Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweken in een kast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

kweken in een kast

Korting op 420shop
    Na de oogst van mijn wiet in december heb ik even de tijd genomen om mijn kweek ruimte te verbeteren. Ik heb ruim geoogst dus er is geen urgentie om meteen door te kweken maar aangezien ik bezig ben met de veredeling van zaad wil ik dus weer door zodat ik pollen heb voor de zomer.
    Laten we beginnen met welke verbeteringen ik heb gedaan aan mijn kweekkast: aangezien ik meestal in deepwater kweek ben ik begonnen met een 100 liter bak ipv. 45 liter wat ik vorige kweek gebruikte meteen heb ik een afvoer en twee aanvoer gaten gemaakt zodat ik zowel op kokos als op deepwater/eb en vloed kan kweken (aarde is en blijft een optie).
    Daarna heb ik de gehele kweekruimte bekleed met milar folie in de hoop dat mijn ligt opbrengst dan beter word (aangezien ik een ruimte van 80*60 cm met een lumateck 200 watt is er al geen probleem met licht) ook ziet het er beter uit.
    Aangezien ik afgelopen keer wat feedback kreeg over de electra lopen nu alle kabels volledig buiten de kast en zit er zelfs een stoppen kast en een stroom verbruiks meter bij de aanvoer van de stroom dus de kans op serieuze kortsluiting is nihil.
    Voor de verwarming heb ik een 12 volt verwarmingselement op een zwaaiding wat ik uit een ventilator gesloopt heb, aangesloten op een thermostaat waardoor ik volledig de temperatuur van mijn ruimte kan instellen.
    De afzuiging heb ik niets aan veranderd aangezien dat een spider farmer is die enigszins smart is.
    Maar na dit alles gedaan te hebben heb ik eergisteren 10 van de zaadjes van afgelopen oogst en 1 sour tangie van garden of green in een koffie filter laten voor kiemen, en vanmorgen in de kokos geplant.
    De ruimte is nog niet helemaal klaar en staat nog niet op de definitieve plek maar ik verwacht dat voor dat de planten in hun uiteindelijke pot komen (deze keer ga ik op kokos kweken) ik alles gedaan heb
    Attached Files
    een goede dag allen die dit topic willen lezen, vorige week ben ik begonnen met het op zetten van mijn nieuwe kweek en zoals altijd met de beproefde koffiefilter methode. na een dag zag ik al een wortel begin bij mijn zaadjes en heb ik ze in een Grodan Rockwool stek blokje gezet wat ik eerst heb laten inweken in een water met

Ziet er mooi uit zo. Goede update.

Comment

Subke, succes ! Mooie setup!
      Ganja always does the trick.

Comment

Nou we zijn weer een week verder en hierbij een update over mijn opstelling en de kweek.
        laten we beginnen met sour tangie daar zat geen leven in en is niet opgekomen (was een gratis zaadje), wel van de tien zaden van de eigen kweek zijn er uiteindelijk 7 die het tot de volgende pot gehaald hebben.
        Aangezien dit de eerste kweek is in kokos zijn er wel een aantal nieuwe dingen die ik moet oplossen zoals de water gift nu doe ik dit nog met een pipetje vanuit de opvangbak en ik ben wel van plan om snel een pompje te instaleren zodat het watergeven automatisch gaat. Maar dan het dingetje met kokos ik ga er vanuit dat je dit net als aarde enigszins moet laten indrogen tussen de water gift dus een a twee keer per dag het systeem bewateren, maar hier ga ik wel uitkomen.
        De plantjes staan dus nu in kleine potten waar ze minimaal 5 weken in blijven staan omdat ik vrij snel op 12 uur ga om te kijken of ik überhaupt pollen zou kunnen oogsten, waarna ik 4 planten ga selecteren voor de verdere veredeling.
        Het systeem staat nu op 25 graden Celsius met een luchtvochtigheid van rond de 60% wat met van die ultrasoon luchtbevochtigers geregeld word, de temperatuur van de kokos is ca 23 graden en ik heb alleen de verwarmings ventilator aanstaan,
        Dat is het weer voor deze keer, tot over een week.
        Attached Files
        Last edited by jero69; 8 uur geleden.

Comment

• Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Coco laat je nooit indrogen!
      Bezig...
      X