Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stille luchtpomp voor dwc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    stille luchtpomp voor dwc

    Korting op 420shop
    hey guys, weet er iemand wat een zeer stille luchtpomp is voor dwc ? de kast staat in de slaapkamer en het geluid van de pomp stoort een beetje... heb de pomp al opgehangen of op schuimrubber gezet maar dit alles helpt niet veel. de pomp die ik heb is de V-tech airpower ap50 deze heeft 2 uitgangen en pompt 330 liter per uur. alle hulp en tips zijn welkom ! greets

    #2
    Re: stille luchtpomp voor dwc

    www.oordoppen.com
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: stille luchtpomp voor dwc

      Ik weet wat je bedoeld want ik heb dat pompje ook. Vervelend geluid ja, misschien kan je er een softboxomheen maken? Dat is gewoon een houten doos met geluidsisolatiemateriaal aan de binnenkant. Daar doe je je pompje in en dan denk ik dat er al heel wat geluid wegvalt.

      Comment


        #4
        Re: stille luchtpomp voor dwc

        Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
        Ik weet wat je bedoeld want ik heb dat pompje ook. Vervelend geluid ja, misschien kan je er een softboxomheen maken? Dat is gewoon een houten doos met geluidsisolatiemateriaal aan de binnenkant. Daar doe je je pompje in en dan denk ik dat er al heel wat geluid wegvalt.
        zelfs dat heb ik reeds geprobeerd, ik had de pomp ingewikkeld met steenwol uit de sonnoconnect geluidsdempende luchtslang en in een klein kartonnen doosje gestopt maar dit helpt bijna niets helaas...

        Comment


          #5
          Re: stille luchtpomp voor dwc

          boor je een gat door de muur zet je hem aan de andere kant van de muur...!!

          Comment


            #6
            Re: stille luchtpomp voor dwc

            Oorspronkelijk geplaatst door mildred View Post
            boor je een gat door de muur zet je hem aan de andere kant van de muur...!!
            bedankt voor de tip maar dan zou de pomp oftewel in de gang staan of in de kids hun kamer... lijkt me ook geen oplossing. greets

            Comment


              #7
              Re: stille luchtpomp voor dwc

              kids kunnen beneden op de bank slapen
              __________________________________________________ ______________

              When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


              sigpic

              Comment


                #8
                Re: stille luchtpomp voor dwc

                Oorspronkelijk geplaatst door HR83 View Post
                kids kunnen beneden op de bank slapen
                lol, dan blijven ze de hele nacht op denk ik. gaat mevrouw niet mee akkoord zijn...

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                ik heb al wat reviews gelezen en filmpjes bekeken maar ik vind geen ene die echt stil zou zijn... als ik de mijne op minimum luchttoevoer zet dan hoor je hem bijna niet maar ik neem aan dat het best volle bak staat ? is er trouwens geen berekening van hoeveel lucht per aantal liter water je nodig hebt voor een goede dwc kweek ? greets

                Comment


                  #9
                  Re: stille luchtpomp voor dwc

                  geen idee hoeveel emmers je hebt...
                  ik heb voor mijn aquarium destijds van het merk schego type m2k3 een luchtpomp gebruikt die zeer goed zijn werk doet maar ook erg stil is..!!
                  linkie...http://www.aquaonline.nl/vijverbeluc...0-ltr-uur.html

                  Comment


                    #10
                    Re: stille luchtpomp voor dwc

                    Oorspronkelijk geplaatst door mildred View Post
                    geen idee hoeveel emmers je hebt...
                    ik heb voor mijn aquarium destijds van het merk schego type m2k3 een luchtpomp gebruikt die zeer goed zijn werk doet maar ook erg stil is..!!
                    linkie...http://www.aquaonline.nl/vijverbeluc...0-ltr-uur.html
                    ik heb voor de groei 2 bakjes van ongeveer 15l en voor de bloei 2 bakken van 25l. de bedoeling is om van de pomp die ik heb naar elk groeibakje een uitgang al dan niet gesplitst naar 2 grote ronde bruisstenen en dan een andere pomp voor de bloeikast. oftewel 1 nieuwe stille pomp (als ik er een vind) met 4 uitgangen voor de 2 kasten tesamen. greets

                    Comment


                      #11
                      caja-mdf-air-box-one-2500m3.jpg

                      Als dat niets helpt zou ik het toch maar gaan verplaatsen of misschien een paar slaapzakken erop?

                      Comment


                        #12
                        Re: stille luchtpomp voor dwc

                        Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
                        [ATTACH=CONFIG]175819[/ATTACH]

                        Als dat niets helpt zou ik het toch maar gaan verplaatsen of misschien een paar slaapzakken erop?
                        die kist is mischien wel een eventuele optie...

                        Comment


                          #13
                          Re: stille luchtpomp voor dwc

                          heb alvast hout en geluidsisolerende mouse gehaald voor een kistje te maken. heb ook een nieuwe pomp bijgekocht voor in de andere kast die is wel al een stuk stiller, het is een airfizz 400 5w en 2x200l/u dus ook iets krachtiger als de andere. nu vraag ik me af of ik best 2 platte ronde luchtstenen van 10cm doorsnee op 1 uitlaat zou aansluiten (dit geeft minder bubbels per steen maar beter verdeeld over het bakje) of gewoon 1 steen per uitgang (iets turbulenter en gecentreerd onder de plant) wat is volgens jullie het beste ? greets

                          Comment


                            #14
                            Re: stille luchtpomp voor dwc

                            de airfizz heeft deze nacht gedraaid en is wel degelijk veel stiller dan de v-tech.

                            Comment


                              #15
                              Re: stille luchtpomp voor dwc

                              kastje gemaakt met geluidsisolerende schuim vanbinnen met 1 kant open voor die luidere pomp maar helpt niet echt veel...

                              Comment

                              Bezig...
                              X