Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spoelen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spoelen?

    Korting op 420shop
    De laatste week worden de blaadjes van mn plantje geel (van buiten naar binnen). Daarnaast is de ph waarde van mijn runoff te hoog (zo'n 7.2 ongeveer). Ik vermoed dat de dame in kwestie hierdoor dus niet alle voedingsstoffen kan opnemen (nutrition lockout).
    De dame staat ongeveer 4 a 5 weken in effectieve bloei.
    Kan ik nu het beste gaan spoelen? En zo ja, hoe doe ik dit? Ik las dat je 3x de volume van de pot moet spoelen (in mijn geval 3x15L = 45L). Dus zou ik 45 liter moeten spoelen. Moet ik dit doen met dezelfde EC als dat ik normaliter geef in deze fase (2.0) eenzelfde PH (5.8)? Kan ik dit uitsmeren over meerdere dagen? bv 3 dagen 15L spoelen?

    Ik kweek op Cocos/perliet 70/30 en geef op dit moment PLagron A&B, Royal Sugar en Green sensation.

    IMG_6343.jpg
    IMG_6345.jpg
    IMG_6346.jpg

    #2
    Ik weet alleen dat je geen voeding in je water doet wanneer je spoelt.

    Comment


      #3
      In 1 keer alles op 0.

      Gewoon aangezuurd kraanwater er door spoelen tot de ph ok is, en dan voedingwater er door.

      Comment


        #4
        Nee dat spoelen moet je niet in 3 dagen willen!
        waarom?? Je gaat spoelen!
        Het word dan eigenlijk te nat
        Dus na het spoelen is het van belang dat de plant een deel water begin op te nemen
        Zodat de wortels weer lucht kunnen krijgen
        En niet verstikken en of rotten
        Als je in 3 dagen spoeld
        Dan is de herstelperiode ook zeker 2 dagen langer
        En het is van belang dat het zo spoedig mogelijk Hersteld in deze periode!
        Ik zou het spoelensmet alleen afgezuurd water en enzym!
        enzym zorgt er ook voor dat oude plantresten voedingstoffen heropneembaar worden!
        Spoelen doe ik altijd met enzym
        Tot de laatste 2 waterbeurten voor het knippen
        En water afzuren naar 5.8
        En de eerst volgende waterbeurt na het spoelen zou ik 1x een dosis magnesium mee geven tegen de overbevoeding

        Comment


          #5
          Als je wat schut blad had laten zitten waren de symptomen eerder zichtbaar.

          Ik zou eerst gewoon met AB voeding de planten proberen groen te houden.

          Less is More

          Comment


            #6
            Thanks for the info guys. M'n ph meter heeft het begeven, vandaag komt een nieuwe binnen en ga ik alles opnieuw meten.
            Schutblad had ik weggehaald vanwege een te hoge LV. Maar goed punt, volgende keer zal ik wat laten zitten👍.
            Ik dacht juist het spoelen van 45L uit te smeren over meerdere dagen om verstikking juist te voorkomen.
            Morgen ochtend meet ik mn drain opnieuw en ga ik de boel opnieuw evalueren.
            Daarnaast weet ik ook niet hoe goed m'n voeding is (hoe oud, vervuiling, etc) aangezien ik dit heb overgenomen van iemand. Werkt ook niet mee.
            Wordt vervolgd!

            Comment


              #7
              Je zou zeggen met zo`n hoge runoff ph dat je geen lockout hebt, mijn ervaring met teveel voedingszouten in het medium zijn eigenlijk dat de ph dik onder de 5 komt door de zoutophoping.

              Comment

              Bezig...
              X