Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Drip systeem. Hoe vaak moet alles ververst worden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Drip systeem. Hoe vaak moet alles ververst worden?

    Korting op 420shop
    Hi Allemaal

    Ik heb net een hydro drip systeem in elkaar gezet voor mijn 3e kweek.
    Ik ga waterfarms gebruiken aangesloten op a centrale reservoir.

    Nu wil ik weten hoe vaak ik het hele systeem leeg moet maken?
    Ik heb overal gezocht en vind alles van "elke week" tot "alleen als er een probleem is met je voeding".
    Heeft iemand wat ervaring?

    Als het system loopt zit er 7l in elke pot (tot een max van 4), 7l in de supply pot en 45l in de reservoir. Ik ben van plan om eerst 2 potten te gebruiken dus zit er maximaal 66l in het systeem. Als het niet nodig is wil ik dit niet elke week weg pompen.

    Groeten

    DR

    #2
    Re: Drip systeem. Hoe vaak moet alles ververst worden?

    Het ligt eraan wat voor voeding je gebruikt, maar wat ik zelf aanhoud is in de groei 2 weken en dan alles verversen en in de bloei elke week alles verversen....

    Comment


      #3
      Re: Drip systeem. Hoe vaak moet alles ververst worden?

      Bedankt. Ik ga de Canna Aqua voeding lijn gebruiken. Dit is in ieder geval gemaakt voor een recirculerende systeem.

      Comment


        #4
        Re: Drip systeem. Hoe vaak moet alles ververst worden?

        Jep idd, en als je je aanmeld op de Canna.nl site dan kan je daar alle info krijgen over de voeding en hoelang je er mee kan doen enz. enz..

        Comment


          #5
          Re: Drip systeem. Hoe vaak moet alles ververst worden?

          late reactie maar mischien handig voor toekomstige lezers:

          je voedingswater hoef je in principe bijna niet te verversen als de omstandigheden ideaal zijn.
          het enige wat je dan hoeft te doen is het aanvullen van de voeding in het water.

          nu zijn de omstandigheden nooit ideaal, dus hangt het verversen af van hoe je plant het doet:

          blijft je ph waarde redelijk constant, of gaat ie als een jojo op en neer? (bijv door een te groot temperatuurverschil tussen de plant en het voedingswater, wat kan gebeuren als je licht uit gaat en je ruimte niet in orde is)

          maak je gebruik van een vervuilend medium? (hydrokorrels willen nog wel eens de eigenschap hebben dat de buitenlaag blijft afbrokkelen waardoor je voedingswater vol komt te zitten met kleipoeder)

          is je voedingsreservoir en alles waar je voedingswater in zit echt lichtdicht? (een waterbak waar licht in kan komen kan bacteriegroei enorm versterken)

          voeg je evt zuurstof aan stilstaand voedingswater toe? (zoals een bubbelaar in een dwc bak)

          om een goede indicatie te krijgen van de staat van je voedingswater ontkom je niet aan een EC, TDS of PPM meter.

          maar je kunt natuurlijk ook gewoon regelmatig je voedingswater vervangen, scheelt je een hoop gemeet en gereken want voedingswater lang gebruiken is in mijn ogen een beetje verkeerde zuinigheid. als je kweekomstandigheden qua temperatuur, licht, vochtigheid en ventilatie in orde zijn dan zul je snel aan je plant kunnen zien wanneer ie een vers drankje wil.

          Comment

          Bezig...
          X