Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cocos slabs: welke voorgroeipotten of rotswolblokken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    cocos slabs: welke voorgroeipotten of rotswolblokken?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Volgende keer wil ik kweken op slabs.

    Nu vraag ik me afin welke potten ik voorgroeien,

    Iemand zei me neem een pot zonder bodem, steek die in een gewone pot, en als je die op de slabs zet, verwijder je de buitenste pot ..., is de bodem niet te smal voor op een slab te zetten?
    rock2023-11-27_20-02-11.jpg


    Een tweede optie is kweken op rotswolcubes... maar hier moet je al een kleinere rockwooltab insteken, is dit voor stekken gemaakt?

    rockw2023-11-27_20-02-36.jpg

    ook verschillende maten:
    rockd2023-11-27_20-05-00.jpg

    Moet je dan eerst je zaadjes in plugs steken? En daarna verder voorgroeien door ze in die cococubes te steken?

    cococ2023-11-27_20-08-46.jpg

    Lijkt me omslachtiger dan gewoon direct zaadje in plastic pot met coco te zaaien??? Bovendien moet je cococubes eerst drenken in PH-aangepast water????


    Ik zou hier op kweken:

    coco2023-11-27_20-06-21.jpg




    1) Ik zou de voorgroei met eb en vloed doen, kan hetzelfde systeem gebruikt worden voor zowel potten als cubes? Als bvb experiment...?

    2) Wat raden jullie aan?

    3) Hoe doen jullie het op slabs?

    4) En hergebruiken is gewoon flushen en dan spoelen met enzymen?

    5) Ik heb nu 11 liter potten, zullen mijn planten even groot worden op slabs?




    Mvg Manfred
    Attached Files
    Last edited by Manfred; 27 November 2023, 19:16.

    #2
    Neem steenwol, dutchpro voeding, en leg de slabs op een kweektafel met de onderkant open gesneden.

    Of een andere voedingslijn met groei en bloei, zodat jij niet steeds loopt te kloten.

    Cocos houd calmag vast en allerlei andere ellende, steenwol is super eenvoudig en in de bloei 1 x per dag lekker zeiknat maken is genoeg.

    Comment


      #3
      Op een slab zetten lukt alleen als je de spaghetti in het hoogste punt steekt anders drogen de blokken uit.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Manfred
        Manfred commented
        Editing a comment
        Hallo, met spaghetti bedoe je de darm met voeding?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja die slangetjes die je in de steenwol prikt.

      #4
      En euh, 3 planten op 1 slab is da genoeg? zijn slabs niet gemaakt voor bvb 4 planten? en moet ik tussen de 3 planten dan ook een slangetje steken? Stel dat het daar niet nat wordt???

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Een slangetje steek je in het blok en dan tussen de planten op de matten. Of twee in ieder blok en tussen de planten in de matten. Ebben en vloeden van de matten is ideaal om droge plekken te voorkomen, dan kun je het beste de stekken direct in de matten planten.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        5/4/5/4 deed ik meestal met 1 pin op de startblok, in het begin heeft de plant weinig nodig, later geef je langer water en kan je de slab dus zo spoelen.

      #5
      Of 20 liter bouwemmer nemen, 10 liter kleikorrels en 1 slab er boven op, past precies.

      Kan je net zo mee om gaan als een emmer grond, in het begin kan je hem laten droog trekken en in de bloei 1 x een plomp water per dag.

      Ideaal voor scrog.

      Comment


        #6
        Ik zou steenwol matten nemen, die op een eb- en vloedtafel leggen met geultjes (en anders pvc buizen er in leggen en daar de matten op anders blijft de onderkant droog) en de stek of de zaailing direct in de mat planten. drie, vier of zelfs vijf per mat, het kan allemaal. Het principe van eb en vloed is hetzelfde als met slangetjes, máár je hebt geen droge plekken in het medium én je slangen raken nooit verstopt.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #7
          Op slabs is het beter om met stekjes te kweken
          omdat je meerdere planten in 1 slab hebt
          en je naderhand niet de planten op grote bij elkaar kan zetten
          slabs doe je in een librabak
          die kan je op schaagjes zetten
          het liefst de frisse lucht van onder
          zodat het goed doorbhet bladerdek richting de filter word getrokken
          een druppelsysteem is niet onbelangrijk
          in de hoogtijdagen drinken je dames zo 1liter per plant per dag
          en als je meerdere planten op 1 slab hebt
          en je wil 1maal per dag wateren
          kan dat problemen geven
          de kant met de gaatjes 2cm lager dan de andere kant
          ik snij een kruisje in de slab
          Ik vouw de puntjes naar binnen
          daardoor krijg je een vierkant gaatje
          daar stop ik mijn dames direct in
          Dus voorgroeien doe ik in de slab
          Last edited by Bobledsgrow; 2 December 2023, 15:55.

          Comment

          Bezig...
          X