Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Handleiding voor kweken op cocos in potten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Handleiding voor kweken op cocos in potten

    Korting op 420shop
    Het kweken van Cannabis is een hobby waar steeds meer mensen zich mee bezig houden. Voor iedereen is het dan ook mogelijk om topresultaten te halen mits je je als kweker professioneel opstelt.
    Een goede kweek staat of valt met de inzet en doordachtzaamheid van de verzorger.

    Deze handleiding is gericht op de kweek van skunk- en indica-soorten, varirend van 7 tot 10 weken bloeifase.

    Er zijn veel verschillende methoden om goed te kweken, maar dit is naar onze ervaringen de eenvoudigste methode om over de gram/watt opbrengst te halen. Uit ervaring blijkt dat als de beginner serieus en zorgvuldig is en 1 keer per 2 weken een half uurtje in de shop bij komt praten er de eerste oogst al een topkwaliteit en produc-tie kan worden gehaald.

    Misoogsten door fouten in de kweekmethode zijn er zelden maar ontstaan wel door bijv. onbetrouwbare apparatuur, laagkwalitatieve producten, nonchalance en door insectenplagen.
    Er zijn 2 verschillen : 1) kokos in potten 2) kokos in matten.

    Het voordeel van kweken in potten is dat je gedurende de oogst de planten kan verplaatsen. Aangezien de ene plant harder groeit dan de andere is het makkelijk om ze uiteindelijk te kunnen sorteren op lengte en zo te rangschikken dat ze zoveel mogelijk licht vangen.
    Alleen als je een watersysteem gebruikt kunnen kokos matten voordelen bieden zoals minder werk (voornamelijk bij grotere ruimtes) en minder afval, en nog hogere opbrengsten.

    Er wordt alleen de kweekmethode uitgelegd en de inrichting van de ruimte dus niet. Hoe je dit doet zou ik je laten adviseren door de shop, omdat er voor het inrichten van een kweekhok heel specifiek naar zaken als isola-tie, ventilatie en stroom gekeken moet worden.
    Kokos in potten.

    Om de oogsttijd zo kort mogelijk te houden om de ontwikkeling van problemen te voorkomen gebruiken we een 4-literpot van lxbxh is 15x15x20cm. Hierin hoeven we bij Citral, Peacemaker, White Widow, Snowball, Santa Maria of andere witte wietjes nauwelijks groeitijd (18 uur licht of meer) te geven mits het klimaat de eerste 2 weken goed vochtig is. Een K2 of een Top-44 bijv. zijn langzame groeiers die toch wel min. 5 dagen groei kunnen hebben.
    Aangezien de planten niet of nauwelijks de tijd krijgen om te groeien, zullen ze gemiddeld max. 25 gram opbrengen. Er moeten dus per lamp van 600w minimaal 24 planten gezet worden om 600 gram per 600 watt HPS lamp te kunnen scoren.

    Omdat het kunstlicht dat we gebruiken niet zo sterk is als de zon, neemt de lichtsterkte sterk af als de afstand van de lamp naar de plant een beetje groter wordt. Daarom heeft een korte plant meestal lange volle bloemen van boven tot onder en kan een lange plant vooral onderin soms erg leeg lijken.Een grote plant (groter dan 75cm) geeft niet meer dan een kleinere en is onhandelbaar.

    Potten rangschikken en vergelijken.

    Een groot voordeel van kweken met potten is dat je de planten kan verplaatsen en dat je per plant kan bekijken of hij water nodigt heeft of niet. Vooral de eerste 3 weken kunnen er grote verschillen tussen de planten ontstaan en wel als volgt:
    De stekken waarmee je begint zijn verschillend. Zo kan na 5 dagen de ene al l5cm gegroeid zijn en al veel water verbruikt hebben terwijl de andere nog even klein en vochtig is als in het begin. Als je dan alle planten water geeft terwijl niet alle planten al droog zijn , dan verzuip je de planten die toch al klein waren terwijl de stekken die wel groot zijn op ‘t juiste moment water krijgen.De grote planten groeien nu dus nog harder en de kleine nog langzamer en de verschillen worden groter en groter. Geef alleen de planten water die droog zijn.

