Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KweekKasje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    KweekKasje

    Korting op 420shop
    Ik ben vandaag begonnen met overzetten van wat zaadjes ,in een Beun kasje
    bij de action weg gehaald,normaal bestemd voor paprika,tomaat plantjes enzenz..
    Nu zat hier dus ook van die Cocos grond bij in die je moet mengen met water...
    De zaadjes zijn van Green House Seeds en ik heb ze ontkiemd tussen wat keuken papier.
    Na anderhalf dag duidelijk de eerste witte puntjes te zien...
    Nu zat ik te lezen vandaag op het internet,en heb ik al een aantal mensen zien zeggen
    dat zaadjes sneller kiemen en boven komen met Cocos .
    Mijn vraag is eigenlijk dus,is dit waar? en hoeveel sneller gaat het?
    Na wat overwegen heb ik de zaadjes zelf ook maar in 5 potjes met Cocos grond gedaan
    Om zelf ook maar eens te zien of dit werkelijk sneller gaat...

    Wat is jullie mening hierover?

    Grt Ramon

    PS: nog ff foto's van het kasje van internet gezocht,zodat men beter begrijpt wat ik bedoel.

    kasje.jpg

    #2
    Re: KweekKasje

    Op cocos kun je prima kweken, maar sneller ? Sneller dan wat ?
    Wel belangrijk dat je een goede pH aanhoudt.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: KweekKasje

      Met deze kleine potjes is het zaak ze heel snel over te potten.

      Comment


        #4
        Re: KweekKasje

        Ik bedoel niet het kweken zelf,Maar van zaadje naar plantje
        Of je met Cocos sneller een plantje uit je zaadje boven ziet komen,dan met normale potgrond?
        Dat is eigenlijk mijn vraag...

        Comment


          #5
          Re: KweekKasje

          bij mij kwamen ze op aarde al naa 6 uur omhoog

          Comment


            #6
            Re: KweekKasje

            Op gewone potgrond? & onder de lamp of iets dergelijks?
            Als iemand tips heeft om mijn Green House baby'tjes z.s.m
            te laten kiemen en groeien dan hoor ik het graag!
            Dit is voor mij de eerste keer dat ik werk met zaadjes.
            Voorheen met stekjes gewerkt,maar dit is toch anders natuurlijk...
            Probeer het gelijk in 1 x goed te doen,aangezien ik er al laat bij ben.

            Gr Ramon

            Comment


              #7
              Re: KweekKasje

              Geduld is een schone zaak heb ik al snel geleerd hier.

              Er zijn verschillende methodes om te laten ontkiemen en een ieder zweert bij zijn manier.
              Op de frontpage is een stuk geschreven op welke manieren je dit kan doen.

              Hoop dat ik je wat op weg heb geholpen en veel succes met je kweek.

              Adios

              Comment


                #8
                Re: KweekKasje

                Geduld is een schone zaak,maar iets nieuws leren op dit gebied
                En als het mogelijk is een snellere betere manier ontdekken
                Zou altijd handig zijn,vandaar deze topic,helaas nog niemand die tot nu toe
                egt mijn vragen beantwoord of kan beantwoorden.
                Toch bedankt,ik zal eens gaan lezen...

                Gr Ramon

                Comment


                  #9
                  Re: KweekKasje

                  Je kan moeilijk zeggen dat een plantje in de ene soort grond sneller groeit dan in de andere. Dit kan namelijk al per plant verschillen.
                  Het is wel zo dat cocos vrij luchtig is in vergelijking met andere grondsoorten. Dit geeft de wortels de mogelijkheid om zich makkelijk uit te breiden.
                  Dit zou in dichtere grond wat langzamer kunnen gaan. Als het wortelstelsel zich makkelijk kan uitbreiden, zie je dat ook boven de grond.

                  Het begrip "grond" is erg breed en wordt vaak heel zwart-wit opgedeelt. Vaak wordt er gesproken over kleigrond veengrond zwarte grond etc. etc.
                  De grond die wij kwekers als grond beschouwen is over het algemeen veengrond. Dit omdat het gezien wordt als zeer geschikt voor cannabis.
                  In feite is iedere grond die ook geschik is voor brandnetels, geschikt voor cannabis. Dit hoeven geen zuivere grondsoorten te zijn, maar kan zelfs aarde uit een berm zijn.
                  Hier vallen dus ook mengsels van verschillende soorten grond onder. Zoals klei-veen combinaties, compost-klei, compost-veen, zwarte aarde-veen en ga zo maar door met combineren
                  De grond die wij in zakken kopen, zijn ook mengsels, maar dan wel van enkel verschillen soorten veengrond met verschillende pH, ec en voedingswaardes.

