Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontwerp/plan Circulated Deep Water Culture

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Ontwerp/plan Circulated Deep Water Culture

    Ziet er goed uit ..!

    En om nog even te bevestigen over koolstoffilters; Zoals ik hier lees en hoor op het forum worden de geuren echt 100% gezuiverd en ruik je er helemaal niks meer van dus ..
    Ik ga 'em zeker volgen !!



    Greetz,,

    Comment


      #17
      Re: Ontwerp/plan Circulated Deep Water Culture

      Bedankt voor de reacties.. Houdt jullie uiteraard op de hoogte.

      De zuurstof is niet verplicht, het kan ook zonder (net zoals in een pot) maar hier wordt wel constant "puur" water over de wortels heen gegooid en hebben ze denk ik minder zuurstof.. Daarnaast zijn de planten wel gek op zuurstof

      Fijn om te horen dat die koolstoffilters echt zo goed werken! Wordt zeker een filtertje dan

      Comment


        #18
        Re: Ontwerp/plan Circulated Deep Water Culture

        Het kan inderdaad ook zonder, normaal gesproken werkt het bij een plant ook dat de plant zuurstof krijgt via de bladeren he (als ik mijn oude biologie lessen nog herriner).
        En planten houden meer van CO2 volgens mij haha



        Greetz,,

        Comment


          #19
          Re: Ontwerp/plan Circulated Deep Water Culture

          vind het tof dat je het eens probeert, je bent hier 1 van de enigste.
          en is niet echt veel informatie over te vinden.
          ben zelf ook van plan om een hydro kweek te doen.
          maar dan meer op de wijze van "MR. green" moet je maar eens op youtube kijken of downloaden.
          is bijna dezelfde manier als van jou.

          Comment


            #20
            Re: Ontwerp/plan Circulated Deep Water Culture

            Ja die heb ik inderdaad ook gezien. Hij gebruikt voor de groeiruimte een ongeveer gelijk systeem.., en voor de bloeiruimte het eb-and-flow systeem.

            Ik wil beiden circulated hebben.. En dan niet de planten in een bak zoals het eb and flow zoals hij.

            Het nadeel hiervan is namelijk dat je je planten niet meer kan verplaatsen (ze zitten immers "vast" in de bak. Dus de mogelijkheid om ze anders onder de lamp te zetten is er niet meer.

            Daarnaast kan ik met het pottensysteem de planten isoleren en dus eventueel verwijderen en / of, meer danwel minder water geven als anderen.

            Was wel een erg interessant filmpje, I Grow Chronic van Mr-Green

            Comment


              #21
              Re: Ontwerp/plan Circulated Deep Water Culture

              hoevaak en hoeveel water moet je trouwens geven?
              en als de lichten aan zijn of verspreid over de dag?

              Comment


                #22
                Re: Ontwerp/plan Circulated Deep Water Culture

                Bij het systeem dat hier wordt getoond, staan de wortels continu in het water (zuurstofsteentje gaat zeker nodig zijn, minimum 1 per plant met beter een te zwaar luchtpompje dan een te licht).

                Je moet enkel je waterreservoir in de gaten houden en dan kan je kiezen of je blijft hetzelfde water hergebruiken, dat je continu controleert op EC en PH (weet dat door je zuurstofsteentjes de PH erg gaat schommelen de 1ste dagen dus veel controleren en bijsturen)

                of om de bv. 2weken ververs je al het water en maak je een nieuw voedingsvat aan (dit is mijn methode) tussendoor moet je natuurlijk ook nog altijd steeds de EC, PH, waterstand en dergelijke in de gaten houden.
                Voor je voeding moet je ook altijd checken dat het voeding is speciaal voor een recirculerend systeem daarbij is de PH buffer groter en blijft alles stabieler dus GEEN gewone hydro voeding gebruiken.

                Ik weet ook niet alles van deze systemen maar heb me al goed ingelezen en alles bestudeerd+uitleg gekregen van echt ervaren hydrokwekers dus als je vragen hebt mag je ze gerust stellen wil je altijd verder helpen
                Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                A. The cop!

                Comment


                  #23
                  Re: Ontwerp/plan Circulated Deep Water Culture

                  Dank je Smoking Fifi, de spijker op zijn kop.

