Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Microkweek kast 110x80x50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Microkweek kast 110x80x50

    Korting op 420shop

    #2
    Hey leuk kastje.

    Denk eraan de gaten voor de aanzuiging van verse lucht moeten ook licht dicht zijn(licht labyrint). Warmte heb je evengoed van zon spectrabox. Ik handteer de meest simpele vuist regel, gaat altijd prima Watt verlichting = m3 afzuiging


    Wil niet lullig doen maar is die spectrabox nou wel de meest slime keuze voor deze kast? Je hebt 110cm hoogte daarvan af moet de pot, de plant, de afstand tot de lamp, de lamp zelf en daarboven nog een filter. Zo uit mn hoofd hoor, moet die spectra box iets van 40cm boven het gewas. dan de lamp dikte 10cm? pot 20cm, filter 20cm, al met al een goed 20cm hoogte voor planten over. Persoonlijk zou ik eerder kijken naar een t-neon lamp die kan 5cm boven het gewas. Of als je budget het toe laat voor een zelfbouw COB led armatuur waarmee je wat meer kunt sturen wbt de wattage en zo dus veel dichter op de planten kunt.


    Afzuigen zou je ook met een wat zwaardere pc fan kunnen doen heb er zelf ook wat in gebruik van 230m3 deze maken minder lawaai dan zon standaard buisfan en is ook stuk kleiner van formaat. Zijn simpel te dimmen met een adaptertje die 1-12volt levert.

    filter zelfde maat m3 als afzuiger m3 tenzij je meerdere bochten legt dan kun je zo 20% lager gaan in filter maat door het druk verlies van de bochten.


    zo ff wat gedachten

    succes

    Comment


      #3
      Ah, een nieuwe post, dacht even dat ik dubbel zag Heb in je andere topic het idee voor een lekbak geopperd, mocht je wat knoeien dan geeft dat geen problemen met water dat in het hout trekt / korstsluiting.

      Je probleem met je beperkte hoogte kun je eventueel opvangen d.m.v. een SCROG.


      (Wellicht even je andere post sluiten om verwarring te voorkomen )
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Een paar dingetjes.

        Die radiatorfolie reflecteert niet. Daar kijk je dwars doorheen.

        Je beperkte hoogte wordt een probleem.
        Reken maar: 20cm pot + 40cm plant in scrog + 35cm afstand led lamp = 95cm. Dan moet je de lamp tegen het plafond monteren waardoor je weer een warmteprobleem krijgt.
        T-neon zou je dichter op je scrog kunnen hangen, maar die wordt veel te warm voor dit kleine hokje. Geloof me. Been there, done that...
        Afzuiger en filter zou je eventueel nog buiten je kast kunnen maken, anders red je het zeker niet.

        Oja, vergeet de automatische brandblusser niet!

        Succes, we kijken mee.

        Grtz, Ron

        Comment


          #5
          Mijn G kit is van binnen 105cm en heb n spectrabox pro 4

          Comment


            #6
            Bedoeling is idd scroggen, en alleen klein blijvende wietsoortjes te kweken, zoals lowryder, royal dwarf etc,
            Mijn vader heeft vgm nog wel zon computer fan liggen.
            Alleen vraag ik me dan weer af hoe ik dit ga monteren op de filter.
            Wat de lamp betreft heb ik helaas weinig tot geen budget.
            Deze heb ik voor 40 euro over kunnen nemen.
            Ik weet dat zo goedkoop mogelijk vaak niet goed werkt, maar het is wel een goede uitdaging!

            Ik hoop nog uit te kunnen komen met de hoogte van de planten, eerder in bloei zetten en wat minder opbrengst maakt me ook niet uit.
            Ik krijg namelijk medicinaal 40 gram wiet per maand en daar heb ik genoeg aan. (wat tevens erg goede wiet is, 22% thc)
            Kweek is meer gewoon wat bezigheids therapie en alles wat eraf komt is mooi meegenomen.
            Wat de hoogte van de lamp betreft vraag ik me af of het niet mogelijk is de lamp wat dichter op de bovenplaat te zetten.

