Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom zo weinig kweekverslagen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waarom zo weinig kweekverslagen?

    Korting op 420shop
    Waarom zijn er zo weinig kweekverslagen? Is groeien in coc zo moeilijk of wegen de voordelen niet af op de negatieve punten?

    #2
    ik vind het super spul cocco,s blokken is wat werk om klaar te maken,maar je loopt in je eentje zo de trap op met voor 400 liter aan dat spul.gaat de eerste kweek goed dan kan je het gelijk hergebruiken
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Heb wel op kant en klare kokos uit zakken gekweekt en ondanks dat het prima ging, vond ik het geen voordeel hebben t.o.v. steenwol. Derhalve heb ik er verder niet weer op gekweekt.

      Bekijk hier een leuk kokoskweekje.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #4
        Kweken op kokos ligt beetje tussen aarde en hydro in. Zijn genoeg mensen die succesvol kweken op kokos, elk medium heeft zo z'n voor en nadelen. Je kiest gewoon wat het beste bij jou situatie past.

        Comment


          #5
          Cocos houd calmag vast en laat het moeilijk weer los aan de wortels.

          Zit ook nog verschil in cocos en cocosgrond.

          Comment


            #6
            Kokoskwekers zijn dus wat luier blijkt.



            Misschien kweken die wel erg goeie wiet, en zitten ze liever apatisch op de bank ipv verslagen te typen?
            "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
            "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
            "Ajeto" - Buurman en Buurman

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              O ja dat weet je van tevoren al uiteraard!

              Lekker op aarde blijven kweken!

            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment

              Leuk dit

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Ben blij dat je het meedenken leuk vond!

            #7
            Ik gebruik ook kokos, en heb nog veel te leren, en vond ook niet zoveel (recente) Nederlandstalige verslagen erover. Er is echter mega veel te vinden op Engelstalige forums.

            Comment


            • KnetterMug
              KnetterMug commented
              Editing a comment
              Hork goeie tip bedankt 😁👌

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Graag gedaan KnetterMug maar zelf heb ik de meter er wel altijd bij. Vind het helemaal geen straf om die te gebruiken, het geeft rust.

            • KnetterMug
              KnetterMug commented
              Editing a comment
              Meten kan geen kwaad. Maar nu heb je ongeveer een richtlijn...

            #8
            Ja ik heb ook zooon systeem die onderweg is naar mij. Maar als ge met biologische slow release topdressing (guanokalong) werkt zou teveel voeding niet rap een probleem geven en doet ph er dan wat minder toe als ik het goed opgezocht heb😅.

            Comment


            • Snuitje
              Snuitje commented
              Editing a comment
              Ik kan niet vinden welk product dat is. Wat ik vind met Google dan lijkt Guanokalong meer een merknaam waaronder dan verschillende meststoffen worden uitgebracht. Ze hebben wel een product dat een mix is van afzonderlijke andere producten van hen. Misschien bedoel je die https://www.growtent.eu/product-eng-...nics-0-5L.html (ken die webshop niet, gaat me om het product)

            • Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Kijk gewoon is in een grow shop bij de voedingen dan kom je van zelf cocos voeding tegen

            #9
            Snuitje idd deze voeding zou ik gebruiken als ik mooie resultaten boek met soil. En er staat normaal bij gebruik voor soil en coco.

            Comment


            • Snuitje
              Snuitje commented
              Editing a comment
              Op hun eigen productpagina noemen ze het ook niet https://guanokalong.nl/product/gk-or...en#toggle-id-2

              Kan niet zo snel kweekverslagen op Cocos ermee vinden, wel op aarde en die mensen zijn zeer tevreden. Had je het zelf ook al eerder gebruikt met aarde? Ben erg benieuwd hoe het gaat met kokos.

            • Snuitje
              Snuitje commented
              Editing a comment
              https://guanokalong.nl/kweekschemas/

              Daar wordt kokos wel genoemd naar niet icm het Complete product. En in het schema voor Complete raden ze nog 4 van hun additieven aan.

            #10
            Snuitje nog niet op aarde zelf het product moet nog afgeleverd worden😅. Idd ik zie het nu ook het product die ik besteld heb is niet voor koko. Thnx een echte life savor🙏.
            Een ander product wel maar daar moet ik even de kostprijs terug van berekenen😅.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • Snuitje
              Snuitje commented
              Editing a comment
              Graag gedaan hoor. Maar ieder schema van hen heeft 4 of 5 losse producten nodig. Dus zelfs al hoef je geen ph en ec te meten, als dat zo is, dan ben je alsnog veel aan het afmeten iedere waterbeurt. Dan lijken mij die biotabs veel handiger om eens te proberen als het je om gemak gaat.

            #11
            Snuitje ik heb eens gevraagd welke producten zeker op koko gaan om zeker te zijn. Mja iedere stof 1 keer om de zoveel weken valt nog mee. Ik heb biotabs ook bekeken, jammer dat je eerst de microben moet toevoegen in de aarde vooralleer een tab te gebruiken.

            Als je in het begin dit nog niet gedaan hebt kan je dus geen biotabs gebruiken jammer genoeg. Maar wel supper handig 1tabletje erin duwen om de zoveel tijd.

            Ik vond het ook zeer duur om eerlijk te zijn nu als ik van guanokalong meerdere dingen nodig heb wordt het ook terug kostprijs berekenen 😣.

            Plagron coco weet ik niet of ik dat kan gebruiken met blumat. Wel jammer dat de voeding maar in water 10 dagen goed blijft (mijn vat heb ik berekend op bijna 3 weken). Waarschijnlijk ook drainage nodig wat je niet hebt met blumat. Dus dat wordt ook nog hard zoeken achter goede vloeibare voeding als ik die toer op wil gaan 😔(voordeel vloeibare voeding wordt rechtstreeks opgenomen).

            Comment


              #12
              Denk toch dat biotabs heel dicht aanzitten tegen wat jij zoekt (als hun claims kloppen). Je kan volstaan met kraanwater in je tank en, heb even gezocht, kraanwater _lijkt_ me wel drie weken houdbaar in je vat als het vat brandschoon blijft https://www.consumentenbond.nl/voedi...jft-water-goed Dat is dan wel een artikel over menselijke consumptie van water

              Comment


                #13
                Snuitje idd dat leunt helemaal aan wat ik zoek enkel voor mijn huidige kweek ben ik daar te laat mee

                Comment


                  #14
                  Juist berekend voor 6 25l potten bekom ik een totaal van 155eu exclusief verzendkosten en extra dingetjes voor de grond. Lijkt me toch zeer duur😣

                  Comment


                    #15
                    Maat doet coco met biotabs. Handjevol wormenmest er mee door. En canna vega voeding. Gaat prima. Zonder meten want luie stoner.

                    Comment

                    Bezig...
                    X