Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

me go hydro

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    me go hydro

    Korting op 420shop
    hallo,

    Momenteel ben ik aan her kweken op Potgrond en nog wat ervaring aan het opdoen!
    Heb op aan raden van Devils Haze deze topic geopend zodat andere mensen hier ook iets aan hebben.

    Zou graag proberen in emmers en in deksel daarvan een gat een daar dat vijvermandje door gevuld met steenwol en aan buitenkanten hydrokorrels.

    En onderin emmer pompje voor lucht natuurlijk.
    Zou dit werken?
    Hebben er mensen tips(wil niet meer als 1 tijdsschakelaar gebruiken aleen voor lamp).
    Hoop op goeie tips, zodak op gemakje kan leren voor ik aan hydro begin
    Geniet van iedere dag!!

    #2
    Re: me go hydro

    Kijk ik vindt het super dat jij voor hydro wil gaan maar kijk wel goed wat dit inhoudt
    voor je eraan begint kijk dat de randvoorwaarden in orde zijn zoals
    ph + ec meter
    goed werkend systeem (hydrokweekbak)
    klimaat onder controle

    jeshd stuurde mij een pm met een aantal vragen over hydro ik heb hem toen gezegd dit draadje te openen dat ik antwoorden kon geven op zijn vragen hier volgen ze

    Ga na deze kweek nog 1 keer oefenen op grond en dan ook eens jou hydrosysteeem proberen.
    Kan ik daarvoor die hydrovoeding gebruiken.
    je kan daarvoor die voeding gebruiken wat je reeds in bezit hebt

    En je hebt dus 2 extra stopcontacten nodig een voor luchtpomp die gewoon in de bak borrelt.En een voor de aquariumpomp die water uit bak zuigt (door luchtsteentje?) en het in de hydrokorrels laat lopen?
    nee ik heb meer dan 2 stopcontacten in gebruik
    1x luchtpomp
    1x aquarium pomp
    1x verwarming voor aquarium
    en mijn aquarium pomp pakt gewoon water uit voedingsvat wat onder het mandje is en dat pompt die naar boven naar het mandje toe via 2 slangetjes van 6 mm wat ook gewoon op je luchtpompje past.

    Wat ik niet snap wat doe je dan allemaal in je 15 liter voedingswater??(hoe houdt je ph op peil)
    En wordt dit dan ververst (in Bloeivoedingswater) als je op 12/12 gaat?
    voor plagron de voeding wat ik nou gebruik heb je gewoon de a & b nodig de rest zijn toevoegingen.
    ik hou mijn ph op peil door mijn voedingsvat klaar te maken met +- 0.2 ph- van het idiale bijvoorbeeld ik streef naar een ph van 5.8 dus dan stel ik mijn water af op 5.5 -5.6 ph als ik vervolgens mijn water in het vat gooi dan gaat het nog wat oplopen en dan kom ik rond die 5.8-5.9 uit in dat geval doe ik niet maar aan het water tot het weer bijna op is. loopt het hoger op dan doe ik een litertje uit de voedings bak halen doe een paar druppels ph- bij en dan meng ik dat goed en dan gooi ik dat litertje weer trug in de bak na een uurtje of 2 meet ik dan weer het water of het dan wel op 5.8 stabiliseerd zo niet ga ik door tot ik de juiste waarde heb (in het begin gaat dit vrij lastig maar je wordt er vrij snel vrij handig in).
    zoals vermeld gebruik ik nu plagron hydro pack die gebruiken alleen
    een HYDRO A & HYDRO B voor groei en bloei heeft met dosering te maken.
    maar bij bijvoorbeeld canna daar heb je canna aqua vega A & B en canna flores A % B dus dan heb je ipv 2 al 4 flessen nodig.
    vega voor groei en flores voor bloei

    Ga op gemakje alles verzamelen en nog om ec meter en in de zomervakantie eens knutselen.
    (en wat ervaring opdoen)
    Wat haal je eigenlijk van 1 zo een plant en moet je toch wel lang voorgroeien.(Kan dit met 2 in mijn tent?)
    je plant groeid op hydro veel sneller dan op aarde de groei kan je dus inkorten.