            Als ik soms vergeet op iemand te reageren dan mijn excuses.
            Vind het lastig alles 1 een post de beantwoorden.


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


              #7
              Ff een testje, planten staan nu nog gewoon op de vensterbank maar zo moet het eruit komen te zien dalijk.
              Ik heb vandaag een scrogg net erin gezet.
              En als het goed is bouw ik de kast deze week af.
              Dan kunnen de dames erin.

              Voor de afzuig ga ik een pc fan van 220/230 volt gebruiken,
              Is het ook aan te raden als ik dit voor de inlaat doe, ik wil namelijk niet te veel luchtsleuven in de kast maken ivm met licht wat er dan weer uit komt, en ik dacht dat ik dat met een actieve inlaat eventuee op zou kunnen lossen.

              Iemand hier eventueel ervaring mee?


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


                #8
                Met een actieve inlaat heb je geen last van licht lekken, je maakt dan een rond gat en binnen in de kast maak je dan iets van een labyrint, van bijv. een stuk flexibele slang die je een keer rond legt. Dan lekt er geen licht naar buiten. Houd er wel rekening mee dat je aan- en afzuiging ook weer geluid produceren en elk stuk slang in je hok ruimte kost, buiten je hok is het weer zichtbaar voor de buitenwereld.

                Als je gaat scroggen denk ik dat je met 3 plantjes ook al goed weg gaat komen, scheelt weer in de aanschaf zaad / aarde / voeding e.d. Wellicht een idee voor de volgende ronde, eerst maar eens deze starten
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip
                  Met een actieve inlaat heb je geen last van licht lekken, je maakt dan een rond gat en binnen in de kast maak je dan iets van een labyrint, van bijv. een stuk flexibele slang die je een keer rond legt. Dan lekt er geen licht naar buiten. Houd er wel rekening mee dat je aan- en afzuiging ook weer geluid produceren en elk stuk slang in je hok ruimte kost, buiten je hok is het weer zichtbaar voor de buitenwereld.

                  Als je gaat scroggen denk ik dat je met 3 plantjes ook al goed weg gaat komen, scheelt weer in de aanschaf zaad / aarde / voeding e.d. Wellicht een idee voor de volgende ronde, eerst maar eens deze starten
                  Bedankt voor de tips, ik hou het ook op 3 planten, die 2 kleinere potten die erin staan zijn 2 auto's
                  1x royal dwarf en 1 x critical.

                  Deze gaan volgende week de tent in bij mijn onder buurman (woont in hetzelfde huis).

                  De afzuiger wil ik in de kast houden, en de filter mag best erbovenop liggen,

                  Ik heb gekeken en ik kan de led lamp bevestigen tot 5 cm onder het plafond en dan heeft de fan van de led nog voldoende ruimte om te koelen. (Werd na 2 uur nog niet warm)




                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Jowe

                    weer het een en ander geknutseld, 2e lamp erbij.
                    De ufo had aan werkelijk wattage 90 en geen 180 en dat vond ik te weinig.
                    Daarom deze mars hydro 300 erbij
                    (daadwerkelijk 140 watt)

                    Afzuiger zit er in, pc fan 140mm 64cfm , maar ik vermoed dat dit te weinig is, temp zit met dit zomerweer op 32 graden. Luchtvochtigheid zit tussen de 60 en de 65.

                    Aangezien ik nog een filter moet twijfel ik om een setje te kopen (filter+afzuiger).

                    Iemand tips waar ik dit goedkoop kan bestellen?

                    Er staan nu 3 planten in en 2 zaailingen .
                    3 x LR2, 1 x royal dward auto, en 1 x critical auto.
                    Ik heb ze nu op 20/4 staan.
                    Alle 3 de lowryders vertonen nu voorbloei en 1 van de 3 begint al wat haren in te top te krijgen.

                    Helaas zijn ze erg klein omdat ze een maand onder tl hebben gestaan.
                    waardoor ze te weinig licht hebben gehad.

                    Iemand nog tips?

                    Hoor graag wat jullie er van vinden haha.

                    Groetjes


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment

                    Bezig...
                    X