Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dwc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dwc

    Korting op 420shop
    ik vraag mij af bij zo een dwc systeem hangt dan het netje met de kleikorrels in het voedingswater
    of is daar ook een pomp bij nodig om het water naar boven te brengen en zo door het netje en korrels te laten lopen.

    ik ben van plan mij dit te maken maar dis is mij niet echt duidelijk.

    alvast bedankt

    grtz
    grtzz..

    #2
    Re: Dwc

    Verplaatst naar vragen (info sectie is niet voor vragen en deze staan ook nog onder moderatie ter goedkeuring)

    Comment


      #3
      Re: Dwc

      Het moet er gewoon boven hangen, ongeveer 3cm.

      De lv zorgt ervoor dat de eerste wortels groeien. Zodra ze in het water hangen kunnen ze voeding opnemen.

      Zonder voeding is dwc trouwens bijna onmogelijk.

      Comment


        #4
        Re: Dwc

        to vale--> sorry hoor dacht echt dat ik dit bij de vragen geplaatst had... maar blijkbaar nie ahja

        to cookaap--> thx voor de info en ik weet dat je voeding nodig hebt bij dwc dat het anders niet veel uit haalt
        daarom ben ik ook van plan deze week eens naar nederland te gaan om wat hydro voeding ik
        hoop alleen dat ze mij daar wat meer uitleg over kunnen geven want met wat er op de site's
        staat ben ik niet zo veel wijzer meer geworden ahja.

        grtz...
        grtzz..

        Comment


          #5
          Re: Dwc

          Veel succes ermee!

          Er kunnen waanzinnige resultaten gehaald worden met DWC, mits alles goed verloopt natuurlijk.

          Mocht je beslissen om ermee te beginnen, graag een kweekverslagje aanmaken!
          sigpic
          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

          Comment


            #6
            Re: Dwc

            oke zal zeker gebeuren want er mee doorgaan ben ik zeker van plan

            grtzz..
            grtzz..

            Comment


              #7
              Re: Dwc

              Volgens mij druppelen ze van boven voedingswater in de emmer, om de plant heen in je substraat.
              (of dat nu kleikorrels, perlite of wat anders is)
              dit water sijpelt door je medium dus de emmer in.
              Om er voor te zorgen dat de emmer niet zal overstromen is er een soort van overlooppijpje.
              via deze overloop stroomt het water weer en vat in.
              Daar staat dan weer je pomp die het water weer via de slangetjes bovenin de emmer laat druppelen.

              zie daar, een continue beweging van je water.

              Nu zal je in de emmer ook zuurstof moeten toevoegen, dit doe je door middel van een luchtpompje.
              heb je meerdere emmers dan maak je gewoon aftakkingen op het pompje.
              luchtslang met luchtsteen in de emmer en dan is dat ook weer klaar.

              let er wel op dat een simpel aquariumpompje voor meerdere emmers waarschijnlijk niet genoeg druk geeft en dus haast geen bubbels.

              Voeding kun je dus mengen in het vat waar je het water uit de emmers in opvangt.

              Comment

              Bezig...
              X