Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Potgrond + Coco's

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Potgrond + Coco's

    Korting op 420shop
    Ik heb hier op het forum over de voordelen van coco's gelezen. Alleen op coco's kweken is net iets teveel voor mij als nieuweling, want ik wil nog niet te veel met voedingen klooien enzo. Maar ik vroeg me af of het nut heeft cocopeat door je potgrond te mixen ?

    En als dat kan op welke manier is dan het best ? Laagjes van cocopeat in de pot zelf maken of het gewoon door de pot grond mixen ?
    Last edited by Origineel; 10 May 2009, 13:24.

    #2
    Re: Potgrond + Coco's

    mixen

    ik doe zelf altijd 30% wanneer ik cocopeat mix daarbuiten 5% perliet en de rest potgrond

    greetz

    Comment


      #3
      http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...i-o-t4660.html

      Comment


        #4
        Re: Potgrond + Coco's

        Ik denk zelf ook dat mixen het beste is.


        Greetz,,

        Comment


          #5
          Re: Potgrond + Coco's

          Ik ken niet veel van kweken op cocos. scheelt dat zoveel dan met aarde?????
          grtz laat me weten

          Comment


            #6
            Re: Potgrond + Coco's

            Coco's is veel luchtiger en dus makkelijker voor de wortels om zuurstof op te nemen, het heeft de eigenschap om een hoop water vast te houden, werkt beetje als ze een spons.
            Bij gewone potgrond die even droog heeft gestaan, krimpt de aarde en als je ze dan water geeft loopt het er terug uit langs de randen van de pot. Zijn alvast een paar grote voordelen.

            Hou er wel rekening mee dat coco's niet bemest is dus dat je zelf via het water alle voeding moet toedienen voor de plant.

            Grtz

            Comment

            Bezig...
            X