    Hoop op reactie
    de reactie heb je dan nu ook gekregen
    maar stel geen vragen meer via pm anders reageer ik er niet meer op
    als je wilt dat ik in je draadje kijk en je stuurt een link tot daar aan toe maar ik ga geen vragen via pm beantwoorden daar heeft de rest van het forum vrij weinig aan he ????
    en zo kan je ook 20 x op dezelfde vraag antwoordgeven
    mvg DH
    Last edited by devils haze; 31 October 2009, 17:08.

    Comment


      #3
      Re: me go hydro

      maar stel geen vragen meer via pm anders reageer ik er niet meer op
      als je wilt dat ik in je draadje kijk en je stuurt een link tot daar aan toe maar ik ga geen vragen via pm beantwoorden daar heeft de rest van het forum vrij weinig aan he ????
      Lol, je zou moeten weten hoeveel mensen er vragen stellen via pm... Toch niet zo erg? Je krijgt dan wel geen extra postcount als je ze helpt maar je helpt ze tenminste, daar gaat het om he DH . Als iemand zich beter voelt om dat via pm te doen dan moet dat kunnen vind ik, je kan niemand verplichten. Al kan niemand jou verplichten van te antwoorden natuurlijk, noch van ze te lezen . Soms gaan dingen directer via pm vind ik persoonlijk. Of op de chat, ook altijd handig .

      Greetzzz

      Jona

      Comment


        #4
        Re: me go hydro

        jah weet ik ook wel maar als een persoon nou via pm antwoord en die persoon heeft het helemaal fout wat dan ????
        dan is de ander nog niet geholpen
        maar ik vindt dat dus eigenlijk zeer irri om antwoorden via pm tenzij het persoonlijk is

        Comment


          #5
          Re: me go hydro

          Het kan maar een goed teken zijn dat mensen je pmen, betekent dat ze je vertrouwen en graag wat meer van jou willen weten over een bepaald onderwerp . Ik zou er niet zwaar aan tillen als je pmed wordt, het wordt altijd in dank afgenomen als je iemand van antwoord bent. Zo heb ik al 50mensen verder geholpen. Het is ook veel opvallender als je een pm gekregen hebt dan als iemand op een threadje repliceert.
          Maar dit is precies het voorbeeld van een pm haha
          Sorry voor het Off-topic gaan Jehsd

          Greetzzz

          Jona

          Comment


            #6
            Re: me go hydro

            ik snap wat je bedoel jona
            ik ben het ook deels wel met je eens
            maar begrijp je mij ook
            voor de rest kunnen we maar beter verder gaan op het draadje dan hier discussie plaza van te maken

            Comment


              #7
              Re: me go hydro

              Jona heeft wel gelijk xD je doet alsof je te goed bent om een pm te beantwoorden of te lezen xD vrij zielig vindk wel , alsk me herinner dat jij je draadje wou sluiten omdat niemand het volgde xD

              Comment


                #8
                Re: me go hydro

                Oorspronkelijk geplaatst door Izthewiz13 View Post
                Jona heeft wel gelijk xD je doet alsof je te goed bent om een pm te beantwoorden of te lezen xD vrij zielig vindk wel , alsk me herinner dat jij je draadje wou sluiten omdat niemand het volgde xD

                waar slaat dat op izz
                het gaat niet om te ggoed voelen het gaat om wat ik tegen jehsd zeg misschien zijn er meer mensen in geintresseerd en kunnen dan gelijk mee lezen want misschien als je aan de hydro wou dan stuit je op de zelfde vragen en dan hoeft er niet dubbel of triple geantwoord te worden op dezelfde vraag.
                en als jij dat zielig vindt moet je dat naar de politie brengen misschien krijg je vinders beloning
                en hier zijn de mensen niet zo op hydro dus met dit draadje kun je mensen ook stimuleren meer naar de voor en nadelen van de hydro te gaan kijken omdat het vaker op je beeldscherm komt te staan en als het alleen via pm zou gaan dan krijgt de rest van het forum helemaal niet mee dat de hydro afdeling aan het uitbreiden is en jah als jij het liever via pm doet

                verwijder dan je draadje en doe je kweekverslag via pm voor de geintresseerden misschien heb je daar wat aan