                  Standaard hydrovoeding functioneert idd niet. Hiervoor heb je speciale voeding nodig zoals (niet om reclame te maken ofzo..) Canna Aqua.
                  En zoals je al melde is het EC/PH verhaal erg belangrijk, zeker omdat de planten direct de voeding krijgen en geen buffertje hebben zoals aarde of cocos..

                  Dank je voor de info over de zuurstof... Was mijn redenatie toch goed wat betreft het feit dat ze constant "in het water" zitten.
                  Ik ga 1 pompje per plant doen, dus dat zit wel goed (is er een voor in de vijver).

                  Ik weet dat je het water uiteraard dient te verversen, om de twee weken had ik ook in gedachte..

                  Een heleboel goede info kan men ook lezen in het boek van Jorge Cervantes.. als je zoekt op zijn naam vind je het wel. Hier is ook een groot hoofdstuk besteedt aan Hydro kweken.

                  Fijn om te weten dat ik vragen kan stellen aan je, als je ergens mee bezig bent komen er altijd meer vragen als antwoorden.. En als je een antwoord heb is er alweer een nieuwe vraag..
                  Last edited by Dufkop; 7 May 2009, 12:58.

                  Comment


                    #24
                    Re: Ontwerp/plan Circulated Deep Water Culture

                    Ik heb wel al ondervonden dat alles veel sneller groeit bij deze manier van kweken. Ik weet niet of je ook stekken snijd? Zoja is dit volgens mij de beste manier om je stekken te bewortelen: na 3/5 dagen waren 90% van de stekken al beworteld + was er duidelijke groei te zien

                    Van voeding heb ik ook gehoord dat de aqua lijn van Canna er ideaal voor is (deze heb ik zelf ook aangeschaft wel zonder de boost, die is toch onnodige geldverspilling) maar in de toekomst zou ik overschakelen op Hy-pro die is veel goedkoper en makkelijker in gebruik, enkel een A en B voeding waar alle PK, enzymen, etc.. al in verwerkt zitten

                    Ik ben iemand die gelooft in een goeie basisvoeding, klimaat optimaal houden --> beste resultaten kwalitatief/kwantitief
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                    A. The cop!

                    Comment


                      #25
                      Re: Ontwerp/plan Circulated Deep Water Culture

                      En hoe is het met de setup ben je al begonnen?

                      Ik ben echt benieuwd

                      Maar de kast wordt maar 1.5m breed? Hoeveel planten wil je er in dan? 4 net als op de tekening?
                      NLX outdoor kweek 2011
                      Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                      De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                      Comment


                        #26
                        Re: Ontwerp/plan Circulated Deep Water Culture

                        Het is nog nie van start.., dient nog steeds en ander te gebeuren qua klussen..

                        De maten worden iets anders, afhankelijk van de potten e.d. / lampen (welke ik allen nog moet inkopen) construeer ik een ruimte. De groeiruimte wordt door de tl-balken wat breder (denk 90cm) en de bloeiruimte is afhankelijk van de potten.

                        Plan is om in de groeiruimte 1 moederplant te hebben en in de groei 4.

                        Comment


                          #27
                          Re: Ontwerp/plan Circulated Deep Water Culture

                          Hey man,
                          hoe staat het ermee?
                          Ik ben echt benieuwd naar het resultaat

                          Greetz,
                          zion

                          Comment


                            #28
                            Re: Ontwerp/plan Circulated Deep Water Culture

                            Jah... zit allemaal niet supermee, druk op werk, ff geen centjes te makken... Verbouwingkje wat her en der niet mee zit.

                            Ben bang dat jullie nog even geduld zullen moeten hebben.. Vind het zelf ook niet leuk , Wil gewoon kunnen beginnen

                            Maar ja, al het goede komt met de tijd zeggen we maar.. Dan nog maar even wachten....

                            In elk geval bedankt voor jullie interesse, doet mij deugd

                            Laat jullie weten zogauw dat er progressie is.

                            Comment


                              #29
                              Re: Ontwerp/plan Circulated Deep Water Culture

                              Jammer dat dit prachtige project nog steeds op on hold staat.

                              Ik ben er namelijk echt benieuwd naar
                              NLX outdoor kweek 2011
                              Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                              De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                              Comment

                              Bezig...
                              X