Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opwaarderen atami cocos slab.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Opwaarderen atami cocos slab.

    Korting op 420shop
    Hallo Hallo, heb nu een tentje staan van 1,20 * 2,40. heb als bodem atami cocos slab,staan 4 haze op,ben nu bezig met 3e kweekje, de vruchten zijn beduidend kleiner dan eerste 2 kweekjes, denk dat de bodem opgewaardeerd moet worden, waarsch.calcium tekort, tis nu reeds eind 7e week,

    mijn vraag is:

    -heeft het nu nog zin om de slab op te waarderen om zodoende toch nog beter resultaat te verkrijgen? en

    -hoe weet ik precies of het calcium tekort is? (heb enige berichten gelezen, denk dat het calcium is).
    Omelette du fromage!

    #2
    Re: Opwaarderen atami cocos slab.

    Een Cocosslab kost ongeveer 3 euro, zou volgende keer gewoon een nieuwe halen eh...

    Als er een voedingsprobleem is bij cocos moet je de juiste voeding geven, of spoelen.
    Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom je cocosslabs zou willen opwaarderen ?
    Er valt niks op te waarderen toch, bij cocos is het een kwestie van 24uur in buffer zetten, en als de planten erin staan elk uur 1-2 minuutjes druppelen tot je drain hebt.

    btw. vruchten komen aan een fruitboom.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Omelette du fromage!

      Comment


        #4
        Re: Opwaarderen atami cocos slab.

        Cocosslabs zijn leeg. Daar zit niets in. Het zijn alleen vezels.
        Die kun je dus ook niet opwaarderen zoals aarde.
        Einde van de kweek zet je die 24 uur in een buffer en dan kun je weer overnieuw beginnen, er is niet meer nodig.

        Als je planten klein blijven staan ze te nat.
        Hoe vaak druppel je, en hoe lang ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Opwaarderen atami cocos slab.

          ik geef 1 maal per dag water en stop met geven wanneer ik een uitloop waterstroom heb die 1 minuut duurt. ik gebruik juist startblokken op cocos omdat bodem luchtiger is en overtollig water eerder wegloopt.
          mijn huidige methode heeft altijd goede opbrengst gebracht, alleen deze keer is het beduidend minder.

          ben ondertussen naar winkel geweest en daar kreeg ik te horen: Slab max 2 keer gebruiken, en ook al is slab dood, vanaf fabriek krijgen deze wel soort van ''basis mineralen/zouten'' e.d. toegevoegd. hij gaf ook nog aan dat best zou kunnen dat er wel een tekort is van een ca,k,p etc. moeilijk te achterhalen.
          Omelette du fromage!

          Comment

          Bezig...
          X