Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Idee Micro Stealth-setup

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Idee Micro Stealth-setup

Korting op 420shop
    Beste JD'ers
    Vanavond had ik een avondje dat ik me verveelde.
    Daarom leek het me leuk eens uit te zoeken in hoeverre het mogelijk is om lekker goedkoop een redelijke goeie Micro Stealth Set-up aan te schaffen als ik helemaal niks zou hebben, gezien ik een aantal mensen zag die eigenlijk twijfelen wat te doen en hoe etc etc etc.
    Leek me gewoon leuk om een beetje mee te denken en wat bij elkaar te zoeken

Ik hoop op wat feedback over of dit wel of geen goeie setup zou kunnen zijn, maar steek er niet al teveel moeite/tijd in, dit is puur theoretisch en zal niet daadwerkelijk nodig zijn in praktijk (althans niet voor mij )

Om te beginnen willen we natuurlijk een stealth kast, daarvoor gaan we even naar de ikea
    http://www.ikea.com/be/nl/catalog/pr...030/#/50218030
    brimnes-kledingkast-met-deuren-wit__0140624_PE300605_S4.jpg

€€99,90
    Breedte: 78 cm
    Diepte: 50 cm
    Hoogte: 190 cm

Aanpassingen nodig: bovenkant een gat voor afzuiging. wanneer de kast bijvoorbeeld links in de hoek word geplaats, gat helemaal links zodat die het meest naar achter zit. Ook een gat ergens aan de onderkant voor lucht aanzuiging. Eventueel kan aan de binnenkant een lichtdolhof worden gemaakt/geplaatst om lichtlekken te voorkomen.
    De scharnieren zijn verstelbaar zodat de deuren perfect afsluiten, dit zou lichtlekken bij de deuren voorkombaar moeten maken, toch?

Daarna gaan we naar aliexpress omdat we natuurlijk wat verlichting willen. Geen moeilijk gedoe met lawaaierige VSA's want dat is niet handig in stealth.
    na een boel research en het feitje dat je via mobiel korting krijgt,
    m.aliexpress.com/item/LED-Grow-Light-400W-LED-Plant-Grow-Light-For-Indoor-Plants-and-Flower-Phrase-High-Yield/32705492478.html?trace=msiteDetail2pcDetail
    HTB17bKqLXXXXXaMXpXXq6xXFXXX8.jpg?size=77687&height=520&width=800&hash=a6c078e9ca7577a33fa39cadb3faff5c.jpg
    €52,40
    400w (150W True)
    specificaties:
    LED type:
    400 stks 5730
    lichtstroom:18000lm
    levensduur:50000 h
    Band spectrum:630nm, 460nm, 660nm
    Mooi. Ze zeggen 18000lm. checken met mobiel en als t niet in de buurt komt geld terug eisen, mag je vaak je item houden en krijg je de helft terug o.i.d.. Weet niet of ze dat met die lampen ook doen, maar als ze mij oplichten met valse info in de beschrijving, staat aliexpress achter me. En dat scheelt
    Product Size (Lxbxh):16.50x30.00x5.50 cm

Kan er eventueel 2 ophangen, dan is het €104,80

Er zitten ook 2 Cooling Fans op dus dat scheelt in hitte lijkt me

Dat betekend dat we niet een ál te zware en dus niet al te grote afzuiger hoeven te nemen. Voordelen van LED
    IVC Air buisventilator standaard ø125 mm

https://www.gamma.be/assortiment/ivc...5-mm/p/B301138
    €28,00
    Hoe sterk is die precies? Weet ik niet. Deze is voor max 14M^2. De variant die voor max 10M^2 is doet 150M^3 https://www.gamma.be/assortiment/ivc-air-buisventilator-standaard-100-mm/p/B301137?sg=a
    Stomme gamma laat me de foto niet kopieëren\

Slangetje erbij: https://www.gamma.be/nl/assortiment/...p/B265483?sg=a
    125MM
    €13,80

