Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goedkope fanregeling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goedkope fanregeling

    Korting op 420shop
    Hallo mede-stoners,

    Ik weet dat een fancontroller best prijzig kan zijn, en vaak worden er PC-ventilatoren in microkweek gebruikt. Nu vond ik dit geweldige dingetje online die een uitkomst kan bieden voor velen van ons. Verzendtijd is wel wat langer, maar voor deze prijs kan je niet klagen... Enige nadeel is dat je handmatig de snelheid zal moeten regelen.

    http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5986

    Groeten,
    Sandos

    #2
    Re: Goedkope fanregeling

    als je een ac dc adaptor met schakelbaar uitgangsspanning gebruikt kun je schakelen tussen 3 volt en 12 volt ,werkt perfect ,tussen 5 en 10 euro heb je ze al in elke elektronica winkel te koop
    groet

    Comment


      #3
      Re: Goedkope fanregeling

      heel interessant Magpie!
      Heb je er soms een fotootje van?
      Greetz

      Comment


        #4
        Re: Goedkope fanregeling


        groet
        Attached Files

        Comment


          #5
          Re: Goedkope fanregeling

          Zo'n eentje heb ik ook, magpie. Werkt goed! Alleen begint m'n fan pas te draaien vanaf 4 volt.

          Comment


            #6
            Re: Goedkope fanregeling

            ja klopt was ik ff vergeten ,gebruik dat voltage nooit ,zit meestal op 6 ,7.5 ,9 volt te draaien
            groet

            Comment


              #7
              Re: Goedkope fanregeling

              Bedankt Magpie!!!

              Comment


                #8
                Re: Goedkope fanregeling

                niets te danke ranne
                als het niet lukt met pc fan kun je ook redelijk goedkoop bij een bouwmarkt een badkamerafzuiger kopen ,20 watt of meer is te regelen met een plugin dimmer kost rond de 5 euries,kijk wel naar de wattage want de meeste dimmers zijn voor hogere wattage
                groet
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Re: Goedkope fanregeling

                  magpie,

                  gaan jou ventilatoren daar niet van kapot?
                  Bij mij gingen ze altijd kapot als ik een dimmer voor lichten gebruikte zoals deze van jou...
                  Soms al na enkele uren...

                  Comment


                    #10
                    Re: Goedkope fanregeling

                    Nee tot nu toe nog niet
                    in het voorjaar /zomer meer dan 3 maanden met de dimmer gedraait geen probleem ,moet zeggen dat ik het idee had dat de fan wel meer geluid produceerd dan toen hij nieuw was ,maar dacht zal wel aan mij liggen ,meschien toch iets minder smoken.
                    Nu draai ik met de pc fan heb niet zoveel volume nodig
                    Prutser was dat ook een badkamerfan gamma merk

                    groet

                    Comment


                      #11
                      Re: Goedkope fanregeling

                      Een lichtdimmer is doorgaans niet geschikt om een fan te dimmen.

                      Je fan dimmen tot onder de 25 % is ook niet echt gezond voor je fan.

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Goedkope fanregeling

                        Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                        Een lichtdimmer is doorgaans niet geschikt om een fan te dimmen.



                        Grtz
                        je dimt alleen het voltage dus het zou geen kwaad moeten kunnen
                        groet

                        Comment


                          #13
                          Re: Goedkope fanregeling

                          Wat ik heb begrepen is dat het wel kwaad kan.. voor de ventilator in ieder geval. Je kan badkamerventilatoren wel dimmen, maar dan heb je een fase dimmer nodig en die grap kost minstens 50 euro...

                          Comment


                            #14
                            Re: Goedkope fanregeling

                            Oorspronkelijk geplaatst door magpie View Post
                            Nee tot nu toe nog niet
                            in het voorjaar /zomer meer dan 3 maanden met de dimmer gedraait geen probleem ,moet zeggen dat ik het idee had dat de fan wel meer geluid produceerd dan toen hij nieuw was ,maar dacht zal wel aan mij liggen ,meschien toch iets minder smoken.
                            Nu draai ik met de pc fan heb niet zoveel volume nodig
                            Prutser was dat ook een badkamerfan gamma merk

                            groet
                            Ja van de gamma...

                            Iedere keer terug naar die winkel met de vraag of het slechte serie was? hahaha
                            Nu zonder dimmer draait die hier al meer dan 2 jaar 24/24

                            Comment


                              #15
                              Re: Goedkope fanregeling

                              Oorspronkelijk geplaatst door Skafe View Post
                              Wat ik heb begrepen is dat het wel kwaad kan.. voor de ventilator in ieder geval. Je kan badkamerventilatoren wel dimmen, maar dan heb je een fase dimmer nodig en die grap kost minstens 50 euro...
                              juist helemaal goed. Wilde he al niet zeggen maar mensen en lichtdimer is wat anders dan een fandimmer!

                              Grtz succes met de lichtdimmers en pas op voor brand!!

                              Comment

                              Bezig...
                              X