Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help...witte schimmel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help...witte schimmel

    Korting op 420shop
    Goedemorgen iedereen,

    Ik ben net 1 weekje begonnen aan mijn nieuwe kweek autoflowers en nu groeit er bovenop mijn coco coir een witachtige schimmel en ook langs de buitenkant van mijn smart pot. Dit probleem heb ik nog nooit meegemaakt en aan de kweekruimte is niets veranderd...heb alles goed ontsmet met bleek en de smartpots zijn nieuw.
    Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken want ik denk niet dat dit een goede omgeving kan zijn voor de 2 plantjes.

    Groetjes
    Attached Files

    #2
    Opzich hoeft een schimmel niet meteen een probleem te zijn, een gezonde organische bodem zit vol met schimmels, die dan symbiose hebben met de wortelen van je plant.
    Maar dit heb ik nie eerder gezien..



    LR2 is van de schimmels, misschien kan die er wat over zeggen.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Trichoderma houdt van coco coir en kan dat makkelijk afbreken als het lang nat blijft. Trichoderma is op zich niet schadelijk voor de plant.
      Dit ziet er uit als beginnende sporen-knoppen, die worden later groen of blauwgroen als ze sporen gaan verspreiden. Sommige varianten kunnen ringworm veroorzaken bij mensen.
      Niet echt iets aan te doen behalve iets beter omgaan met water/droog cyclus. Als zo'n air pot altijd in water blijft staan dan is de onderkant vrijwel anaeroob, en dat neemt een beetje het effect van de airpot weg.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      LR2 Ik ben weer wat wijzer. Zou je dit kunnen behandelen met peroxide?

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Dat zou kunnen maar ik ben er zelf niet succesvol mee geweest, trichoderma is een taaie. Maar met een beetje mazzel gebeurt dit woekeren een keer en daarna is de coco coir uitgeput (voor de schimmel tenminste) waardoor het niet gauw nog eens gebeurt.

    #3
    Schimmels in bodem zijn goed idd maar dit is wel beetje veel van 't goede. Ik denk dat de onderste laag van je aarde te lang te nat geweest is en is gaan schimmelen. Zou t ff laten uitdrogen.
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    Comment


      #4
      Hmm..........

      Heb je onderin kleikorrels gedaan?

      Laagje van paar centimeter?

      Comment


      • TheOmen
        TheOmen commented
        Editing a comment
        Nee maar ga ik volgende keer zeker proberen. Ze staan wel op een rooster en niet in de runoff

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Gaat er om dat de bodem niet zeiknat blijft.

        In de pot dus.

      #5
      Iets toegevoegd bv bio granules ofzo ?
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • TheOmen
        TheOmen commented
        Editing a comment
        Nee enkel a+b, pure zyme en power roots van plagron
    Bezig...
    X