Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tapwater op coco

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Tapwater op coco

Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

Ik kweek op coco met een drain-to-waste-setup en gebruik hiervoor kraanwater.
    Mijn kraanwater heeft al een redelijk hoge EC van 0,450 en een pH van 7,9. De calcium- en magnesiumwaarden zijn ook niet ideaal: 56 mg/l Ca en 6 mg/l Mg, wat ver afwijkt van de ideale 3:1-verhouding tussen calcium en magnesium.

De voedingslijn die ik gebruik is van Canna; hier ben ik al jaren tevreden over. Momenteel houd ik een EC van 1,5 aan, wat niet echt hoog is. Mijn planten staan er op dit moment erg groen bij, terwijl ik liever een wat lichtere groene kleur zie. Ik ben daarom op zoek naar mogelijke oorzaken.

Ik heb al af en toe CalMag van Canna toegevoegd, maar hier zit ook stikstof (N) in en wat de Ca/Mg-verhouding van mijn basiswater verder verstoort. Dit leek me geen goede optie, dus ben ik ermee gestopt.

Aan de waarden van mijn drain kan ik ook niet echt zien dat er sprake is van overvoeding.
    Vraag ik me dus af: Is mijn kraanwater simpelweg niet geschikt voor hydrokweek? Of zou het aanpassen van de Ca- en Mg-waarden van mijn kraanwater al voldoende kunnen zijn om dit recht te zetten? Voor mijn situatie lijkt het toevoegen van alleen wat magnesium van Canna een optie te zijn.

Ik heb ook de mogelijkheid om regenwater te gebruiken, met een EC van 0,1 en een pH van 7,6, wat vrij stabiel lijkt.
    Ik hoor graag jullie mening over het gebruik van kraanwater/regenwater in een hydro-setup.

Peace

De drain meetingen

Schermafbeelding 2025-04-01 162341.png

De jungle Day 36 Bloom

2.jpg

1.jpg
    Een jointje in de morgen , is een dagje zonder zorgen ! xD

Ph- en ph+ kan de waardes ook verstoren doordat ze zuren bevatten die ook stikstof/fosfor zijn.

Water mengen, waarom niet.

Of osmose water nemen, waarom niet.

Wat is wijsheid.
    Last edited by Rreppellsteeltjam; 1 April 2025, 19:36.

Comment

Hey Rreppellsteeltjam

De Osmose filter staat idd op mijn upgrade lijstje maar momenteel moet ik roeien met de riemen die ik heb
      Ik ben beetje verbaast dat Ph- en PH+ Stikstof zou zijn, ik gebruik Plagron PH- en dit zou Phosphorus Pentoxide (P2O5) 43% Ben je zeker ?
      Bedoel je dat zuuren kunden binden met andere ellementen in je water tot stikstof ? dat kan wel

bedankt voor je reply <3

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Moet je effe aan een chemicus vragen, maar dan zou dit dus fosfor zijn.

In hoeverre dat van invloed is op fosfor weet ik niet, maar er waren hier enkelen die voeding perikelen hadden en uit kwamen bij de ph- zuren.

Lr2 had ook een aandeel in dat debat, misschien dat je die even moet taggen want ik zit op het straf bankje, blijkbaar.

Hier is mijn voedingschema dat ik momenteel volg

Schermafbeelding 2025-04-01 195726.png

Dit schema zou ik volgend rondje willen uitproberen met het kraanwater dan ^^

Schermafbeelding 2025-04-01 195945.png

Comment

Ik meet de Ec van mijn kraanwater nooit meer, zat rond de 0.8. Dus een Ec van 1.4 zit voor een deel die van het kraanwater bij in. Ik weet wel dat sommigen de Ec van het kraanwater +1 geven maar dat wordt mij te hoog.
        Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

Toegegeven, de dames zijn erg groen. Maar ook erg gezond toch? Als je iets wijzigd zou ik voor die extra mag gaan

ec meet ik persoonlijk niet, daar kan ik je niet mee helpen.

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

Gewoon nix meer geven op schoon tap water na natuurlijk

Comment

Bezig...
            X