Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moet je altijd voeding meegeven op cocos ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Moet je altijd voeding meegeven op cocos ?

    Korting op 420shop
    Dag forumleden,

    ik ben namelijk een nieuwe kweek begonnen op cocos (cocos premium plagron) in combinatie mer perliet.

    ik heb deze blue cheese automatic geplant in een pot van 15l. Zodat deze genoeg kan groeien en voldoende ruimte heeft.

    normaal zou je deze elke dag mogen bewateren en zou je een 10-20% afwatering hebben. Nu vroeg ik mij af of ik altijd voedingsstoffen moet toevoegen bij elke waterbeurt. Momenteel heb ik cocos A en B gegeven. Ph van 5.8 en ec van 0.56. Maar om dit nog een kleine zaaiiling is wou ik haar niet teveel stressen met teveel voeding.

    graag had ik wat hulp.
    Attached Files

    #2
    Ik water mijn potten in met EC 0,8. Dit blijf ik iedere waterbeurt geven, tot de blaadjes lichter van kleur worden en dan verhoog ik het met 0,1 Tot ze weer lichter van kleur worden en dan verhoog ik de EC weer met 0,1 etc etc. In het begin gebruiken ze weinig water dan geef ik om de 3 a 4 dagen water, altijd met voeding. Als ik zie dat de bladeren te donker zijn of echt tekenen van over voeding vertonen dan geef ik alleen een keer afgezuurd water, anders altijd met voeding. Omdat cocos zelf ook calcium opneemt spray ik in het begin wel dagelijks licht met een Calmag spray. 1ml/L

    De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Op cocos meet je de drain inderdaad.
      Als je er niet tevreden mee bent pak je een emmer met 10L water met de juiste pH en EC en dan gooi je dat door de pot tot de drain ongeveer dezelfde waarde heeft als je erin gooit.

      Als je normaliter cocos altijd met voldoende drain water geeft gaat die nooit ver afwijken.

      ***** topic verplaatst naar het cocos forum, waar deze thuishoort

    • Howhigh123
      Howhigh123 commented
      Editing a comment
      Momenteel heb ik nog geen drain aangezien de hoeveelheid water vrij weinig is. Ik geef namelijk zo’n 0,3l water met voeding in een pot van 15l.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Lees dit topic maar, DIY.

    #3
    1,6 is voor later, 1,4 ,5 volstaat voor AFjes eigenlijk ook wel. Langzaam opbouwen.

    plantje bekijken. Ze vertellen je wat ze willen en wanneer je het.verkloot.

    Succes.

    Comment


      #4
      coco medium nooit laten uitdrogen !!
      tenminste 1 x per dag water geven
      zeker een drain van tenminste 10%




      Comment


      • Howhigh123
        Howhigh123 commented
        Editing a comment
        Geef je dan bij elke waterbeurt voeding. Aangezien het voedingsschema 1.6 ec zegt. Kan je toch moeilijk elke dag dit geven?

      • Jura
        Jura commented
        Editing a comment
        heb je zelf voedingschema aangemaakt ?
        wat is de EC waarde van je kraantjes water ?
        met 0.3 l water heb je toch geen drain op een pot van 15 L !
        Last edited by Jura; 17 June 2020, 09:25.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Howhigh 123, cocos zit niks in, dus ja, elke dag voedingwater 2x!!!

        Niet uit gaan van schema's, die zijn slechts een richtlijn.
        Zo'n kleintje heeft al genoeg aan ec 1.0!!

      #5
      Mijn kraantjeswater heeft een ec van 0,5. Dus elke dag 2x water geven en een ec van 1. In een pot van 15l hoeveel water zou ik geven. 1 liter zou toch al mogen aangezien overwateren onmogelijk is.

      zolang de ec en ph juist is.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Precies Waldpiek, daarom snap ik ook niet dat hij die water en voeding ec afzonderlijk benoemt, en dus niet als een geheel ziet!

        Terwijl de meter toch heel duidelijk is!!!

        Namelijk dat ie met 1.5 te hoog zit.

      • Howhigh123
        Howhigh123 commented
        Editing a comment
        Ik zie het als een totaal maar was me niet duidelijk omdat dit altijd apart wordt gezegd. Momenteel geef ik 1.0 ec.

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Mijn kraanwater heeft ec 0,7 dan voeg ik voeding toe tot de gewenste ec. 1,0 in het begin en 1,4 als ze groter zijn bij AFjes.

      #6
      Even een kleine status. De AF doen het goed en groeien snel. Zit nu in week 2, geef hem nu 1.5 ec en ph 5.8. Elke dag geef ik hem ongeveer 0,5l water en heb minstens een drain van 10-20%. Het overtollige water giet ik altijd weg. De waarden van de drain liggen rond 0,6 ec en 6.0 ph.

      Deze waarden komen niet overeen met mijn voedingswater dat ik elke dag minstens 2 keer geef.
      Attached Files

      Comment


      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Ik vind een EC van 1,5 nog erg hoog voor een plantje van 2 weken oud. Pas op voor over voeding!

      • Howhigh123
        Howhigh123 commented
        Editing a comment
        Ik zal dan iets minder geven. Zal terugschroeven naar 1.0 maar vind de bladeren wel lichtgroen vandaar dat ik iets meer heb gegeven. Maar met overvoeding moet ik oppassen

      #7
      Iets meer is de EC met 0,1 verhogen naar 1,1. Gelijk naar 1,5 is veeeeel meer

      De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dat geef ik nog niet eens in de bloei, op steenwol, max 1.4

      • Howhigh123
        Howhigh123 commented
        Editing a comment
        Dus die plagron schema’s zijn eigenlijk niet accuraat. Maar de drain ligt wel onder de 1 ec. Dus zal ervoor zorgen dat ik nu 1 ec geef en in de bloei naar 1.5 gaan.
    Bezig...
    X