    Hoe vaker je selecteert, hoe gelijkmatiger je planten groeien.
    Als je oogst vordert , zie je vaak dat de planten in het midden geler worden dan aan de zijkant. Dit komt doordat de planten in het midden meer lichtenergie krijgen, de voeding dus sneller verwerken en dus ook meer voeding verbruiken. Als je zo’n gele plant aan de buitenkant zet, geef je hem weer wat tijd om voeding op te nemen en weer groener te worden. Andersom kan een plant die groen is (dus een plant met veel onverwerkte voeding)

    Grtz
    Last edited by Nederhigh; 26 December 2021, 12:32.

    #2
    In maart-april, zal ik ook eens proberen op cocos.
    grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Mooie Topic
      mijn volgende kweek over 2 maanden ga ik ook eens in cocos doen

      Greetz
      Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
      Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

      sigpic

      Comment


        #4
        Re: Handleiding voor kweken op cocos in potten

        ben zeer tevreden over coco's heb me mapito vervangen voor cocos en goede resultaten behaald op de cocos, zal er zeker mee door blijven gaan

        Comment


          #5
          Re: Handleiding voor kweken op cocos in potten

          Hier ook een tevreden cocos liefhebber.

          Grtz
          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            Re: Handleiding voor kweken op cocos in potten

            jow bobo nice topic,ik ga eens bezinnen ,ben meerdere malen heel tevreden geweest van een aardebak ,nu door omstandigheden moet ik in afwachting clonen ,effe met 4 zaailingen verder in 20 liter potten ,ik heb aandachtig alles gelezen hoop er nog meer over te weten te komen en er een project mee op te starten
            Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

            Comment


              #7
              Re: Handleiding voor kweken op cocos in potten

              ben zeer tevreden over coco's zeer goeie resultaten mee behaald,

              Comment


                #8
                Re: Handleiding voor kweken op cocos in potten

                Mooi, heel bruikbare info. Ik ga nu voor het eerst kweken op cocos en kan deze info goed gebruiken. Thanks A Mil

                Comment


                  #9
                  Re: Handleiding voor kweken op cocos in potten

                  very intressting heel mooi uitgelegd

                  Mvg Izzzz

                  Comment


                    #10
                    Re: Handleiding voor kweken op cocos in potten

                    Binnen een 2tal weken gaat mn volgende kweek van start op coco's . Deze keer zal ik eens deze kweekmethode proberen .


                    Grtzzz

                    Comment


                      #11
                      Re: Handleiding voor kweken op cocos in potten

                      maar als je nu de netten al hebt hangen kan je de potten niet meer verplaatsen

                      Comment


                        #12
                        Re: Handleiding voor kweken op cocos in potten

                        Oorspronkelijk geplaatst door kokkie64 View Post
                        maar als je nu de netten al hebt hangen kan je de potten niet meer verplaatsen
                        heb je niet in een verkeerd draadje gereageerd ????
                        kan je antwoord hier niet plaatsen

                        of zit ik fout??

                        Comment


                          #13
                          Re: Handleiding voor kweken op cocos in potten

                          Oorspronkelijk geplaatst door replay View Post
                          Binnen een 2tal weken gaat mn volgende kweek van start op coco's . Deze keer zal ik eens deze kweekmethode proberen .


                          Grtzzz
                          hoop het tevolgen en dat je goede resultaten haalt.
                          Ik doe het nu al 10 jaar op coco's na 3 jaar te hebben gekweekt op aarde van b'cuzz en nog steeds bezig zelfs buiten in de tuin op coco's.

                          Comment


                            #14
                            Re: Handleiding voor kweken op cocos in potten

                            zit er aan te denken mijn volgende kweek op coco's te doen klinkt allemaal wel leuk.
                            Ga me er eens wat verder in verdiepen.

                            Comment


                              #15
                              Re: Handleiding voor kweken op cocos in potten

                              hoi

                              Ik was ook aan het twijfelen voor eens met coco's te proberen maar na het lezen van deze topic zal mijn volgend kweekje op coco's worden.

                              groetjes

                              de groene wolk

                              Comment

                              Bezig...
                              X