Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voordelen cocos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    voordelen cocos

    Korting op 420shop
    Cocos wordt de laatste jaren steeds vaker gebruikt in de hobby kweekwereld. Cocos is hierbij de vervanger van het medium aarde en is in vele soorten te koop. Het is los te koop en in verschillende varianten in slabs en blokken geperst.

    Het kweken op cocos,

    kokos heeft enige voordelen ten opzichte van de methode kweken op aarde. Kokos is licht van structuur en heeft een laag soortelijk gewicht. Dit betekent dus veel minder sjouwwerk. Door de luchtige samenstelling geeft kokos de wortels van de jonge plantjes een betere toegang tot zuurstof in de pot, simpel omdat de cocos door zijn luchtigheid ook meer zuurstof kan bevatten. De cocos kan moeilijker te nat worden omdat het overtollige vocht makkelijk de plant via de bodem van de pot verlaat. Zou je dit met aarde teveel doen dan zou er te weinig zuurstof in de bodem overblijven en de wortelgroei doen stagneren. Nog een voordeel van het kweken op kokos of kokosslabs is dat kokos de PH waarde buffert door de aanwezigheid van mineralen in de vezel. De plant groeit het beste op het medium kokos met een ph van om en nabij de 6.De voordelen van het medium kokos zijn dus de moeite waard te overwegen het een keer te proberen, of te combineren met grond. Het kokos kan meerdere oogsten mee maar dan moet je de ph en ec wel goed in de gaten blijven houden. Een eerste oogst zal de ph door de buffercapaciteit redelijk constant blijven. Na deze kweek de cocos goed doorspoelen en vervolgens de ph waarde van het voedingswater op een constante van 6 houden en de ec volgens voorschrift van de fabrikant.

    De kweek methode komt overeen met de methode die is beschreven over kweken op grond met een paar verschillen. Meteen voeding volgens schema fabrikant aan het gietwater toevoegen. Kokos buffert wel maar heeft geen voedingswaarde.[*]Bij het zetten van de stekken meteen een halve liter water met voeding en wortelstimulator geven om de cocos niet het vocht rondom de stek weg te laten nemen.[*]Je mag meer water geven (na de eerste week) zodat er een percentage onder uit de potten loopt dit wordt ook wel een drain genoemd.

    (hierdoor kun je ook makkelijker spoelen)Je planten zullen gemiddeld iets sneller oogstklaar zijn, ook weer door het iets droger kweken.

    Grtz
    Last edited by bobo; 11 May 2009, 18:39.

    #2
    Mooi uitgelegd bobo!
    Zal het mss overwegen met mijn volgende kweek.
    Maar kan je eens zeggen welke Voedingen je allemaal moet geven als je op dit medium wilt telen?
    Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      ja volgende kweek gaak ook eens op cocos kweken.

      mooi uitgelegd

      Greetz
      Last edited by bobo; 30 January 2009, 14:08.
      Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
      Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

      sigpic

      Comment


        #4
        Cocos heeft wel wat goeie voordelen! ik denk dat het alleen niet zo geschikt is voor de "allerdaagse low budget kweker" maar in de toekomst cker een poging waard!

        Comment


          #5
          Wel een ding is zeker de coco's zakken kosten bijna de helft goedkoper dan teel-aarde dus zelfs voor de lowbuget kweeker is dit zeer aan te raden ook omdat je het medium 3 maal kan gebruiken.

          Comment


            #6
            ik vind dat it medium ook voor de beste smaak zorgt.
            volgende ronde ga ik voor cocos

            Comment


              #7
              Als je coco's voor de 1e keer gebruikt is het dan aan te raden om een ph en ec meter te kopen om de ph en ec goed in de gaten te houden of is het niet nodig voor de 1e kweek aangezien coco's een bufferent effect heeft ?
              GRTZZZ

              Comment


                #8
                Zit alleen geen voeding in , hou daar rekening mee
                Grtz.

                Comment


                  #9
                  ik denk dat ik het ook eens ga proberen.
                  waar kan je kokos voeding halen?
                  SPaCeCaKe

                  Comment


                    #10
                    Re: voordelen cocos

                    ik doe het liefst met gewoon aarde mannen en heb goeie resultaatjes.


                    grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: voordelen cocos

                      nog een voordeel : als je direct je zaad in de cocos steekt en vochtig maakt dan komen hun kopjes al na 2-3 dagen boven , zelfs zonder ze te ontkiemen met watjes , etc ...

                      Comment


                        #12
                        Re: voordelen cocos

                        Oorspronkelijk geplaatst door mathieu View Post
                        ik denk dat ik het ook eens ga proberen.
                        waar kan je kokos voeding halen?

                        bij growshop alien!!

                        Comment


                          #13
                          Re: voordelen cocos

                          Ja helemaal voor coco's om te kweken..heb er goede ervaringen mee..
                          Nu gemengd aan het kweken met lightmix 50/50 een wereld combinatie zeker ook voor buitenkweek..

                          Gr,
                          NN

                          Comment


                            #14
                            Re: voordelen cocos

                            Ik ga met mn aankomende kweek ook cocos gebruiken!
                            Ben benieuwd .. !!


                            Greetz,,

                            Comment


                              #15
                              Re: voordelen cocos

                              Als je met zaden kweekt mag je dan ook meteen voeding geven aangezien een zaailing in de beginfase alleen vocht nodig geeft ?

                              GRTZZZ

                              Comment

                              Bezig...
                              X