                  Geschikte grond is erg van belang voor het leven van een plant, maar kan niet bestempeld worden als een of enkele soort. Voor cannabis is het vooral belangrijk dat de grond vrij luchtig is, makkelijk water opneemt, redelijk pH neutraal is en voldoende voedingstoffen biedt.

                  Ik denk overigens, dat de meest geschikte kweekbodem nog niet is gevonden. Dit omdat er naar mijn idee te weinig wordt geexpirimenteerd met verschillende grondsoorten en combinaties daarvan. Om die reden kijk ik over het algemeen ook niet erg nauw naar mijn grond. Ik koop het hooguit voor zaai en stek, maar verder voor overpotten, groei en bloei is de composthoop meer dan voldoende

                  Gr Fender

                  Comment


                    #10
                    Re: KweekKasje

                    Dit plantje is al vrij oud, en wordt ook al een tijdje gekweekt, dus je zult niet snel even wat nieuws uitvinden.
                    De kans is vrij groot dat je vragen al eerder op dit forum beantwoord zijn.

                    Mijnpuntje omhoog, centimetertje diep, kastje dicht, en dicht laten voor een paar dagen zodat de potjes niet uitdrogen.
                    Als je TL coolwhite hebt, deze dicht op je kasje laten. Ik verlicht altijd 20/4
                    Als alles goed gaat, zie je binnen een paar dagen beweging.
                    Water geven (pH 6) doe ik pas als de potjes helemaal uitgedroogd zijn.
                    Als het plantje een 2e paar echte blaadjes heeft, overpotten naar 1L met een light-mix van de growshop.

                    Als je ontkiemmethoden vraagt kun je natuurlijk wel tientallen verschillende manieren verwachten.
                    Iedereen vind zijn manier de beste, en ze staan allemaal op dit forum beschreven.
                    Sucses.
                    Last edited by QnQ; 29 June 2011, 11:10.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: KweekKasje

                      Hmm ik lees net iets over het worteltje omhoog in het potje ipv naar beneden
                      Had ik dat maar eerder gelezen,gister net 5 ontkiemde zaadjes in potjes gedaan
                      Met de wortel naar beneden,Na dat te lezen van puntje omhoog,kan ik me er bij aan sluiten
                      dat ik de zaadjes voortaan ook altijd met het puntje omhoog in het potje stop.
                      Bedankt voor de tip QnQ !

                      Gr

                      PS: zaadjes zijn nu 5 dagen ontkiemd en 2 dagen daarvan zitten ze onder de grond
                      ben nog aan het wachten tot er een koppie bovenkomt,zodra dat het geval is maak ik foto's en post ze hier.

                      Comment


                        #12
                        Re: KweekKasje

                        Puntje is het worteltje dus dat moet altijd omlaag wortels groeien omlaag
                        Zou eigenlijk niet weten waarom zaden in cocos makkelijker zouden ontkiemen dan in normaal zaai en stek aarde
                        Last edited by belladonna; 29 June 2011, 15:23.
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: KweekKasje

                          Raar dat ik nog nooit een bos wortels boven de grond heb gehad dan, ik let nooit op de richting van het kiempje bij het in de grond stoppen, bij geeneen plant.
                          Tot nu toe gaan de wortels bij mij toch altijd wel naar beneden en het mooie groen omhoog

                          Als zaden in cocos sneller zouden kiemen, zou dat kunnen komen door een betere isolatie en minder snel vocht verlies.
                          Als de eigenschappen van de grond, erg op de eigenschappen van de voorkiem situatie lijkt, is het resultaat ook vrijwel hetzelfde.

                          Comment


                            #14
                            Re: KweekKasje

                            Hoe hoog kunnen mijn plantjes nog ongev worden...?
                            aangezien ik wat laat ben dit jaar met kiemen enz...

                            Comment


                              #15
                              Re: KweekKasje

                              @bella: Afhankelijk van je manier van ontkiemen natuurlijk. Als je 'm in water laat liggen tot je een wortel van 3cm hebt moet die naar beneden.
                              In de natuur groeit de wortel eerst omhoog, om daarna een boogje te maken. Daarna worden de lobblaadjes uit het zaadhoesje getrokken, zodat het hoesje in de aarde achterblijft.
                              Is al eens verteld hier. Ik had voorheen nogal eens dat het hoesje mee omhoog kwam, en er moeilijk vanaf ging.
                              Met deze methode 0% last meer.

                              Shivaa...afhankelijk van je verzorging en soort zaad, kunnen ze van 5cm tot 3 meter worden.
                              Buiten heb je nog zeker 2 maanden groei nu.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X