Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dringend hulp, bladprobleem eerste kweek!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    dringend hulp, bladprobleem eerste kweek!

    Korting op 420shop
    Hey

    ik ben net voor de eerste keer zelf een plantje aan het proberen met een aerogarden die ik gewonnen heb en de eerste plantjes die ik erin had gezet heb ik al weggegooid omdat ze verbrand waren (teveel voeding)
    ik heb nu een ph/ec meter gekocht en hou alles nauwlettend in de gaten, ph 5,5-6,5, ec tussen 1 en 1,5

    ik gebruik de Hesi voeding startkit voor hydro en ph min op basis van salpeterzuur
    eenmaal per week pomp ik het reservoir leeg en hervul ik met gedemineraliseerd water en de voeding

    gestart op 15/6 met de gekiemde zaadjes ( feminised aitoflower ak49 en white widow van vision seeds) en nu zitten er vlekjes op sommige blaadjes , de ene plant erg, de andere een beetje maar het breid uit

    het zijn zeker geen beestjes en heb al in alle topics gezocht ik vind het niet

    op de onderste blaadjes minieme witachtige puntjes
    en bij de plant die het ergst is aangetast allemaal bruine vlekjes
    hierbij foto's, magnesium tekort, calcium tekort,???? komt het door het gedemineraliseerd water?image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
    HELP!

    #2
    Re: dringend hulp, bladprobleem eerste kweek!

    dat zeen geen beestjes das ph schommeling
    zou erst eens een run op aarde doen!

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: dringend hulp, bladprobleem eerste kweek!

        Eeen verschil van 1 pH = 10x zuurder.
        Preciezer afzuren.

        Waarom gedemineraliseerd water ? Raden ze dat aan bij Hesi ?

        Bladproblemen, beestjes, ziekten en andere ellende : in de helpdesk.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: dringend hulp, bladprobleem eerste kweek!

          Nee Ni speciaal ik dacht dat dat bete was??? Heb ook flink wat knobbeltjes op de stam gezien nu...
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: dringend hulp, bladprobleem eerste kweek!

            Graaf je plantje in tot de eerste lob blaadjes dan komen er uit die witte puntjes wortels
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: dringend hulp, bladprobleem eerste kweek!

              Oh, je hebt precies dezelfde vraag nog een keer staan? (deze dus ook)

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: dringend hulp, bladprobleem eerste kweek!

                ja ik ben hier de weg nog wat aan t zoekn, stond blijkbaar verkeerd, lukt me niet om het te verplaatsen, enzovoort enzoverder dus ja heb hety dan maar opnieuw gestart
                sorry daarvoor

                Comment


                  #9
                  Re: dringend hulp, bladprobleem eerste kweek!

                  Ingraven in een aerogarden ? Da's best knap..
                  Die puntjes op de stam zijn wortelbeginsel, da's niks om je druk om te maken.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: dringend hulp, bladprobleem eerste kweek!

                    Das ongeveer zelfde als ik zei alleen ik wist niet dat je in alleen water kweekte die witten puntje daar kunnen wortels uit komen
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11
                      Re: dringend hulp, bladprobleem eerste kweek!

                      En niemand ziet dat hij met PH- groei afzuurt.....dat zou ik veranderen naar FosFor Zuur dus PH- BLOEI daar blijft je ph stabieler bij.

                      Dan zou ik overstappen naar Atami ATA AWA hydro pakket voor recirculatie (kost 45,- geloof ik zo uit me hoofd) En dan de EC een flink eind naar benee dan wat je nu heb want die vlekken zijn Calcium tekorten door een veel te lage ph en een veel te hoge EC.

                      En op hydro zou ik lekker kraantjes water gebruiken want daar zijn de voedingen op afgestemt...tenzij je met Advanced Nutrients kweekt....

                      Succes!!

                      Comment


                        #12
                        Re: dringend hulp, bladprobleem eerste kweek!

                        Die 'hij' is hier een 'zij' �� maar bedankt voor de tips
                        ik heb mijn tank geleegd en hervuld met kraantjeswater en voeding, ec ongeveer 1,1, nog op zoek naar ph min op basis van fosforzuur

                        hopelijk komt alles nu goed!

                        bedankt!!!

                        Comment


                          #13
                          Re: dringend hulp, bladprobleem eerste kweek!

                          Zij dan ook goed. als je maar snapt wat ik bedoel!

                          En weet niet om de hoeveel tijd je de PH nameet en bijstuurt, maar dat zou ik persoonlijk maar 2x per week doen. Dus 1x met het vullen van je tank en 1x op de helft van de week en voor de rest lekker laten gaan.

                          Comment


                            #14
                            Re: dringend hulp, bladprobleem eerste kweek!

                            Oei nee soms pas ik de ph wel 3. Per dag aan is ook nodig nu ma ja da zal aan ph min salpeter liggen blijkbaar...

                            Comment


                              #15
                              Re: dringend hulp, bladprobleem eerste kweek!

                              onderandere door de salpeterzuur en die Hesi voeding die je heb is voor "drain to waste" methode en niet DWC of Aero.....

                              Canna Aqua kan je ook gebruiken en is goeiekoper dan het Atami pret pakketje.....

                              Comment

                              Bezig...
                              X