in die paar dagen ?

    een andere optie is om de onderbakken niet geheel waterpas te zetten zodat het water naar 1 zijde stroomt en dan dompelpomp.


    de volgende optie is bijvoorbeeld librabakken iets schuin te zetten en dan te drainen.


    Zijn er mensen die mij het beste idee kunnen geven van de drie die ik hier boven noem...?

    ik maak me dus het meeste zorgen om het restwater wat je niet weg kunt pompen !!

    #2
    Re: afvoer voedingswater eb en vloed met mapito

    ik wil ook eraan gaan beginnen en heb me laatste tijd flink verdiept in die hele ellende.
    je komt schuine afwatering veel tegen, en wat ik overal zie en heel erg belangrijk is voor in je bak is je zuurstof pomp toevoeging. Dat is dan ook tegelijk je middel tegen rotting omdat je water in beweging blijft door deze pomp.
    (en je water veel rijker is aan zuurstof)
    Hoop dat je er iets aan hebt.

    Comment


      #3
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #4
        Re: afvoer voedingswater eb en vloed met mapito

        Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
        Verder is het aan te raden niet recirculeren. Run-to-waste is veiliger en beter af te regelen.
        Hmm...
        Dus dat betekent dat je de bak vol laat stromen tot zeg ongeveer 10 cm, deze even laat staan en daarna weer leeg laat lopen.
        Krijg je op deze manier niet een hoop verlies van voedingswater (= geld) ?

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: afvoer voedingswater eb en vloed met mapito

            kijk....het is mij steeds duidelijker.....!!

            Soms lees je zo veel dat je door de bomen het bos niet meer ziet en er telkens ook weer andere adviezen komen waar je een beetje van in de war raakt.

            Ik heb het idee dat ik maar gewoon moet beginnen , dan zie we wel hoe het gaat.

            Comment


              #7
              Re: afvoer voedingswater eb en vloed met mapito

              Drinkwater kost +/- 0,00128 euro per liter.
              Last edited by QnQ; 23 January 2013, 10:55.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: afvoer voedingswater eb en vloed met mapito

                en de voeding die je dan weggooit ?

                Ik snap best dat die kosten niet opwegen tegen de kosten die je anders moet maken om je rokertje te kopen,
                maar om het nu gewoon bij voorbaat al door de plee te spoelen

                Het gaat mij echter meer om de afweging wat uiteindelijk ''veiliger'' is
                Met betrekking tot bijvoorbeeld voedingswater wat je vaker gebruikt kan ik mij voorstellen dat je extra kans hebt op risico (water bedorven bijvoorbeeld)
                Last edited by flupje; 26 January 2013, 16:58.

                Comment

                Bezig...
                X