Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aerofarm twijfel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: aerofarm twijfel

    Oorspronkelijk geplaatst door Indoorflowers View Post
    Nee heb er geen ervaring mee maar ken de systemen wel
    Makkelijk op te zetten en als je het goed in de gaten houdt zijn er goede opbrengsten mee te behalen
    Ik ben soms een week van huis , is het een week alleen te vertrouwen ?

    Gr

    Comment


      #17
      Re: aerofarm twijfel

      Ik zou dit systeem geen week alleen laten je hebt wel iets buffer door de korrels maar als het pompje ermee stop bijv is het zo gedaan met je planten.Het kan wel natuurlijk maar ik zou het niet doen

      Comment


        #18
        Re: aerofarm twijfel

        ligt aan je setup, 100l water opslag verbonden met een vlotter aan je hydro systeem
        eventueel een auto -ph meter en het kan prima

        bubbleponics op internet is een americaanse website met veelal hydro systemen

        Comment


          #19
          Re: aerofarm twijfel

          Oorspronkelijk geplaatst door Jakes View Post
          ligt aan je setup, 100l water opslag verbonden met een vlotter aan je hydro systeem
          eventueel een auto -ph meter en het kan prima

          bubbleponics op internet is een americaanse website met veelal hydro systemen

          Comment


            #20
            Re: aerofarm twijfel

            ikzelf ben nu net gestart met m'n eerste hydro kweek, ik heb gekozen toendertijd voor voor DWC systeem, zuurstof steen in de bak

            en om eerlijk te zijn HEERLIJK

            nooit water te hoeven geven zoals op aarde, kut hij staat te droog
            staat 100% 24/7 in water
            1x in de 2 weken haal ik t meeste water met een dompelpomp eruit, en de rest haal ik met een waterstofzuiger eruit
            nieuw water erin, A+B meststoffen, wat enzympjes en ik draai verder tijd c.a 30min - 1uur kwijt

            de rest van de tijd hoef ik aleen ervoor te zorgen dat ik c.a 1 a 2 dagen ga kijken naar de PH van mijn water, en hoeveel meststoffen er door het water circuleren
            eventueel wat water wat verdampt/verbruikt door de dames bijvullen.
            het is echt niet zo spannend als het klinkt, en imo makelijker dan aarde

            hydro is gewoon 21ste eeuws kweken perfect bij te stuuren

            Comment


              #21
              Re: aerofarm twijfel

              Maar je kunt het geen week alleen laten, omdat de pH en EC erg nauw luisteren.
              Zo gauw er iets mis gaat, gaan de planten dood als je niks doet, omdat je geen buffer hebt.

              Een cementkuipje vol lightmix met een plant erin, en een blumat systeempje (met daarvoor geschikte voeding) kun je wel een week alleen laten.
              Mits ze niet tegen je lamp groeien eh ..
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #22
                Re: aerofarm twijfel

                mijn vriendin is nog thuis .
                Dus zou ze om de 2 a 3 dagen ph ec controleren en aanpassen , zou er geen probleem mogen zijn .

                Momenteel als ik weg ben gebruik ik blumat http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...eperkte-ruimte .

                Mooi systeem .

                Maar ben aant kijken om te overstappen op hydro in deze beperkte ruimte.

                Kent iemand goede hydro systemen die een week alleen kan gelaten worden voor een week op een beperkte ruimte ?

                Greetz

                Comment


                  #23
                  Re: aerofarm twijfel

                  alle hydro systemen kunnen makelijk een week met rust gelaten worden

                  de dames zullen PH 5.5 - 6,4 geweldig vinden, maar PH 7.0 is niet zo erg, de elementen die ze lekker vinden zullen niet 100% beschikbaar zijn maar zullen wel beschikbaar zijn voor ze

                  Comment

                  Bezig...
                  X