                Comment


                  #9
                  Re: me go hydro

                  What everrrrrrrrrrrr

                  Comment


                    #10
                    Re: me go hydro

                    Oorspronkelijk geplaatst door jehsd View Post
                    hallo,

                    Momenteel ben ik aan her kweken op Potgrond en nog wat ervaring aan het opdoen!
                    Heb op aan raden van Devils Haze deze topic geopend zodat andere mensen hier ook iets aan hebben.

                    Zou graag proberen in emmers en in deksel daarvan een gat een daar dat vijvermandje door gevuld met steenwol en aan buitenkanten hydrokorrels.

                    En onderin emmer pompje voor lucht natuurlijk.
                    Zou dit werken?
                    Hebben er mensen tips(wil niet meer als 1 tijdsschakelaar gebruiken aleen voor lamp).
                    Hoop op goeie tips, zodak op gemakje kan leren voor ik aan hydro begin
                    Hier ging het over,en snap goed dat je niet constant zit te wachten op pm
                    Geniet van iedere dag!!

                    Comment


                      #11
                      Re: me go hydro

                      we zijn veel te ver off topic gegaan
                      gaat niet om constant pm maar zo hebben meer mensen er wat aan en zo kan het balletje ook hier op forum nog eens beginnen te rollen
                      als je pm stuurt met linkje draadje dan maakt dat niet veel uit hoor

                      en nu niet meer off topic gaan
                      heb je mijn antwoorden al doorgenomen???

                      Comment


                        #12
                        Re: me go hydro

                        Snap het zo hebben inderdaad veel meer mensen er wat aan!

                        Ik heb antwoorden al bekeken,
                        heb al lucht pompje met luchtsteen !
                        Wil het proberen(1 om te beginnen tussen de potten) in een zwarte emmer van 15 liter ofzo met deksel,daar een gat in met een vijvermandje!
                        Dar mandje gevuld met steenwol en aan buitenkant hydrokorrels,en onderin emmer dat luchtsteentje(voor zuurstof in voedingswater).
                        Vul de emmer dan met voedingswater(goede ph en Ec) tot het mandje ongeveer 3 a 4 cm in het water staat.(Deep culture of hoe noemen ze dit?)

                        Heb je nog tips of ideen?

                        Groetjes,
                        Geniet van iedere dag!!

                        Comment


                          #13
                          Re: me go hydro

                          dwc noemen ze dat
                          Deep
                          Water
                          Culture

                          is een optie en het systeem werkt makelijker je moet eens kijken bij gebruiker nuka die heeft zo een systeem in werking

                          hij gebruik dezelfde bak als wat ik gebruik en heeft ook alleen een luchtsteentje
                          juiste ph en ec voor de rest gebruik hij ook nix speciaals van pompjes of verwarming
                          maar je moet wel kijken dat je voedingswater dan tussen de 18 en 21 graden houdt
                          Last edited by devils haze; 1 November 2009, 19:33.

                          Comment


                            #14
                            Re: me go hydro

                            Hoe vindt ik gebruiker nuka ,en hoe houdt ik voedingswater tussen 18 en 21 graden?
                            Geniet van iedere dag!!

                            Comment


                              #15
                              Re: me go hydro

                              http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...eek-t7375.html

                              moet je ff kijken bij post nummer 17
                              gebruiker nuka heeft een klein verhaaltje met wat foto's moet je ff kijken

                              Comment

                              Bezig...
                              X