Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

onderweg naar mijn 1e hydro ronde!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    onderweg naar mijn 1e hydro ronde!!

    Korting op 420shop
    Hee Fellow's,

    Binnenkort wil ik graag mijn eigen hydrokweekje starten, en ben dan ook al een tijdje hard aan het "studeren" hierover, en mijn spullen bij elkaar aan het scharrelen.

    Mijn tent staat in een inbouwkast, waar verse lucht uit de kamer komt, en de afvoer via een schoorsteentje direct naar buiten gaat.
    Omdat ik in deze kast te weinig ruimte heb voor een voedingsvat, heb ik een wilma4 op de kop getikt. Deze wil ik graag recirculerend laten draaien, met als medium Mapito. Om de waardes van het water te meten heb ik een bluelab guardian continu ph/ec meter.


    Voor dat ik ga beginnen heb ik nog een paar vraagjes;

    Ik ben er nog niet helemaal over uit welke voedingslijn in het beste kan gebruiken voor mijn recirculerende systeem. Canna aqua heeft mijn aandacht getrokken, maar zie op internet 2 verschillende schema's. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

    Ook kan ik hier op het forum, en elders op het Internet, lastig informatie vinden over het behandelen van de mapito voordat de dames de potten in kunnen. Hoe spoel ik de mapito en hoe maak ik deze "zaailing proof"? Iemand die mij dit kan vertellen?

    En dan de laatste vraag tot nu toe;
    Hoe vaak moet ik mijn 11L potten bewateren? Is dit totdat ik een drain heb, meerdere malen per dag, of om de paar dagen? Ik wil het systeem op een timer laten draaien die in secondes of minuten te regelen is. Hier ben ik nog niet over uit.

    Ik hoop dat ik mijn plan nu een beetje goed heb uitgelegd, en dat er mensen zijn die mijn vragen willen/kunnen beantwoorden. Please help me opweg.

    Groetjes W. Anker
    Last edited by wanker; 30 January 2015, 23:55.

    #2
    Re: onderweg naar mijn 1e hydro ronde!!

    Niemand die me opweg wil helpen??

    Comment


      #3
      Re: onderweg naar mijn 1e hydro ronde!!

      Denk dat het geen willen is maar kunnen.
      Heb hier ook geen ervaring mee,maar heb nog even geduld misschien ziet iemand die je kan helpen je vraag.

      Comment


        #4
        Re: onderweg naar mijn 1e hydro ronde!!

        Met die nickname kijk ik liever nog even aan....
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #5
          Re: onderweg naar mijn 1e hydro ronde!!

          Oeff de witte.. je bent al de 2e met een grap over mn naam. In mijn introductie maakte beowulf ook al zo een grap haha.

          Comment

          Bezig...
          X