Koolstoffiltertje erbij,
    PK-Industry-K1602-570x600.jpg
    voor de zekerheid doen we eentje die 240M^3 optimaal heeft (Max 280)
    https://www.g-tools.nl/product/venti.../pk1602-240m3/
    Maximale luchtstroom:280 m3/uur
    Optimale luchtstroom:240 m3/uur
    Hoogte:200mm
    Diameter flens: 125mm
    Gewicht:2,8kg
    €50,00

Dikke 50 liter zak Canna Terra aarde, ongeveer 10tje
    Flinke pot (eventueel gat in bodem v.d. kast zagen waar de pot in kan staan om hoogte te snoepen) (á 25 liter) nog geen 5 euro
    Mooi zaadje, ongeveer 10tje
    Canna bio Vega + Flores (beide 1L) €18,50 x 2

99,90 + 104,8 + 28,00 + 50,00 + 10 + 5 + 10 + 18,50 + 18,50 + 13,80 = €355,5
    (totaal True watt volgens aliexpres verkoper: 300W)

Beetje leuk bedacht of helemaal verkeerd bezig? wat vinden jullie?
    Last edited by BackYardPlant; 4 October 2017, 01:05. Reden: Slangetje voor afzuiger is ook handig

Hoi BYP,
    leuk zo een micro stealth en dat voor maar €355,-
    Ik wist niet dat een vsa zoveel geluid maakte, zelf heb ik een evsa en die is geruisloos.
    Wel denk ik dat de cooling ventilatoren van de led armatuur nogal wat geluid kunnen produceren.
    Verder neem ik aan dat Gamma één van je favoriete winkels is.
    Succes met de setup BYP!

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Ken je de spacebuckets community?

DIY Indoor Garden with LED lights or CFL bulbs. Learn how to build a DIY grow bucket, train plants for small spaces and join our community!

Deze kerels maken lowcost stealth grow tonnen. Ze hebben zelfs een 3D designer

Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Hee hoeloes, leuk dat je reageert!
        Heb m'n best gedaan om wat leuks bij elkaar te zoeken op een manier die je gewoon op je werkkamer/studeerkamer erbij kan zetten (zeg bewust geen slaapkamer omdat dat niet ideaal is voor jezelf, en dat heeft niks met t geluid te maken)
        Die ik hier heb liggen maakt me een pokkeherrie, maar de afzuiger doet wel t meeste qua geluid vind ik. een duurdere die dimbaar is zou zachter zijn, maar duurder
        Hmm Dat is een goeie die wist ik niet! Ik moet eens nakijken of ze de DB specificeren
        Mhoah valt wel mee, t is opzich wel een handige winkel maar de site is zo onduidelijk in specificaties en irritant
        Thanks! hij is echter theoretisch hé! Heb hem gelukkig momenteel niet nodig. Hoewel een stealth kast wel wat chiller zou zijn soms... of gewoon 2 naast elkaar..

Ha Vaperke, jij ook!
        Hmm nooit van gehoord, het klinkt best gaaf!

die zou je als Stealth in een garage neer kunnen zetten! Voor alles een optie dus!
        goeie tip!

Comment

Die buckets worden veel in slaapkamers geplaatst. Is echt een rage in the states voor low budget stealth grows.
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Hey BackYardPlant
            Ikzelf heb ook zelf iets in elkaar geknutseld
            nl Met isolatieplaten 8cm dik en 120/60cm
            door tand en groef simpel in elkaar te klikken en bruikbare opp van 120/100cm
            Ideaal dus voor azerwing medium met lucilux dimbaar ballast 250-660 en osram dual dimbare lamp 600 watt
            Kast is 240cm hoog en langs 3 zijden gesloten Vooraan 1 plaat van 60cm hoogte onderaan gewoon voor wat stevigheid rondom met spanband
            Dus geen in of uitlaat nodig ivm warmte en frisse lucht krijg ik door raam op klikstand en tafelventilator op ong 1.5m wat genoeg luchtcirculatie geeft
            binnenkant volledig zilverpapier van isolatieplaten dus goede lichtverspreiding en isolatie en warmte van lamp kan bovenaan weg en ik hou zo mijn kast op 24-26°
            bovenop gewoon kader met balkjes en kettinkjes zodat lamp simpel van hoogte kan gezet worden
            grootste kost was ballast, azerwing en lamp maar alles samen ong 250 euro
            platen zijn wel duur in aankoop ong 16 euro/plaat maar khad er nog 14 liggen dus die maar gebruikt en zijn zeer licht en simpel af te breken om te verplaatsen eventueel
            voila mijn kastje en nu tweede kweekje mee bezig ong 4de week nu
            Attached Files

Comment

wow das nog een heel stuk goedkoper!

