Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto flower zaden ontkiemen op cocos pluggen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    auto flower zaden ontkiemen op cocos pluggen?

    Korting op 420shop
    hoi mede kwekers ben begonnen met autoflower zaden te ontkiemen op cocos,
    heb autoflowerzaden gekocht en heb een stekken kas gekocht bij tuin centrum kreeg daar cocos blokjes bij heb ze bewaterd en de zaden er in gedaan in de kas temp hou ik goed tussen 23 en 28 ,
    dag 1 nu zie ik natuurlijk niks ma is het goed om op die cocos te ontkiemen ??
    ik lees veel op topics ma word er nie veel wijzer van om op cocos te ontkiemen in een kas aub weet iemand mij meer te laten weten zaadjes kosten me tog wel wat duiten en wil wel graag wat wiet hebben om te overwinteren

    greetzzz nickell

    #2
    Re: auto flower zaden ontkiemen op cocos pluggen?

    Gebruik zaai/stekgrond voor de kiem, cocos is volgens mij ook luchtige grond. Aarde in de pot gieten en een klein beetje aandrukken + egaliseren.
    De zaai/stekgrond wekt bij mij als de beste Try before you die, hehe
    The seeds of today are the flowers of tomorrow

    Comment


      #3
      Re: auto flower zaden ontkiemen op cocos pluggen?

      ik ben uberfan van cocospads, enige nadeel is wel dat die cocos eigenlijk een net iets te sterke voedingsbodem is voor ons onkruid. niettegenstaande blijf ik ze zelf wel gebruiken omdat ze de ideale luchtigheid hebben om snel de penwortel te laten doorschieten .. (louter eigen mening, het kan zijn dat ik het zo wil zien en dat iets anders beter werkt, maar ik heb voor mezelf de gedachte dat het voor mij beter werkt zo dan op volle grond)

      Comment


        #4
        Re: auto flower zaden ontkiemen op cocos pluggen?

        EL G, ja, de luchtigheid om de penwortel goed zijn gang te kunnen laten gaan, de zaai/stekgrond idem dito, bij mij in potten met plagron light-mix zijn de voorgekiemden niks gewordenltrz
        Go Nickel!
        The seeds of today are the flowers of tomorrow

        Comment


          #5
          Re: auto flower zaden ontkiemen op cocos pluggen?

          cocos en cocos zijn er tweede goedkope cocos pas van de action is gespoeld in zeewater! cocos is eigenlijk een leeg medium waar een zaailing prima in weg kan starten ze heeft immers alle energie reeds aan boord. pas na node 5 gt ze echt positieve fotosinthese maken en dan pas is er enige voeding nodig! de goedkope cocos is dusuit lage loonlanden waar men het spoelt in zeewater. goede cocos is prima om te zaaien. je zaadje heeft immers alles aan boord!

          je zaailing moet water binnen krijgen elke ec verhoging werkt dit tegen

          Comment


            #6
            Re: auto flower zaden ontkiemen op cocos pluggen?

            thx vooor de reacties , nou het volgende heb me zaadjes onkiemd in cocos ma over gepot in kleine `6 liter potjes met stekgrond , ma mijn vraag is , de stengels zijn ongeveer 10 centimer met kleine blaadjes ze staan nu `4 dagen in potjes gebruik wortel stumilator en ph tussen `5,8 6,0 , en heb ze voor het raam in de zon gezet ma stngels worden nie groter ma ook nie dikker en het blad groeit echt heel langzaam bijna niet ma ze staan nog wel recht op wat kan ik doen? sorry voor me laate reactie was er druk mee bezig , ma nu is er sowiso weinig zon voor het raam , moet ik ze onder een lamp zetten ? of gewoon voor het raam laten staan? hoop dat iemand me kan helpen heb zsm hulp nodig anders heeft het geen zin meer voor men plek die zooo mooi is

            greetz nickel

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            file://localhost/Volumes/BLACKBERRY/BlackBerry/camera/IMG-20130806-00176.jpg

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            IMG-20130806-00176.jpgIMG-20130806-00176.jpgIMG-20130806-00176.jpg

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            IMG-20130806-00176.jpgIMG-20130806-00176.jpgIMG-20130806-00176.jpg

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            hier de fotos ze staan voor het raam zoals ik al zei in de zon , ik hoop op goeie tips want de klok tikt haha me plek wacht!!
            greetz nickell

            Comment


              #7
              Re: auto flower zaden ontkiemen op cocos pluggen?

              Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
              cocos en cocos zijn er tweede goedkope cocos pas van de action is gespoeld in zeewater! cocos is eigenlijk een leeg medium waar een zaailing prima in weg kan starten ze heeft immers alle energie reeds aan boord. pas na node 5 gt ze echt positieve fotosinthese maken en dan pas is er enige voeding nodig! de goedkope cocos is dusuit lage loonlanden waar men het spoelt in zeewater. goede cocos is prima om te zaaien. je zaadje heeft immers alles aan boord!

              je zaailing moet water binnen krijgen elke ec verhoging werkt dit tegen
              Dus is die van de action niet goed vanwege dat het gespoeld is met zeewater ? ik woon naast een action en heb geen auto, scheelde een hoop gezeul, heb net 300 liter cocos gemaakt , 4 liter water per brick, zet uit tot zon 10 liter in volume, 30 in totaal

              Las laats trouwens iemand die juist is gaan kweken met een deel zeewater.

              Comment


                #8
                Re: auto flower zaden ontkiemen op cocos pluggen?

                Die moet je spoelen dan is het geen probleem.
                Met de juiste pH en begin EC ofcuz..

                Jammer dat nickel dit niet heeft afgemaakt.
                Topic uit 2013.
                Zoiets vind ik al geen goed teken, dan zullen ze het misschien niet gehaald hebben ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: auto flower zaden ontkiemen op cocos pluggen?


                  Ik gebruik altijd Cocos tabletten. Ideaal. Geen gepruts met nat keukenpapier. Zodra het plantje deze grootte heeft druk ik hem in de pot, ook met Cocos. Ideaal voor autoflowers, want zo onderbreek je haar korte groeiperiode zo min mogelijk.

                  Comment


                    #10
                    Re: auto flower zaden ontkiemen op cocos pluggen?

                    Van welk merk gebruik je ze?

                    Comment


                      #11
                      Re: auto flower zaden ontkiemen op cocos pluggen?

                      Ik heb nog een hele doos moestuintjes van ah toen die actie. Dat zijn volgens mij dezelfde tabletten

                      Comment


                        #12
                        Lol kom even kijken. Na 6 jaar en zag dat ik deze topic niet afgemaakt had ! Die het nog willen weten 30 buiten gezet 20 ofZo waren redelijk nog lekker kunnen roken! Anderen heeft een maat onder led gezet in klein tentje en heeft er van genoten , leuk om terug te lezen was leuke ervaring blow niet meer ma kan genieten van jullie verhalen topppp

                        Comment


                        • Rreppellsteeltjam
                          Rreppellsteeltjam commented
                          Editing a comment
                          Had jij laatst 132 topics onder de naam Nicle......

                        #13
                        132 topics hoe dan lol? Hoe kan ik dat zien dan maat

                        Comment


                        • Rreppellsteeltjam
                          Rreppellsteeltjam commented
                          Editing a comment
                          Ehm, eerder 32...maar beetje overdrijven mag hier soms.. druk eens op Nicle
                          Of gebruik de zoekfunctie en zoek op Nicle.
                          Last edited by Rreppellsteeltjam; 21 September 2019, 23:10.

                        #14
                        Lol dat ben ik niet maat haha

                        Comment

                      Bezig...
                      X