Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n plantjes hangen slap sinds het toppen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    M'n plantjes hangen slap sinds het toppen

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Twee dagen geleden heb ik mijn zelfgemaakte stekken voor het eerst getopt, alleen zag ik gisteren ineens dat bij al m'n plantjes de bovenste 2 a 3 blaadjes slap hingen.
    Ik heb dus maar wat water met phyt-amin aangemaakt en over de blaadjes gespoten en ze waren ze na een paar uur al weer ok. Maar toen ik vandaag thuis kwam hingen ze al weer opnieuw slap.
    Maar nu vraag ik me dus af of het slaphangen door het toppen kan gekomen zijn. Of dat het te maken heeft met het klimaat ik m'n tent.
    Ik heb namelijk de laatste tijd ook wat moeite met het stabiel houden van m'n luchtvochtigheidsgraad, en helemaal met dit koude weer nu natuurlijk.
    Ik heb een tentje van 150x80x200 met 9 zelfgemaakte Blackjack stekjes waarvan 3x substraat, 4x deep water culture en 2x eb & flow/flood drain. Van de stekjes weet ik zoiezo niet echt of ze goed zijn want ze gaan eigenlijk allemaal blaadje voor blaadje inplaats van twee tegelijkertijd.
    Verder hebben ze ook ook al meeldauw gehad (nog van de moederplant) maar dat is als het goed is verleden tijd.
    Kwa verlichting heb ik er nu 4 TLbalken boven hangen (2x15w coolwhite en 2x15w warmwhite) en een 300w 25000k horticulture lamp wat binnenkort naar sodium switcht (in de bloei).
    Verder gebruik ik op dit moment alleen een 12cm pcfan, wat op dit moment meer dan genoeg is om alles op temperatuur te houden en een mister in een bak met water (met een kleine pcfan erop) die elk uur een kwartiertje aan staat. Maar dit maakt weer dat de vochtigheidsgraad tijdens het misten soms wel stijgt tot 85% en later weer daalt naar zo'n 35-40%.
    De Ph zit wel snor en de temperaturen zijn tot nu toe verder redelijk stabiel geweest met zo'n 24/25 graden overdag en 18/19 's nachts.


    Ik hoop dat er mensen zijn die misschien een idee hebben wat ik fout doe/er fout gaat en of tips heeft om bv het klimaat meer te reguleren.

    Thanx,
    Nuka

    PS!!! ik post vandaag nog foto's !!!!!

    #2
    Re: M'n plantjes hangen slap sinds het toppen

    Ik heb namelijk de laatste tijd ook wat moeite met het stabiel houden van m'n luchtvochtigheidsgraad
    een mister in een bak met water (met een kleine pcfan erop) die elk uur een kwartiertje aan staat. Maar dit maakt weer dat de vochtigheidsgraad tijdens het misten soms wel stijgt tot 85% en later weer daalt naar zo'n 35-40%.
    je blaast dus om het kwartier die mist uit je waterbak. Niet vreemd dat je lv fluctueer. zorg ervoor dat de mist constant via een luchtstroom over je plant word geleid.
    en meet de lv dan ook daar in die luchtstroom die over en door je plant gaat.

    Ik heb een tentje van 150x80x200
    Van de stekjes weet ik zoiezo niet echt of ze goed zijn want ze gaan eigenlijk allemaal blaadje voor blaadje inplaats van twee tegelijkertijd.
    Das normaal voor een stek. Een zaadplant maakt de eerste 8 a 10 nodes symmetrisch nodes links en recht een fan blad en uit die oksels een vertakking. hoger in een zaaing. gaat ze over in een node link en volgende node rechts een grootblad aan te maken. bij een stek is dat dus heel normaal.

    NB gelieve je vraag niet dubbel neer te zetten!!!!!


    Grtz monty
    Last edited by monty; 20 December 2009, 20:17.

    Comment


      #3
      Re: M'n plantjes hangen slap sinds het toppen

      Hey Monthy,

      thanx voor je snelle post, ik had m'n vragg dubbel geplaats omdat het niet helemaal duidelijk was waar ik hem moest plaatsen en later bedacht ik dat m'n vraag bij hydro subforum misschien minder gezien zou worden. Maar ik zal t niet meer doen.

      Ik heb nu trouwens ook wat foto's toegevoegd.

      De mister staat trouwens elk uur 15 min aan, niet de fan en ik meet lv tussen de planten. Maar ik begrijp dus uit je verhaal dat die schommelingen echt niet goed zijn? Maar hoeveel mag de lv ongeveer afwijken van de aangeraden 60% in deze fase zonder groei enz te belemmeren? En kan het beter iets te vochtig zijn of iets te droog?

      Gr,
      Nuka
      Attached Files

      Comment

      Bezig...
      X