Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PH Groei voor groei en bloei?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PH Groei voor groei en bloei?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Als ik op de Canna site de growguide voor Cocos laat uitrekenen, staat er onderaan:
    "Gebruik pH min groei, zowel in de vegetatieve- als de generatieve fase"

    Weet iemand wat de achterliggende gedachte hiervan is?

    Thx

    #2
    Re: PH Groei voor groei en bloei?

    Als je voeding aanmaakt met kraanwater, dat ongeveer een pH van 8 heeft is de voeding basisch, terwijl cannabis van zure grond houdt. Vandaar de pH van 8 naar ongeveer 6 wordt gebracht met pH min. Er zijn fabrikanten die afzonderlijke pH min voor de groei en de bloei op de markt brengen. Of dat nut heeft betwijfel ik: zuur is namelijk geen zelfstandige stof maar een hoeveelheid chemische energie.

    Comment


      #3
      Re: PH Groei voor groei en bloei?

      Ok, ik weet de reden waarom PH min te gebruiken!

      Als ik namelijk bij de growguides voor bijvoorbeeld Terra kijk, wordt er wel specifiek naar PH Bloei en Groei verwezen om te gebruiken, echter alleen bij Coco niet.

      Als ik ook op flessen kijken staat er bij PH Bloei -> PH Adjuster - 59% H.PO en bij PH Groei -> PH adjuster - 38% HNO

      Dus ik neem aan dat het iets met Coco als medium te maken heeft. Vindt het altijd zo jammer dat er niet bij wordt verteld waarom dit dan is. Het is 'leuk' om het te begrijpen
      Last edited by cannatop; 26 July 2011, 15:01.

      Comment


        #4
        Re: PH Groei voor groei en bloei?

        HPO zal wel een zuur op basis van fosfor zijn (fosforzuur = H3PO4) en HNO een zuur op basis van salpeter (salpeterzuur = HNO3). Maar nog steeds begrijp ik niet waarom er verschillende zuren worden gebruikt voor groei en bloei. Regenwater, dat je de hele cyclus kunt gebruiken, heeft een pH van ongeveer 5.5. Er bestaat toch ook geen afzonderlijk regenwater voor de groei en de bloei?

        Comment


          #5
          Re: PH Groei voor groei en bloei?

          Ik snap wat je bedoelt. Daarom wil ik het ook graag weten. Het zal ongetwijfeld een reden hebben anders hadden ze niet deze 2 verschillende producten gemaakt (of het moet commercieel zijn).

          Ik ga er maar even vanuit dat het dan met het medium Coco te maken heeft dat ze in dit geval PH Groei voor zowel groei als bloei adviseren.

          Bedankt voor je logica

          Comment


            #6
            Re: PH Groei voor groei en bloei?

            Planten hebben meer stikstof nodig tijdens de groei en meer fosfor tijdens de bloei, het maakt dus een beetje uit welke geconjugeerde base je gebruikt voor het zuur. In de oplossing zijn het zuur en de base los van elkaar en kan de geconjugeerde base opgenomen worden door de plant (zo lang de lading maar gelijk blijft).

            Waarom je geen pH- bloei mag gebruiken op cocos weet ik niet maar het maakt in principe ook niet uit want het verschil zal niet erg groot zijn.

            Comment


              #7
              Re: PH Groei voor groei en bloei?

              Wellicht dat stikstof een belangrijk(er) element voor cocos is en daarom PH Groei voor zowel groei als bloei wordt aanbevolen door CANNA (?) Ik zal er maar vanuit gaan dat ze dit niet zomaar er bij vermelden.

              Maar ben wel weer wat wijzer geworden door de antwoorden. Bedankt!

              Comment


                #8
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment


                  #9
                  Re: PH Groei voor groei en bloei?

                  Ok, ik houd nu de instructie aan zoals CANNA dit op de voedingswijzer aangeeft (dus PH groei gebruiken ipv bloei). Tevens ben ik nu op het punt dat ik ook PK13/14 ga gebruiken (week 6/7 bloei). Dus dit is dan niet 'gevaarlijk/schadelijk'? Zie de opmerking mbt PH geheel rechts onderin van het schema (bijlage).


                  schema.jpg
                  Last edited by cannatop; 2 August 2011, 19:55.

                  Comment

                  Bezig...
                  X