Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stoffen potten vs plastiek potten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    stoffen potten vs plastiek potten

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Bij mijn eerste kweek gebruikte ik 11 liter potten, met cocos, zonder perliet, ik had 6 planten op één 120x120.

    Hierdoor was de drainage niet goed en was de groei niet optimaal.

    De onderkant van de potten was steeds drassig waardoor de wortels er niet kwamen denk ik.

    Wat is jullie ervaring met stoffen potten? dan kunnen ze meer ademen? gebruiken jullie dan ook nog perliet?

    Ik zou in mijn volgende ronde 70% coco en 30% perliet doen, met aan onderkant 11 liter potten hydrokorrels, met vliegengaas tss korrrels en cocos... voor betere drainage?

    Maar ik vrees dat bij stoffen potten, de relatieve LV de hoogte gaat inschieten? Ik zit met een gesloten systeem met split unit airco en ontvochtiger die 24L/dag kan wegtrekken.

    En boven 80% RLV werkt een koolstoffilter niet meer...

    Wat is jullie gedacht?

    Mvg Manfred


    #2
    Die stoffen potten zeikt alle water uit, ze drogen snel uit en je zal ze vervloeken wanneer je de kluit er uit wilt trekken. Kokos en perliet is een hele goeie combinatie en dan verzuip je de planten ook niet. Korrels onderin kan maar heeft volgens mij weinig meerwaarde.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #3
      Ik gebruik buiten al jaren cementkuipen en flexibele wasmanden, altijd gewoon universele grond zonder perliet of korrels. Nooit problemen gehad. Plant lezen that's all.
      Baas in eigen brein.

      Comment


        #4
        ik was hier naar dit handbook aan het kijken naar precision irrigation (blz 38)
        https://e.pcloud.link/publink/show?c...LujVLJNQJqawyV


        fa2024-01-30_13-53-17.jpg

        Comment

        Bezig...
        X