Ziet er mooi uit ook!
              Dank voor je reactie

Hoe verliep je eerste kweekje ermee?

Comment

• DannyDeVito
                DannyDeVito commented
                Editing a comment
                BackYardPlant

eerste kweekje was proefprojectje met ledpaneeltje van 50 watt voor 100 euro en achteraf miskoop en juist ideaal om geplante gekiemde zaadjes in potjes van 10cm doorsnee te laten bovenkomen (ik kiem al twee keer tussen vochtig gemaakte koffiefilter welke ik tussen twee op elkaar gelegde borden plaats) en lukt prima want van 11 zaden AF's van huismerk Wietzaadjes.nl en alle 11 na 36uur mooi gekiemd

Ledpaneeltje kan je er vlak bovenhangen want is 50cm op 25cm en gebruik ik nu eerste week na planten
                Eerste volledige kweek onder dat ledpaneeltje leverde mij ong 45gr droog Afghan Skunk op en wie proefde was er best tevreden over

Huidige kweek is nu met bovenstaande lucilux ballast en azerwing medium en dimbare suncraft van 600 watt en voor het ogenblik ben ik de 5de week ingegaan en staan mijn dames tussen 60cm en 50cm onder 400 watt en de bloei komt stilaan op gang ( zijn 4 white widows en 2 amnesia's AF's )

Volgende kweek ga ik wel geen af's meer nemen maar gewone zaden want scheelt wel 1/3de aan stroomkosten
                Ik zal regelmatig updaten en fotokes erbij doen
                maar als je niet moet kijken naar geurhinder zoals ik (ik woon halfopen en slaapkamer waar kast staat ligt achteraan op 1ste verdiep en dubbele oprit tussen mij en buren) is zo'n kast met isolatieplaten wel eenvoudige oplossing en ballast van Lucilux word niet warm of hoor je niet en isolatie isoleert en weerkaatst licht prima

Voila voor zover beetje uitleg en nu hopen op mooie toppen bij huidige kweekje

grtjes John

linkje hieronder is van ledpaneeltje 50 watt nb

Ontdek duurzame en energiezuinige LED verlichting bij Hetledwarenhuis.nl. Van LED groeilampen en binnenverlichting tot slimme lampen en bedrijfsverlichting.

• BackYardPlant
                BackYardPlant commented
                Editing a comment
                gaaf!! Goed gedaan, leuk dt je het nog een keer gaat proberen met wat anders

Fotoperiode planten schelen inderdaad in stroomkosten

Ja dat kan inderdaad wel verrekte handig zijn dan!

Ik hoop het ook voor je
                Veel succes!!
                en dankje voor je reactie

He byp!
              dit is een leuke opzet zeg!
              Die leds had ik ook al gevonden,
              Lijken me zeker het proberen waard!
              Voorals nog ga ik mijn eerste micro in een vrieskist plaatsen.
              Al is het slechts om wat ervaringen op te doen met binnen kweek.
              maar voor een tweede set up is dit wel een prima idee,
              Vraag me wel af of die ikea kast goed genoeg afsluit om ook de geur binnen te houden..
              Ook is de achterkant van die kast waarschijnlijk van hardboard..
              Dit zal ik persoonlijk wel vervangen voor een degelijkere plaat..

Comment

• BackYardPlant
                BackYardPlant commented
                Editing a comment
                Dankjewel voor je reactie!

toevallig dat je ze ook had gevonden

Ik hou het voorlopig zelf nog even op m'n hps maar wil met led nog altijd wat gaan doen maar ugh de overstapprijs

Veel succes met die vrieskweekkist! komt vast wel een verslag van

HMm das een goeie, ik weet het niet zeker..

en dat kan eventueel ook nog inderdaad!
            Bezig...
            X