1e kweek

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #46
    6.5 is vrij hoog op cocos.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Pit
      Pit commented
      Editing a comment
      Ja inderdaad, het is te hoog.

    • doobypete
      doobypete commented
      Editing a comment
      ja idd, normaal regel ik alles af op 5.9 of 6
      maar het drain water is 4.9 ( dus hier gaat het naar beneden ipv omhoog? zoals Pit zegt , want heb nog nooit minder dan 5.9 ingedaan ) bij sommige,
      veel te laag toch? nemen ze geen calcium en magnesium op nee?

      nu Pit zegt dat dit wel goedkomt en ik de drain niet moet meten
      maar krijg al witte spots op men bladeren die duiden op te lage ph of schommelingen buiten de ideale 5.5 - 6.5 range
      dus met eens 6.5 bij te doen komt ph in medium ook al meer omhoog, of misschien 6.4 indoen
      wil zo rap mogelijk weg uit die slechte range van ph in men medium

      ben nu 1 week na 12/12 verandering, wil dat alles wel beetje beter begint te lopen als straks bloei begint
      dan knip ik die lelijke bladeren toch af vanonder

      ja ben ook verkeerd begonnen, EC veel te hoog en overbemest, coco's niet gespoeld, waardoor ik de plant even alle water heb laten gebruiken, waardoor ik nu met dit PH probleem zit

      zal de 2e keer wel stukken beter gaan

      grtz pete
      Last edited by doobypete; 27 January 2019, 16:24.
  • doobypete
    Advanced Stoner
    Member
    • Nov 2018
    • 60

    #47
    nieuwe waardes drainwater

    PQ1 ph 5.3 / ec 1.44
    PQ2 ph 5.2 / ec 1.43
    PK ph 5.5 / ec 1.30
    RC ph 5.2 / ec 1.75
    CKE ph 5.4 / ec 1.85

    ph gaat zeer lichtjes omhoog en ec gaat goed naar beneden, volgende keer terug met ec 1.7

    grtz pete
    Attached Files
    Last edited by doobypete; 27 January 2019, 22:40.

    Comment

    • doobypete
      Advanced Stoner
      Member
      • Nov 2018
      • 60

      #48
      w6d7

      hoeveel zouden deze nog groeien in bloei? nu 7 dagen sinds 12/12
      heb nog +- 25cm over

      geen water vandaag

      grtz pete

      Attached Files

      Comment

      • doobypete
        Advanced Stoner
        Member
        • Nov 2018
        • 60

        #49
        W7D4

        10 dagen sinds 12/12

        gisteren water gegeven PH 6.3 , EC 1.8 elk 3 liter
        runoff
        PQ1 PH 6.3 / EC 1.80
        PQ2 PH 6.0 / EC 1.70
        RC PH 6.1 / EC 1.55
        CKE PH 6.3 / EC 1.56
        PK PH 5.9 / EC 1.30

        PH en EC in drain komen goed, zie ook een verschil aan men planten, staan echt goed, bladeren mooi
        dikke stam, geen gekrulde bladeren en de plekvorming is ook gestopt en zelfs afgenomen, zie je bijna niets meer van

        vannacht elk terug 4 liter geven
        2ml/l A
        2ml/l B
        1.5ml/l Zym
        PH 6.0 en EC 1.80

        grtz pete

        Comment

        • misty
          Expert Grower
          MemberLucky Member
          • Jun 2009
          • 1462

          #50
          Zo heeft ieder wel zn eigen manieren, zelf behandel ik mijn kokos gewoon als hydro , wat in mijn geval ook betekend dat ik tenminste 1 keer per dag water geef (soms 2x)
          Daarnaast ben ik dan ook tevreden met een uiloop van ca 10% van wat ik er in giet.

          Over je groeispurt valt niet heel veel te zeggen, ik heb soortjes gehad die maar 15-20 cm uitschieten, heb er ook al gehad die 60 cm groeiden, dat was wel lastig...

          Zoals de structuur en opbouw van je planten nu is denk ik niet dat ze erg uitschieten, maar je weet het echt pas als het gebeurd.

          En het is voor de meekijkers wel handig als je probeert je plantjes in wit licht op de foto te zetten, of, als dat niet lukt, in het donker met flits,
          De meeste mensen die al iets langer kweken zien aan de planten wat ze nodig hebben door kleur ,dikte , of stand van het blad, die eerste 2 zijn op foto's onder hps slecht te
          beoordelen.
          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

          Misty's ABC

          Comment

          • Gam3Aholic
            Expert Stoner
            MemberLucky Member
            • Feb 2019
            • 76

            #51
            ik ga hier ook ankeren
            Get to the Choppah!

            Comment

            • TruSpliffman
              Senior Stoner
              Member
              • May 2018
              • 42

              #52
              Eey Pete, hoe gaat ie?? sorry man ben ff (noodgedwongen) afwezig geweest.. Zie dat je genoeg hulp hebt gekregen hier op het forum! Ik ben ook met een nieuwe ronde bezig nu. De vorige is zeer zeer lekker en heftig geworden, opbrengst was wat minder helaas.. 260gr droog.. Hoop dat het bij jou ook goed gaat nu!?

              greetz TruSpliff

              Comment

              • doobypete
                Advanced Stoner
                Member
                • Nov 2018
                • 60

                #53
                hallo,

                sorry even uit het oog verloren
                alles gaat goed, vandaag dag 39 sinds 12/12
                planten zien er mooi uit, heb wel men lamp helemaal naar de ene kant van de tent mogen hangen , de cheese kwam veel te hoog
                wat een groeispurt na die verandering
                die ec meter heeft echt wel het boeltje gered
                kgeef nu 2ml A, 2ml B, 1ml pure zym, 1ml bloombastic /L = ec 2.30, om de 2 dagen elk 3 l en de ene kleine 2-2.5
                krijg ze niet meer uit de tent nu
                nog en week of 4 ( denk ik ) en tis zover
                heb er wel ene naar de kl*te gedaan denk ik te laat getopt... maar zie wel, allesinds zotste trichomen productie van de 5, zal wel 25 gram aangroeien denk ik
                volgende kweek zal er allesinds toch wel anders uitzien dan deze 1 week minder groei en 4 planten eens proberen
                ook veel meer lst en toppen
                hoop toch nog op 150-200 gram na die lampverhanging...

                zal vnvnd foto plaatsen alsk het niet vergeet

                grtz

                Comment

                Bezig...