Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoogte op cocos

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hoogte op cocos

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik heb een vraag aan jullie met betrekking op cocos en cocosslabs.

    Stel een PP plant, op pot van 11 liter, wordt bij oogst 1 meter hoog.(cocos)
    Hoe hoog wordt dan eenzelfde pp plant op slabs?
    Ik begrijp dat dat nog van een heleboel factoren afhankelijk is, maar schat eens of liever nog uit ervaring, hoe hoog denk je dat die pp plant wordt op slabs? zo ongeveer.
    Het zit namelijk zo. Ik kan van een maatje hele mooie amnesia stekken krijgen.
    Oke. Maar mijn hok is maar 210 hoog. en bulb op max 190. en die dingen kunnen flink doorschieten.(amnesia) Ik vroeg me af of ze op slabs ook zo hoog worden. Ik begrijp dat als er minder medium is dat dan de plant kleiner blijft. Maar ik heb geen ervaring met amnesia
    en niet op cocos. Cocos wil ik nu mee starten. Op de potten zet ik PP en Dubble fun en dan heb ik nog een hoek over voor slabs met amnesia. Ik weet niet of ik daar goed aan doe.
    Trouwens, die amnesia is de 10 weekse versie. Vandaar samen met die andere twee die ook ongeveer op 10 weken zitten.
    Nog een vraagje.
    Is watergeven op salbs met de hand niet lastig? of moet zoiets op de automaat met druppelaars.
    Zat trouwens ook nog aan scrog te denken met die amnesia. Kan dat?

    bedankt en groet.
    cyrus
    Last edited by cyrustwo; 18 September 2009, 18:50. Reden: was bedankt vergeten

    #2
    Re: hoogte op cocos

    dacht ik al!
    Totaal geen reactie op een duidelijke vraag.


    En bedankt he!

    Comment


      #3
      Re: hoogte op cocos

      Sorry maar dit is geen duidelijke vraag (of vragen)

      Scheelt van lampen, voeding, soortje,...(je praat hier over 3 verschillende soorten)

      Ik zou zeggen stel je vragen nog es maar stel 1 vraag tegelijk op een duidelijke manier:

      bv: ik heb enkele vragen:

      1)Als een PP opgekweekt in een 11Liter pot bij oogst 1meter is hoe hoog zou een pp dan worden die op dezelfde omstandigheden in een slap gekweekt wordt? --> ga je moeten testen denk ik

      2)Zouden amnesia`s veel meer doorschieten dan PP? --> volgens mijn kweekervaring (PPP vs Amnesia van RQS organisch op grond) groeien die ongeveer gelijk, even snel en lang

      3)Wat is de beste manier om water te geven op cocoslabs? --> gebruiksgemak zou ik druppelsysteem gebruiken of eb/vloed



      dacht ik al!

      Totaal geen reactie op een duidelijke vraag.


      En bedankt he!
      --> nodigt niet echt uit op een antwoord , stel duidelijk vragen dan kan je meer antwoorden verwachten
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

      A. The cop!

      Comment


        #4
        Re: hoogte op cocos

        hier werken de mensen niet met slabs enkel aarde en cocopeat
        maar slabs doe je gebruiken bij sog waar je veel plantjes op elkaar zet als je
        een plantje in een slap zet heeft die geen ruimte om 2 meter
        te worden en jah op slabs geven ze altijd met druppelaars voeding ook is het
        op slabs heel belangrijk om de ph en de ec van je voedings water en medium
        goed op peil te houden
        het is niet makkelijk om op slabs te kweken aangezien slabs geen buffer zijn zoals je
        potgrond als je daar iets fout bij doet dan doe je het medium flushen en dan komt het we l goed maar dat is met slabs niet zou straft gelijk af geen genade

        Comment


          #5
          Re: hoogte op cocos

          @ smoking fifi,
          Je hebt gelijk! was erg onduidelijk.
          bedankt voor je antwoorden ik kan er wat mee.

          @ Devilz haze,
          Helder! dan toch maar eerst cocos met potten proberen.
          Heb er nu twee kweken met aarde opzitten en met succes afgerond.
          Ik meet nogal veel PH, EC en ben nogal nauwkeurig. Kweken op aarde
          vind ik erg makkelijk. Omdat ik veel meet? en corrigeer waar nodig.
          Doe al jaren tomaten courgettes paprikas en wat al niet nog meer.
          Die laatsten zijn een goede leerschool voor het kweken in het algemeen.
          Maar ik wou dus een stapje hoger gaan. Vandaar cocos.

          greetz en bedankt
          cyrus.

          Comment


            #6
            Re: hoogte op cocos

            Interressant ga zeker je verder verloop nog volgen want tomaten, paprika`s en verder zijn allemaal dichte familie van onze plantjes dus je zal zeker je kennis kunnen toepassen op onze dames ook
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

            A. The cop!

            Comment


              #7
              Re: hoogte op cocos

              ik werk met slabs. ze groeien veel sneller in dit medium als op de aarde
              voorgroeitijden kan je halveren of achterwege laten
              bloei verloopt ook sneller en uitbundiger,meestal 1/2week eerder klaar als op aarde met meer opbrengst

              dat het minder medium/cocos is als op potten maakt niet uit aangezien je immers net als hydro voed(kijk naar de tuinbouw waar enorme tomatenbomen op dezelfde slabs staan)
              fouten kan je als je goed EC en Ph meet niet krijgen als je de 10/20% drain aanhoud

              de uitspraak van devilshaze klopt van geen kant.
              cocos kan je spoelen(dat doe je in feite met elke watergifte), aarde wordt modderals je het wilt doorspoelen!

              Comment


                #8
                Re: hoogte op cocos

                ok sorry voor de verkeerde insteek maar ik kan ook alleen maar vertellen wat ik zie hoor en ervaar
                maar in ieder geval dan had ik het bij het verkeerde eind
                mijn excusses

                mvg DH

                Comment


                  #9
                  Re: hoogte op cocos

                  @ wieri

                  Dus die drain heb je nodig om de ph en ec constant te houden!
                  afval spoel je zo weg. Je kan dus geen ophoping van mineralen krijgen.
                  Het is constant verversen van voeding. en als die ph en ec goed zijn dan kan er theoretisch weinig mis gaan. oeps! Maar ik begrijp de reden waarom 10 20% drain.

                  Ok maar nu zit ik op potten en zit niet te wachten op een waterballet. Dus die drain opvangen. Dat wordt wat met tig potten. Kan ik niet om de dag meten en dan ook om de dag iets meer geven. en dan opvangen in een lekschaal!!!! huuu Met dat ik lekschaal schrijf los ik zelf het probleem op en zie dit nu pas. Lekschalen eronder!!!!!!! ff afgieten klaar. en meten dan natuurlijk. Heb ik dit juist zo beste mensen. Zouzo wel een goede oplossing zijn voor de drain toch. En ik heb begrepen dat ik beter twee keer water kan geven per etmaal.
                  ik dacht zo, een half uur voor lamp aan en na vier uur nog eens.
                  Sorry vor mijn onduidelijke vraagstelling maar probeer graag eerst zelf een oplossing te vinden en vind het leuk als jullie mee filosoferen. Komentaar!! Graag!! Kan alleen maar leren van jullie.
                  Bedankt voor de reacties en ik zal proberen om een klein verslag te maken van de vorderingen.
                  greetz sijp

                  Ps. Devilz haze. Ik begrijp je strekking. Je bedoeld het goed. Das al wat waard!
                  bedankt.

                  Comment

                  Bezig...
                  X