Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PH uptake schema voor coco gezocht: overal iets anders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PH uptake schema voor coco gezocht: overal iets anders

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik zoek zo een ph nutrient uptake schema voor cocos... (dit is soilles? )

    Eén dat juist is.

    Ik zie véél verschillen...

    Het is moeilijk kiezen:

    https://www.google.com/search?q=ph+n...w=1519&bih=722

    ik wil dit uitprinten, plastificeren en in mijn growhok hangen

    mvg MF

    #2
    Succes.

    Misschien effe de fabrikant vragen!?

    Comment


      #3
      Kokos is inderdaad soilless. want dat betekent zonder aarde.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #4
        zou ik die van hydroponics mogen gebruiken dan????

        Comment


          #5
          ziezo:

          https://www.growweedeasy.com/ph#hydroponic-soilless-pH

          Comment


            #6
            Ja die kan je gebruiken, elk kweekschema is een richtlijn en geen wet van Meden en Perzen.

            Tijdens de groei houd je de pH bij voorkeur tussen de 5.0 en 5.5 waarbij je er rekening mee houdt dat die in het medium oploopt. Tijdens de bloei (vanaf de derde week 12/12) mag de pH tussen de 5.5 en 6.0. De drain hoef je overigens niet te meten, belangrijk is meten wat er ingaat.

            De Ec luistert wat minder nauw, maar mijn persoonlijke visie is less is more. Zelf kom ik nagenoeg nooit boven de Ec 1.3. Doch kun je om te beginnen wel eens aanhouden: de basis Ec van je kraanwater (bijvoorbeeld Ec 0.6) + 0.7 = Ec 1.3.

            Deze waarden houd ik gewoon de hele kweek aan.
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


            • Manfred
              Manfred commented
              Editing a comment
              ik lees dat calmag niet wordt opgenomen bij ph onder 6?

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              De pH waarde loopt op in het medium en is altijd een compromis en daarom stuur je tijdens de bloei wat hoger in.

            #7
            Op zich dan weer raar , dat er calmag bij de cocos a en b zit , je een ph van 5.5 moet aanhouden , en ze niet opgenomen word dan . Ik zou geen vaste ph aanhouden en es naar de 6 gaan ook, om de calmag beter op te nemen zoals je zegt. Dacht ook dat 5.5 perfect was voor cocos vroeger..

            het kweekschema van plagron niet goed dan ?
            Ganja always does the trick.

            Comment


              #8
              Bij cocos houden de meeste een ph van ongv 5,8 ale toch in de meeste kweekverslagen die ik tegen kom
              My only fear of death is reincarnation and have to come back to this f*** up nation

              Comment


              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Hoe vaker je bewatert, hoe hoger je de pH kan houden aangezien die oploopt. En sommigen wateren dagelijks met kokos omdat het dan pas tot zijn recht komt naar het schijnt.

              #9
              Nou heb ook ff wat "research" gedaan, en kwam erachter (logisch) dat met coco je de ph waardes de schema's van hydro kan gebruiken, ( dit omdat cocos inert is)net zo als die kaart van growweedeasy.
              Ik heb deze gevonden waar je de ph waardes aanpast tijdens de groei enz....



              Comment


                #10
                Oorspronkelijk geplaatst door Wesley pipes View Post
                Op zich dan weer raar , dat er calmag bij de cocos a en b zit , je een ph van 5.5 moet aanhouden , en ze niet opgenomen word dan . Ik zou geen vaste ph aanhouden en es naar de 6 gaan ook, om de calmag beter op te nemen zoals je zegt. Dacht ook dat 5.5 perfect was voor cocos vroeger..

                het kweekschema van plagron niet goed dan ?
                Ik snap dit ook niet, calcium wordt onder de 6 niet opgenomen:

                2022-04-29 13_48_58-cannabis ph uptake chart hydro - Google Zoeken.png

                Op plagron schema staat wel dat ph tussen 5.5 en 6.5 mag zijn hoor...

                Comment


                • Old dawg
                  Old dawg commented
                  Editing a comment
                  Ja dat klopt die ph waardes, ik heb bv Bio-green voeding gebruikt en daar zijn de waardes ook tussen de 5.5 & 6.5, en het klopt ook dat calcium niet onder de 6.0 wordt opgenomen, heb daarom toen afgezuurd naar ph 6.2 a ph 6.3.

                  Ik zie dat de schema die ik geplaatst had niet meer zichtbaar is, daarin kon je zien dat je tijdens de zaailing en groei, bloei fase de ph wat aanpast

                • Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Ik zou plagron volgen en es 5,5 geven , ook es 6 of wat erboven. In de natuur schommelt het ook he , natuurlijk cocos en hydro is mss anders en mag het niet schommelen, maar tss 6,5 en 5,5 mag het denkelijk.

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Cocos houd calmag vast en geeft dat slecht af aan de wortels, en met led heb je ook meer calmag nodig.

                  Ik hou 6.3/6.5 aan in de groei.

                #11
                Google!

                Comment

                Bezig...
                X