Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ph runoff gaat niet omhoog? :s:s:s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ph runoff gaat niet omhoog? :s:s:s

    Korting op 420shop
    ik zit al enkele dagen met een ph die niet hoger dan 5.0 5.1 in men runoff
    (voor diegene dat mijn setup herinneren , ik heb een grote hoge kuip met een opgvangbak die ik leegpomp)
    uit die opvangbak meette ik altijd rond de 5.6 a 5.8 niet echt hoger of veel lager
    ik geef standaard rond de 5.8...


    ondertussen al elke pot gemakkelijk 4 a 6 liter gegeven op deze dagen , en de PH die er in gaat is rond de 6.2 a 6.3

    het zijn 11liter potten , kweek op hesi

    any input would be killer

    #2
    Wat gebruik je om aan te zuren ?

    Comment


      #3
      canna ph min bloei

      Comment


        #4
        Als je runoff te laag is moet je niet opeens de pH gaan verhogen maar veel meer spoelen met de normale pH.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • roller
          roller commented
          Editing a comment
          wat is volgens jouw een juiste hoeveelheid? ik heb er al 6 a 8 liter per pot doorgedaan

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Tot je runoff goed is.

        #5
        Als je zeker weet dat je instuurt met de juiste pH is de run off niet zo spannend. Ik meet alleen wat er ingaat.

        Comment


        #6
        Okay even wat basis

        Steenwol heeft een andere Basis PH en Cocos heeft een andere Basis PH en Aarde heeft een ook bepaalde PH en dit verschilt van elkaar!!

        Daarom geven we Water met een aangepast zuurtegraad (PH)

        Zodat de PH in de pot met het Medium op een ideale waarde komt.....Het nare is dat die PH in de runoff hele andere waardes aan zal geven en zal fluctueren

        Maar de basis PH van je medium verandert niet...Meet je E.C waardes van je drain en zodra deze alarmerend gaan oplopen....Spoelen!!

        Dont worry be happy over je PH runoff

        PH Fluctuaties in je drainwater betekend enkel dat je plant die week andere behoeftes heeft aangesproken

        Comment


          #7
          Last edited by granddaddyHaze; 14 February 2021, 16:23.

          Comment


          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Ik vind het al een prestatie opzich hoe je al die oude topics opduikeld uit de krochten van het forum. Maar goed, overall wel leuke en leerzame info.

            Kanttekening is wel dat je zo discussies in onderwerpen krijgt waar de (ooit) topic opener veelal niet toch meer reageert en je zelf reacties krijgt met heel veel vraagtekens waarom je steeds oude topics oprakeld. Als jij daar je energie in wilt steken prima hoor. Zou er alleen niet al teveel van verwachten. Just sayin'.

          • granddaddyHaze
            granddaddyHaze commented
            Editing a comment
            wauw...iemand hier Meet zowel in millimeters als in inches.....Maar ja... deze opmerking zal me ook wel weer een Banned pagina gaan opleveren
            Last edited by granddaddyHaze; 23 February 2021, 01:34.

          • TheBigDudeski
            TheBigDudeski commented
            Editing a comment
            Zie je PB.
        Bezig...
        X